|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - Stożek w MK3 1.3i
Sobot - 4 Wrz 2006, 19:52 Temat postu: Stożek w MK3 1.3i Jako, że już dawno temu szukałem sposobu i cześci na podłączenie stożka do mojej FoFi wreszcie ubiegłej niedzieli (wczoraj ) zmalazłem na giełdzie samochodowej odpowiednie komponenty :lol: Stożek przyszedł dziś i odrazu zamontowałem. Efekt końcowy wygląda jak na razie tak:
W najbliższych dniach otrzymam conieco kwasówki, narazie aby oddalić stożek od kolektora. Jako następne będzie całwoite połączenie stożka kwasiakiem 75mm i zrobienie ekranu cieplnego.
P.S. przy okazji zakupu stożka skorzystał na tym mój synek : Teraz jego triak wykazuje o wiele większą mocą i bardziej rasowy wygląd:
Pozdrawiam
Darekmk3 - 4 Wrz 2006, 20:01
hej
z czego jest czapka na monowtrysk? jak sie to sprawuje na lpg (wolne obroty)duzo było dłubania przy montazu?
pozdro
i gratki oczywiscie teraz tylko rozporke zakladac
Marcinus - 4 Wrz 2006, 20:19
napisz z jakiego samochodu to kupiłeś i jak podłaczyłes odme jakies zdjecia z bliska ?
Laskosz - 4 Wrz 2006, 20:59
Wygląda mi to na Opla ale ja myślałem o Volkswagenie czas pokaże co zamontuje u siebie
Pozdro
Bit1 - 4 Wrz 2006, 22:16
Fajnie ci to wyszło, a jak przy odpalaniu na zimnym silniku? Co bedzie w zime?
marcus_87 - 4 Wrz 2006, 22:42
Marcinus napisał/a: | jak podłaczyłes odme jakies zdjecia z bliska ? |
odme to mozna puscic luzem, lepiej napisz co zrobiles z przewodem podcisnieniowym i jak to sie sprawuje, czym zalepiles dziure z kolektora wydechowego?
polecam wymiane uszczelki pod klawiatura koszt ok 7zl w intercarsie.
ps. uklad recyrkulacji sam zakladales czy masz auto bez katalizatora seryjnie?
Fordon - 4 Wrz 2006, 23:12
No widzisz Pawel teraz tylko do mnie przyjedz tzn. do Krzycha na stadnine i robimy zimna strefe z ryflowanego alu do twojej FoFi wszelkie nie dociagniecia poprawimy na miejscu
Pozdrawiam
Sobot - 4 Wrz 2006, 23:33
Cytat: | napisz z jakiego samochodu to kupiłeś |
Jest to cześć z VW Passat/Audi. Jest tylko mały problem bo średnica wewn tej "czapki" wynosi ok 120mm a średnica wtrysku 100mm. Zastosowałem gumową redukcję i porzsądną opaskę. Przedów gumowy jest nie wiem od czego (po prostu dopasowałem)
Cytat: | a jak przy odpalaniu na zimnym silniku |
Zobaczymy rano Jak dojade do pracy to napisze
Cytat: | co zrobiles z wezykiem do mapa i przewodem podcisnieniowym i jak to sie sprawuje, czym zalepiles dziure z kolektora wydechowego |
Przy seryjnen "patelni" miałem właśnie dwa wężyki - odma i jakiś podciśnieniowy. W tej "czapeczce" są okurat dwie dziurki na dwa wężyki Ze starej patelnii wytnę stary kruciec od podciśnieniowego wężyka (wydaje mi się że chodzi również o odpowiednią średnicę dziurki w krućcu)
Cytat: | ps. uklad recyrkulacji sam zakladales czy masz auto bez katalizatora seryjnie |
Układ był jak już go (FoFi) kupiłem, kat też był ale jużgo nie ma
Jak już pisałem układ dolotowy będzie jeszcze dopieszczany. Zrobiłem dopiero 2km na nim i jeszcze wszystko jest oki. Tylko jak jest ciepło to zaciąga cholernie dużo ciepłego powietrza no i nie ciągnie jak powinien. Spoko jest czas zrobie
Cytat: | teraz tylko do mnie przyjedz tzn. do Krzycha na stadnine i robimy zimna strefe z ryflowanego alu do twojej FoFi |
Dokłądnie też o tym myślałem. Jak bedzie czas to oczywiście się zamelduje
Dokładniejsze części podzespołów porobie niebawem
Pozdro i dobranoc
[ Dodano: Wto Wrz 05, 2006 12:48 ]
No i dojechałem do pracy. Rano (7:30) odpalił jak zwykle na gazie za 2 razem i nie było większych problemów. W czasie jezdy w okolicach 4000 rpm zaczyna jakby przymoolać ale przy ok 5000rpm znowu ciągnie jak poje****. Jak dla mnie to tylko uszczelnienie układu dolotowego, oddalenie stożka i zimna strefa i będzie oki.
Pozdrawiam
Fordon - 10 Wrz 2006, 21:44
No i poprawki czas dostawic... rurki nie szukalem nawet bo czasu brak... ale na next weekend mozemy sie zmowic i porobic przy naszych Fionach...
Pozdrawiam
Przepol - 1 Paź 2006, 22:23
Ja testowalem przewod od podcisnieia i wydaje mi sie ze mozna do zaslepic,
a auto chodzilo normalnie
Sobot - 2 Paź 2006, 08:45
Przepol napisał/a: | Ja testowalem przewod od podcisnieia i wydaje mi sie ze mozna do zaslepic,
a auto chodzilo normalnie |
To w takim razie po co on wogóle jest ?? Przecież jakąś funkcję spełnia. Ja zrobiłem tak jak było seryjnie czyli podłączony przez króciec do czapki na wtrysk i jest ok,
Pozdrawiam
Przepol - 2 Paź 2006, 09:25
Zgoda po cos on jest, ale zauwaz ze wen wezyk łaczy sie porzez jakis trojnik z drugim i potem dopiero do mapa idzie, i zamiast trojnika zwykle kolanko wstawic to moim zdanie tez by bylo, bo fekt taki sam jak zatkanie tego wezyka.
Kolin - 4 Paź 2006, 08:53
a filter kolega jaki kupil? jakis spycjalny przeznaczony to Forda Fiesty?? czy jaki to bo ja dzis tez wyruszam na poszukiwanie obudowy wtryskiwacza
Sobot - 4 Paź 2006, 11:22
Kolin napisał/a: | a filter kolega jaki kupil? jakis spycjalny przeznaczony to Forda Fiesty?? czy jaki to bo ja dzis tez wyruszam na poszukiwanie obudowy wtryskiwacza |
Filterek jest z allegro dopasowany do pojamnosci, nic więcej. Oczywiście nie ma co szalec filterek kupiłem troszkę tańszy niż np. Jacky-iego.
Link do filterków na allegro
--==klik==--
Pozdrawiam
Kolin - 4 Paź 2006, 17:59
Wiec tak jezdzilem dzis i dopasowalem czapeczke wtryskowa od Opla Astry 1.6i na mono:) lekko bedzie trzeba przerobic zaplacilem za to 50 zl stożek zakupiony tez i lącznik do power rury
http://www.allegro.pl/ite...sty_67_5mm.html
http://www.allegro.pl/ite...ess_od_s_s.html
jutro zaczne kombinowac jak towar dojdzie:) i bede dalsze relacje opisywal:) oczywiscie zdjecia porobie:)
[ Dodano: Sob Paź 07, 2006 14:05 ]
Dumalem kombinowalem i filterek zalorzylem:D gra i buczy wszytko jak nalerzy moje odczucia rowniejsza praca silnika szybciej sie wkreca na obroty,natychmiastowa reakcja na wcisniecie pedalu gazu,od 4 tys obrotow zaczyna huczec ladnie i ciagnac jak dzik:D
Tommy - 2 Mar 2007, 10:48
Cytat: | Zgoda po cos on jest, ale zauwaz ze wen wezyk łaczy sie porzez jakis trojnik z drugim i potem dopiero do mapa idzie, i zamiast trojnika zwykle kolanko wstawic to moim zdanie tez by , bo fekt taki sam jak zatkanie tego wezyka. |
Ja wczoraj dopasowałem kopułkę z astry 1.6 na monowtrysku i oto do czego doszłem w związku z tym podciśnieniem: kiedy zostwaiłem ten przewód luźno, silnik na luzie pracowal na zdecydowanie wyższych obrotach niż przedtem, z kolei jego zaślepienie spowodowało ich spadek nieco poniżej normalnego poziomu (silnik nie przygasał, ale było odczuwalne lekkie drżenie), tak więc wychodzi na to, że ma on jakiś związek z sterowaniem obrotami na biegu jałowym. Dzisiaj po jego przedużeniu podłączyłem go do w/w kopułki i wszystko wróciło do normy. Tak więc moim zdaniem zaślepienioe tego przewodu nie jest najlepszym rozwiązniem. Lepiej chwilę się pomęczyć i go podłączyć ;-)
KacpeRS - 8 Kwi 2007, 02:48
polecam zrobić w 1.3i coś takiego mi to przyniosło troche odczuwalne efekty
moja teraz pali buty przy alusach 195/50 r15
marcus_87 - 13 Kwi 2007, 23:37
czyli ze polerka dolotu? czym to robiles?
KacpeRS - 16 Kwi 2007, 17:09
nie tylko polerowałem ale powiekszyłem kanały frezem
Tommy - 16 Kwi 2007, 20:02
A jak wygląda spalanie po tym zabiegu?
Bongo - 17 Kwi 2007, 22:09
jest jakas konkretna poprawapo tym frezie ??
|
|