Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - Jaki przekaźnik?

Tiger - 24 Sie 2006, 02:52
Temat postu: Jaki przekaźnik?
Witam wszystkich notw
Jest jakiś zamiennik oryginalnego przekaźnika pompy paliwa do cvh 1.6 rst efi '91r?-jaki kolor i wielkość nie wiem,bo u mnie jest on kombinowany,bez plastiku,z cewką na wierzchu.Od pewnego czasu mam z tym problemy banghead Chodzi oczywiście o pompę...jest 100% sprawna,wyłącznik bezwładnościowy chyba też-(pompa pracuje po zwarciu na krótko styków w przekaźniku nr VI (!?!),tyle...,że cały czas-bez mostka nie działa w ogóle).Więc,jeśli nie przekaźnik,to ECC IV zwariował?Jak myślicie?Męczę się już z tym 2 dni.Mógłby ktoś opisać ten kawałek instalacji od kompa do pompy?Co i czym steruje?Ja już zgłupiałem.Sorry,jeśli zbyt chaotycznie to opisałem;)
Pozdrawiam.

jackrzec - 24 Sie 2006, 06:52

EEC jak zwariuje, to pompa chodzi cały czas, może to faktycznie być przekaźnik: masz schemat i popatrz jak to wygląda:
maerik - 24 Sie 2006, 17:00

jackrzec napisał/a:
EEC jak zwariuje, to pompa chodzi cały czas


Czyli jak sie przekreci kluczyk w stacyjce to nie ma tego charakterystycznego "cyk", tylko kreci i kreci?
EEC to komputer? Co to znaczy "jak zwariuje"?
Dzieki.

Tiger - 24 Sie 2006, 17:39

Dzięki za schemat-jest ok!Objechałem dzisiaj z 7 sklepów,każdy umywa ręce jeśli chodzi o przekaźnik do tej pompy.Może jest jakiś zamiennik?Szczerze mówiąc,wkurza mnie,że ford zamiast symboli na tych urządzeniach,posługuje się kolorami i nazwami z przedszkola typu:mały,normalny,średni :hahaha: Co gorsza,w żadnej mądrej książce nie znalazłem opisu akurat tego przekaźnika ani jego konkretnej lokalizacji.

ECC IV,przynajmniej u mnie i z tego,co widzę na schemacie od Jackrzec'a,to urządzenie sterujące wtryskiem-(mówią i komp :yes: ) sterowane przekaźnikiem po przekręceniu stacyjki.Ten "komp" z kolei reguluje pracę przekaźnika pompy paliwa:kiedy ma chodzić a kiedy nie-(zależy to od wszystkich pozostałych czujników przy silniku).Na końcu jest jeszcze ten cały zawór bezwładnościowy.I weź tu człowieku ustal,co padło,a na kodach się nie znam,no i pewnie trzeba mieć jakieś do tego urządzonko kaput
Może ktoś wie,co i jak,chociaż intuicyjnie?

sawcio1234 - 24 Sie 2006, 19:26

Normalny to jest takiej wielkości jak np w "Poldku" Przekaźnik jest sterowany przez kompa więc sprawdź czy jak włączysz zapłon to na kostce przekaźnika masz zasilanie na jednym czy dwóch stykach jak na dwóch to elektryka ok Ja bym próbował pasować przekaźnik od innego auta tylko zeby piny pasowały np od świateł z "poldka" koszt żaden a może zadziała Pozdro
Na każdym przekaźniku jest + na stałe +po włączeniu odbiornika masa i wyjście na odbiornik bo tak działa każdy przekaźnik bo on jest po to żeby nie sfajczyć włącznika w tym przypadku kompa(całe obciążenie przepływa przez jego cewkę)w ksiązce Forda Przy silniku 1.8 Jest on oznaczony R9 w skrzynce przekaźników i to tyle

PumaRST - 24 Sie 2006, 20:28

witam,
przekaźnik jest na 3 pozycji ale to pewnie wiesz ;) natomiast wszystko jedno czy to jest z RST czy xr2i czy 1,4 EFI, ważne zeby był od wielopunku, i jest on czerwony normalny, notomiast ja przez chwile miałem ZIELONY/DUŻY z wersji monowtryskowej i też chodził ;)

Zapytaj RKRa lub Mafiosa(mafios) czy nie mają takiego na zbyciu. Ale z tego co pamietam nasz Moderator giełdy (RKR) powinien cos takiego mieć.


tyle jesli chodzi o przekaźniki;)

a z racji wielkiego zainteresowania wszystkimi RST, które pojawiają sie na naszym forum zawsze namawiam do napisania kilku słów na temat auta, foto bardzo mile widziane ;)

Przepraszam za OT.

Pozdraiwam i witam

jackrzec - 25 Sie 2006, 00:39

maerik napisał/a:
Co to znaczy "jak zwariuje"?
Tzn że już nie może pracować w "normalnym" trybie awaryjnym, bo ma np zbyt dużo błędów z czujników, lub sam się uwali, wtedy zapłon idzie praktycznie z pominięciem kompa, a on sam włącza przekaźnik od pompy na stałe. Po ciągłej pracy pompy paliwa można się spodziewać jakiejś poważnej usterki. Może się też "skleić" przekaźnik, ale to żadkość.
Tiger - 25 Sie 2006, 16:54

Ulżyło mi trochę z tym,że jak się komp uwali,to pompa działa cały czas.U mnie (na szczęście?!?) tak nie jest.Przekaźniki z zaciskami 85,86,87,30 są ogólnie dostępne,więc zanim zacznę zawracać głowę moderatorom,spróbuję na zamiennikach.Cały czas mam jednak nieodparte wrażenie,że ECC "myśli",że wtryski są już napełnione i nie uruchamia pompy,ale dziś się o tym przekonam-sprawdzę,czy pojawia się to " drugie" napięcie na zaciskach.A swoją drogą:może to być wina jakiegoś czujnika???

PUMA-jak znajdę chwilę,to opiszę co nieco i wstawię tam,gdzie trzeba;)
Wielkie dzięki wszystkim za pomoc i zainteresowanie!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group