|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Wywala olej do gaźnika
goku - 19 Sie 2006, 17:19 Temat postu: [MK3] Wywala olej do gaźnika
Jak w temacie chodzi mi o to że wywala mi olejdo gaźnika. Zajzałem do filtra powietrza a tam gaźnik zapluty olejem filtr to samo.
Byłem u jednego mechanka i mówie że "chyba olej mi bierze" on powiedziłał że tak te silniki mają.???? Wczesniej dolewałem mu olej co 2 tygodnie jakiś 1L na 1000 km. Ale to troche dziwne mi się wydaje czy tak ma być.?
Z tego co wymyśliłem i zobaczyłem to olej wywali mi przez "odme" dlaczego tak robi ??
Co mogę zrobić aby przestało tak robić i nie tracić niepotrzebnie kasy na olej ???
Proszę o rady coś wymienic , albo coś ...... bo sam nie wiem.
Dzieki z góry
diodalodz - 19 Sie 2006, 17:50
Wyjście najlepsze - Zrobić remont
wyjście gorsze odłączyć odme dorobić kawałek rury i skierować ja na asfalt (albo do butelki) . Trzeba jeszcze sprawdzić sam zaworek w filtrze powietrza ale raczej na rewelacje nie licz . Silnik ma dość i koniec .
goku - 19 Sie 2006, 18:54
:-(
Ma dość ????
Czyli co mam do remontu. Tylko nie pisz że cały silnik bo studenta na to nie stać. :-(
Ale jak juz to co mam robić ?? Pierścienie , uszczelniacze ...?? Czy coś jeszcze ??
diodalodz - 19 Sie 2006, 19:01
tego sie dowiesz po rozebraniu . Zazwyczaj szlif bloku plus nowe tłoki i pierścienie . reszta często jest ok .
goku - 19 Sie 2006, 19:32
:-( O ja pier......!!!!!!!!
A nie da się jakoś pokombionować. Holercia troche by mnie to wyniosło. A jak bym zmienił pierścienie o uszczelniacze może by ro wystarczyło.???
Jak myslicie ??
Lokmen - 19 Sie 2006, 19:34
bez robiórki silnika nie ma co mysleć - jak rozbierzesz to dopiero bedzie wiadomo co jest do roboty
zokko - 21 Sie 2006, 10:35
mógłby ktoś przy okazji orientacyjnie napisać, ile np kosztuje wymiana pierścieni ze szlifowaniem bloku? jakieś przykładowe ceny, segregowane chociażby województwami?
diodalodz - 21 Sie 2006, 11:13
jak szlifujesz blok musisz zmienić pierścinie i tłoki bo zwięsza sie średnica cylindra wiec musi zwiększyć sie tłok .
Wodz - 21 Sie 2006, 12:41
Taniej wyjdzie tulejowanie bloku.Oczywiście jeśli Twoje tłoki nadają sie do dalszego użytku.
Pozdrawiam.
Marcinus - 21 Sie 2006, 15:28
Ja własnie jestem w trakcie romontu wymiany pireścieni panewek tłokowych łancucha i zapłace 1200 zł Nie jest to mało ale zakładam pierścienie niemieckie getz chyba nie pamietam nazwy .
zokko - 21 Sie 2006, 23:02
whoah... to chyba pozostane przy wymianie uszczelki głowicy i klawiatury
diodalodz - 21 Sie 2006, 23:03
ale tulejowanie jest lichym rozwiązaniem . Z bloku jest cieżej odprowadzane ciepło pozatym tuleje sie czasem obrywaja .
Jimbo - 22 Sie 2006, 01:19
hmmmm.... tak sobie czytam ten temat i mysle ze nikt nie wpadl na pomysl ze mu sie mogla odma zatkac poprostu... jest to mozliwe prawda? gdybys odkrecil wlew oleju w czasie pracy i sprawdzil czy dmucha z otworu to bys wiedzial czy masz remont przed soba...
mi troche odma sie poci przy bloku silnika ale i z korka troche dmucha. ale poki 10 letni diesel zapala bez problemu przy -25 to bede szukal problemu w ewentualnym zapchaniu sie odmy lub poprostu wymienie "obraczke" na przewodzie.
pzdr.
jackrzec - 22 Sie 2006, 06:52
Jimbo napisał/a: | tak sobie czytam ten temat i mysle ze nikt nie wpadl na pomysl ze mu sie mogla odma zatkac poprostu... jest to mozliwe prawda? | Nie! Bo olej leci mu odmą w gaźnik - przecież pisał! Gdyby odma się zapchała, to by mu korek wywaliło i np uszczelniacze wału. Silnik po prostu ma zajeb..te przedmuchy - czyli leżą cylindry/pierścienie. Tak jak wszyscy piszą - jedyna rada to rozebrać i zobaczyć co jest - u mnie też tak dmuchała i się okazało że dwa pierścienie na jednym tłoku były pęknięte, ale i tak robiłem szlif, nowe tłoki i panewki i jeszcze pare innych pierdół typu uszczelki itp...
Jimbo - 22 Sie 2006, 07:40
spoko, nie ma po co krzyczec... tylko sie spytalem czy jest taka mozliwosc. luzuj wrotki.
goku - 22 Sie 2006, 22:24
Dawno sie odzywałem, ale z tego co piszecie to mam cały silnik do roboty :-(
Nie wiem kiedy się z tym wyrobie czy wogóle zrobie w najblizszym czesie poprostu z braku kasy :-(
Co sie może stac jak bende jeszcze jeżdźił w takim stanie. Ewentualnie wymienie pierścienie i uszczelniacze bo na wiecej nie wyskrobie he he :-(
Nie ma jak to biedny student
Pozdro
jackrzec - 23 Sie 2006, 00:31
goku napisał/a: | Co sie może stac jak bende jeszcze jeżdźił w takim stanie | Zarżniesz go z czasem tak, że do remontu już się nie będzie nadawał, tzn remontować można zawsze, ale wtedy już raczej nie będzie to opłacalne. Ale najpierw zobacz, może nie jest az tak źle i tylko pierścienie szlag trafił. Musisz zobaczyć jak wygląda gładź cylindra i jakie ma wymiary - wtedy będziesz wiedział.
diodalodz - 23 Sie 2006, 00:32
prócz spalania oleju nic wiecej sie raczej nie stanie . jeśli bedziesz trzymal dobry stan bedzie jeździć .
jackrzec - 23 Sie 2006, 00:55
diodalodz napisał/a: | jeśli bedziesz trzymal dobry stan bedzie jeździć . | Tak, 10l na 1000 km... Sam pisze że nie ma kasy, to oleju napewno nie dopilnuje!
Piter - 23 Sie 2006, 01:12
jackrzec napisał/a: | diodalodz napisał/a: | jeśli bedziesz trzymal dobry stan bedzie jeździć . | Tak, 10l na 1000 km... Sam pisze że nie ma kasy, to oleju napewno nie dopilnuje! |
Chodzi o to że na tą chwile poza wlewaniem oleju nic wielkiego sie nie stanie. Niech sam decyduje czy lać i jezdzić, czy rozbierać.
Nie każdy sam to rozbierze-da do szlifu-kupi co trzeba-złoży i będzie git. Co niektórzy płacą grubą kasę za każdą wizytą u mechanika.
Tak-tak, remontuj od razu i wyłóż lekką ręką 2 tys. Pozdro.
habit_m - 23 Sie 2006, 14:25
popieram i suchą kalkulacje przedstawie:
10 zl/1 litr oleju mineralnego, co minimalny remoncik bedzie kosztowal 1000 zl, tak wiec:
100 litrow, jak kolega pisze 1 litr na 1000 km co daje: 100 000 km, moze wiecej jak kolega zalozy pojemik na ten wyplowany olej i do ponownego wyplucia go.
ja tam uwazam ze skoro samochod jest leciwy, dystans duzy, remont sie niezwroci, bo ten 1000 zloty to ja raczej ciezko widze. dopoki niekopci to ja bym dolewal.bym jeszczcze sie upewnil czy ten olej jesczez gdzies niewycieka i ew. to uszczelnil. zawsze mozna zaoszczedzic na wymianie oleju bo dolewajac go ciagle teoretycznie przy wymianie filtra powinien byc swiezy:D ja jezdze 20 tysiecy rocznie, i np. dla przykladu 100 000 to dla mnie by bylo 5 lat - 5 lat to dlugi okres zregoly juz sie mysli o nowym woziku w przypadku posiadania fiesty, a i zawsze mozna auto rozbic, moga ukrasc jacys gowniarze. a załóżmy ze remont wyniesie 2 tysiace? uwazam ze dopoki w miare sie trzyma i jezdzi to dolewac, a jak juz wysiadzie to - hmm uzywane silniki takie mozna za 400 zloty kupic
pozdrowienia
goku - 25 Sie 2006, 20:14
jackrzec napisał/a: | Sam pisze że nie ma kasy, to oleju napewno nie dopilnuje! |
Tego akutat dopilnuje Profilaktycznie sprawdzam co 2-3 dni.
[ Dodano: Czw Sie 31, 2006 18:29 ]
:-(
Przygladałe sie kilka razy dymi mi z bagnetu jak wyciagne i z korka od klawiatury :-(
|
|