Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Modyfikacja silnika krokowego

opawelq - 7 Sie 2006, 21:35
Temat postu: [MK3] Modyfikacja silnika krokowego


[ Dodano: Pon Sie 07, 2006 20:57 ]
dlatego tak zrobilem bo jak jezdzilem to czesto wlaczaly mi sie wysokie obroty a nie gasl ale obroty to czasem bardzo wysokie sie robily poprostu silnik swirowal. a wyczytalem tu o czyszczeniu krokowca i cpp wiec styki w krokowcu dzialaj a opornosc cpp plynnie sie powieksza od 1.30 do 5.00 czyli niby wszystko w pozadku. ale niestety tak nie jest.

[ Dodano: Pon Sie 07, 2006 20:58 ]
a teraz jak zmienilem tak jak tu narysowalem to nie wiem jak sie bedzie fiesta zachowywac bo jeszca nie jezdzilem. jutro napisze co i jak.


[ Dodano: Wto Sie 08, 2006 13:40 ]
no wlasnie myslalem ze trzebabylo by znmienic tytul :P dzis juz moge napisac jak chodzi auto bo jechalem. wiec obroty sa wolne no i tylko raz zgasla mi fiesta. wiec chyba bedzie dobrze.
kolega mechanik mi mowil ze niektorzy tak robila w autach.
chce sie zapytac -
1. czy mozna tak i czy wtedy nic zlego sie nie robi/psuje. ?
2. gdzie to jest zapisane ( w komputerze czy gdzie?) ze akurat w tym miejscu zatrzymuje sie krokowiec. ?
3. czy caly ten krokowiec i cpp sa powiazane z komputerem. ?
4. no i zawsze jak jest zmiana pogody cieplej i zimnej to wtedy pojawialy sie szybkie obroty wiec czy ten krokowiec jest moze podlaczony do jakiegos czujnika temperatury albo cos?

jackrzec - 9 Sie 2006, 08:00

Tak czytam i patrzę i nadziwić się nie mogę, że nikt jeszcze niezareagował na to co jest w tym temacie! Mówiąc krótko: popsułeś układ krokowiec-cpp. Możan by to porównać do np. zaślepienia jednego przewodu hamulcowego - hamulce będą działać, ale tylko na trzy koła i niestety hamowanie będzie gorsze...
opawelq napisał/a:
3. czy caly ten krokowiec i cpp sa powiazane z komputerem. ?
4. no i zawsze jak jest zmiana pogody cieplej i zimnej to wtedy pojawialy sie szybkie obroty wiec czy ten krokowiec jest moze podlaczony do jakiegos czujnika temperatury albo cos?
Ad3. Oczywiście!
Ad4. Krokowiec bezpośrednio nie, ale jest czujnik temp zasys.powietrza który też jest podłączony do kompa i komp bierze dane i z niego i z całej reszty.

A tak poza tym, to nie tylko cpp informuje kompa że został puszczony pedał gazu - w środku w krokowcu jest jeszcze trzeci styk, który właśnie za to odpowiada - reaguje na nacisk na bolec od krokowca i ztąd komp wie że pedał gazu jest puszczony. Robiąc to co teraz, komp myśli że po prostu trzymasz autko z wciśniętym gazem i wcale nie reguluje jałowych obrotów, bo wg wskazań cpp już ich nie ma! Dlatego, to rozwiązanie które zastosowałeś, nie jest najszczęśliwsze - pozbyłeś samochód jałowych obrotów.

opawelq - 9 Sie 2006, 15:11

ale teraz jak jezdze to zajebiscie chodzi silnik.
to moze ten czyjnik zasysanego powietrza maja ludzie popsuty ze im tak obroty na silniku swiruja. mnie tez oczywiscie. moze ten czujnik u nie ktorych mysli ze jest zimno a u innych ze cieplo i tak potem jedni maja szybkie obroty a inni wolne. nie wiem juz sam. duzo juz czytalem na temat tych obrotow i nikt calkowicie nie wie co jest grane. nawet mechanicy. zabardzo sa niektore rzeczy skaplikowane.

[ Dodano: Sro Sie 09, 2006 20:36 ]
1. a czy to nie jest tak ze komp pobiera sygnal z czujnika temp zasysanego powietrza i potem wie w jakim miejscu ma sie zatrzymac krokowiec ? czyli wypuszcza z krokowca bolec do tąd az dzwignia cpp dojdzie do punktu jaki se ustalil komputer poprzez czyjnik temperatury zasysanego powietrza ??

2. a gdzie jest ten czujnik zasysanego powietrza jak i czym go sprawdzic czy jest dobry ?

3. i jeszcze mam pytanie czy komputer reguluje sobie sklad mieszanki pobierajac sygnal tylko z sondy lambda? czy cos jeszcze?

4. czy cpp i krokowiec nie ma nic wspulnego z tym jaki sklad miesznaki ustawia komputer?

5.
jackrzec napisał/a:
komp myśli że po prostu trzymasz autko z wciśniętym gazem i wcale nie reguluje jałowych obrotów,
a po co komp ma myslec czy ma wcisniety gaz czy nie ? pzeciez skladu mieszanki (bo chyba zawsze musi byc taki sam idealnie dobrany sklad mieszanki) albo czegos innego wtedy nie zmienia chyba ? a obroty ida wolno to znaczy ze sa jalowe chyba? mnie sie wydaje ze cos tam mam popsute przez co komp ustawil wysokie obroty a ja to oszukalem i teraz komp ustawia dobre obroty. ale nie jestem pewny na sto procent czy mam racje. moze sie myle :P
jackrzec - 10 Sie 2006, 07:58

Ad1. Krokowiec ma tylko dwa położenia: jest albo całkiem wysunięty, albo schowany - po to w środku ma te dwa styki. Oczywiście podczas pracy nie wysuwa się całkiem, ani nie chowa, bo po prostu komp reaguje szybciej na obroty niż krokowiec zdąrzy wejść w skrajne położenie (podczas pracy silnika to widać jak krokowiec "buja" przepustnicą). Jest jeszcze czujnik położenia wału i z tąd komp wie jakie są obroty a nie z cpp. CPP też jest ważny bo bez niego komp przechodzi w tryb awaryjny i trochę głupieje, ale nie reguluje wolnych obrotów!

Ad2. Jak zdejmiesz obudowę filtra powietrza, to czujnik jest umieszczony pod skosem od strony kabiny skierowany końcem w stronę wtryskiwacza - jest tylko jedna rzecz tam wkręcona, więc łatwo znaleźć.

Ad3. Komp reguluje skład mieszanki nie tylko przez sondę lambda (chociaż głównie z niej), bierze jeszcze pod uwagę obroty silnika, wychylenie przepustnicy, temp. silnika, ciśnienie powietrza w kolektorze dolotowym i temp. powietrza zasysanego.

Ad4. Krokowiec nie, cpp tak.

Ad5. Bo skład mieszanki nie jest zawsze taki sam - gdy np silnik jest zimny mieszanka jest bogatsza, przy większym obciążeniu też - po prostu skład zmienia się podczas jazdy zależnie od wskazań z czujników. Obroty jałowe są wtedy, gdy masz puszczony całkiem gaz, a teraz masz zamkniętą przepustnicę, ale komp myśli że gaz jest wciśnięty i mimo tego że obroty są ok, to nie są jałowe obroty, tylko obroty na lekko wciśniętym gazie - skład mieszanki jest napewno inny. Co prawda sygnał z sondy lambda powoduje to że komp jakoś utawia skład w granicach normy, bo by była za bogata mieszanka, ale przez to więcej ci będzie paliła - oczywiście podczas jazdy traci to znaczenie, bo przepustnica będzie otwarta.

Wg mnie możesz mieć walnięte dwie rzeczy: albo tzw styk przepustnicy w krokowcu, albo przy skrajnym położeniu cpp pokazuje fałszywą oporność. Na mierniku może i jest ok, ale podczas pracy, np gdy się to wszystko nagrzeje, to wtedy coś może źle działa.

opawelq - 10 Sie 2006, 19:32

1. a jesli mieszanka jest bogata to znaczy ze silnik wiecej spala benzyny i silnik jest przez to mocniejszy i oczywiscie wiecej wycisne na predkosci niz gdyby byla mieszanka slabsza?
chodiz mi o to ze jesli gdybym mial jakas tam bogata mieszanke przez ta moja przerobke ccp to czy wtedy niby mieszanka jest bogatsza i silnik dostale wiecej paliwa przez to szybciej sie kreci. bo jesli mnie sie slilnik wolno kreci to moze mam slaba mieszanke i malo spala.

2. czy moze byc cos takiego ze mam bogata mieszanke a silnik spala duzo benzyny a i tak nie jest mocniejszy a moze nawet slabszy

qrcze namieszalem ale moze kto zrozumie :)

jackrzec - 11 Sie 2006, 06:24

Bogatsza mieszanka to jest taka gdy jest więcej paliwa lub mniej powietrza - w twoim wypadku jest mniej powietrza w stosunku do paliwa. Silnik wcale nie musi być silniejszy, albo słabszy - wszystko jeszcze zależy od paru innych czynników.

Matko! Nie chce mi się już pisać więcej w tym temacie - odpuszczam do czsu aż się trafi coś nowego - przecież niebędę opisał podstaw działania silnika benzynowego!

Darekmk3 - 11 Sie 2006, 06:55

rada dla opawelq-ustaw przerwe na świecy 1mm aha jeszcze wyczysc koncowke na ryrce wydechowej i zobacz czy po ilus km nie robi sie czarna ale przejedz wiecej kilometrow a nie jeden lans po miescie:P,

dla Jacka - doskonale Cie rozumie ;)
pozdro :-)

opawelq - 11 Sie 2006, 14:50

czarna koncowke wydechu to ma chyba kazdy. a jesli nie to co to oznacza?

[ Dodano: Pią Sie 11, 2006 13:54 ]
Cytat:
jackrzec
mam jeszcze pytanie czy to co pisales wszystko w tym temacie o dzialaniu silnika to na 100% tak jest i wiesz to z ksiazki ? bo wiem ze czasem sie tu na forum ludzie myla.
jackrzec - 12 Sie 2006, 07:14

opawelq napisał/a:
mam jeszcze pytanie czy to co pisales wszystko w tym temacie o dzialaniu silnika to na 100% tak jest i wiesz to z ksiazki ? bo wiem ze czasem sie tu na forum ludzie myla.
Książka, forum, internet, a przede wszystkim sam to przerabiałem (jak widzisz mam dwie fiesty) i mam doświadczenie w tym temacie, poza tym elektryką w autach (co prawda amatorsko) bawię się dobre 15 lat.
pablo_zio - 12 Sie 2006, 13:36

opawelq u jakich ty mechanikow byles ze twierdzisz ze nie wiedza??
opawelq - 13 Sie 2006, 13:30

Cytat:
pablo_zio
a to ty :) pozdrawiam. juz wiem co mi sie tam w tym kole popsulo. jakis samoregulator.

ja do mechanikow nie jezdze :D tu na forum nie raz wyczytalem jak ktos pisal ze u mechanika byl a ten nic nie zdzialal.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group