Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - MK3 RS 2000

PumaRST - 9 Cze 2004, 14:26
Temat postu: MK3 RS 2000
CZY DA SIĘ ZAŁOŻYĆ SILNIK OD ESCORTA RS 2000 DO MK3?
JEŚLI TAK TO CO TRZEBA PRZEROBIĆ?

pablonas - 11 Cze 2004, 22:43

powiedz jeszcze jaki masz aktualnie silnik. bo jezeli masz zamiar wkladac 2 litrowy silnik w miejsce 1.1 na gazniku to mowiac delikatnie to sobie podaruj :) za duzo przerobek i nie chodzi tylko o silnik ze skrzynia. dojdzie cala reszta od zawieszenia, przez hamulce, zbiornik paliwa na instalacji elektrycznej konczac. slowem NIE OPLACA SIE
PumaRST - 13 Cze 2004, 12:50

KOMORA SILNIKA, ZAWIESZENIE I CHAMULCE OD 1,6 XR2I, PO PRZERÓBKACH, WIEM ZE BELKA BYŁA INNA W 1,8 XR2I I TO MOZE BYĆ PROBLEM?
Żółwik Tuptuś - 13 Cze 2004, 14:16

No wreszcie jakieś konkrety :)

jeżeli ci to pomoże to masz link do strony o wsadzaniu różnych dziwnych rzeczy do fiesty

http://www.zetecinside.com/xr2/pictures5.htm

Link dotyczy co prawda wsadzania 2.0 do fiesty mk1 ale myślę że ci on pomoże choćby w ogólnym pojęciu zakresu przeróbek .

Poza tym proponuję odwiedzenie stronki Joego a na niej działu linki i poszperanie na stronkach znajdujących się tam ( jest trochę o wariatach którzy robiąz poczciwych ikserek latające trumienki :wink: )

Dynamike - 13 Cze 2004, 21:42

dwulitrowy zetec w mondeo jest gabarytowo nieco mniejszy niż motor w escorcie rs2000, podobno dlatego że ten drugi jest na łańcuchu (tak słyszałem... :D )
Dynamike - 14 Cze 2004, 09:20

[ nie jestem zbyt oblatany w temacie budowy każdego fordowskiego silnika, a swoją wypowiedź oparłem na tym co przeczytałem kiedyś na starym forum.
http://www.forum.tuning.i...pic.php?t=33785
Taką informację jaką ja zamieściłem znalazłem w jednej z wypowiedzi Mellowa, a że nikt wtedy nie protestował to założyłem że jest to prawda.
Zeby nie było niedomówień to podaje cytat:
Cytat:
Ja widzialem w Niemczech Fieste z tym silnikiem ( RS 2000 z łancuchem )

.mat. - 14 Cze 2004, 11:25

silnik z escorta rs2000 sobie daruj,to jest stara i w porównaniu do zeteca ciężka konstrukcja.ten silnik to zupełnie coś innego niż zetec,mimo,że wygląda podobnie.te silniki co w rs2000[niestety nei wiem jak sie nazywa ten typoszereg]były montowane też w sierkach wydaje mi się,ze wywodzą się z silnika pinto,bo ten z rs2000 ma taką samą średnice tłoka,ale pinto było napędzane paskiem na ten z rs2000 jest na łańcuchu i to troche burzy moją teorie.ten silniczek z rs2000 jest dłuższy od zeteca,bo ma większą średnice cylindrów,a łańcuch sam w sobie chyba nie ma na to aż takiego wpływu,właśnie przez tą dużą długość odradzałbym montowanie go poprzecznie w fiescie,bo może mieć ciasno,mam lepszą propozycje,a nawet dwie propozycje:

propozycha numer jeden:
kup silnik i skrzynie biegów z cały zawias i hamulce przód z mk3 1.8 i to wsadź do swojego auta,ten 1.8 to jest zetec.

propozycja numer dwa:
jeżeli chcesz koniecznie silnik 2.0 to kup to co w punkcie pierwszym i goły silnik z mondeo,już spiesze wyjaśniać,dlaczego nie lepiej kupić zaraz silnika z mondeo 2.0.
silnik 2.0 z mondeo to też zetec,ale w mondeo ma zupełnie inny osprzęt,jest inaczej "opakowany" i z takim opakowaniem nie wciśniesz go do fiesty.do tego gołego silnika zakładasz osprzęt z 1.8 i miske olejową i koło zamachowe i pakujesz do fiesty,tu to masz opisane: http://www.zetecinside.com/xr2/stepbystep.htm

osobiście polecałbym wersje z 1.8,bo prościej a te 0.2litra to moim zdaniem różnicy nie robią.

pozdrawiam mat

maras555 - 14 Cze 2004, 23:15

nie klocic sie :PPPP kolega Dynamike ma racje, ja wlasnie jestem przed wymiana w swojeje fiestce paska rozrzadu i zajechalem do mechanika i mowil abym sprawdzil czy mam w swoim zetec-ku lancuch czy pasek :!: bo starsze generacje silnika zetec mialy lancuszki :cfaniak:
PumaRST - 18 Cze 2004, 12:12

DZIĘKI,
JUZ WYCZYTAŁEM NA STRONIE ANGIELSKIEJ ZE RS2000 JEST ZA CIĘZKI.
MONDEO WCHODZI BO KUMPEL WSADZIŁ I WIEM CO TRZEBA PRZEROBIC ZEBY WSADZIC GO DO FIESTY.
NIE CHODZIŁO MI O 0,2 CM POJ. ALE O 150 KM I 196 NIUTONÓW:)
A JESLI CHODZI O SILNIK 1,8 TO POSIADAM XR2I KOMPLETNE ALE 1,6 8V. I WOLE TEN SILNIK ZE WZGLĘDU NA ELASTYCZNOŚĆ.JESLI ZMIENIAC TO NA COS MOCNEGO.
A JESZCZE JEDNO ZAWIESZENIE I HAMULCE W XR2I 1,6 I 1,8 16V CZY TEZ RS BYŁY TE SAME ZA WYJĄTKIEM TYLNIEGO STABILIZATORA I 1,8 MIAŁA KRUTSZE SPRĘŻYNY Z TYŁU O 2CM (WSKAZÓWKA DLA CHCĄCYCH OBNIŻYĆ NORMALNE FIESTY WMIARE NISKIM KOSZTEM)
A SILNIK RS 2000 TO PRZEROBIONY SILNIK SIERRY

Rycho - 19 Cze 2004, 10:33

To może zrób jeszcze inaczej wsadź sobie 1,6 turbo i wtedy dopiero możesz szaleć z kuniami i niutonami.
Rycho

cinot - 18 Lut 2006, 20:42

Rycho napisał/a:
To może zrób jeszcze inaczej wsadź sobie 1,6 turbo i wtedy dopiero możesz szaleć z kuniami i niutonami.
Rycho



Hehhehe sorry że wyciagam ten temat ale musiałem.

Rycho przewidział przyszłość ;-)

PumaRST - 18 Lut 2006, 22:54

:devil: a mówiłem odrazu że to nie jest bzdura z tymi swapami.
Choć miło zobaczyć swój pierwszy post na tym FORUM :D

Darekmk3 - 2 Maj 2006, 22:26

PUMA napisał/a:
:devil: a mówiłem odrazu że to nie jest bzdura z tymi swapami.
Choć miło zobaczyć swój pierwszy post na tym FORUM :D

no tak a teraz szykuje sie cos naprawde mocnego w twoim wykonaniu 2.0 turbo -tam to juz ostro trzeba bedzie szukac trakcji-trzymam kciuki ;) :-)
pozdro

djpleban - 2 Maj 2006, 23:27

Ja nie ogę Puma... to ty kiedyś też zadawałeś pytania :?: ale to się dziewni czyta :P
PumaRST - 3 Maj 2006, 05:20

djpleban napisał/a:
Ja nie ogę Puma... to ty kiedyś też zadawałeś pytania :?: ale to się dziewni czyta :P

Co wiecej nadal je zadaje :-)

Danio - 3 Maj 2006, 12:16

hehe a ja sie normalnie oburzyłem jak kolega pablonas się spytał co to masz za autko i potraktował Cię jak młodego łepka co to chce mieć jak najwięcej :)

normalnie Puma jesteś zdolna dziewczyna ..pozdrówka dla Ewy

Daras84 - 3 Maj 2006, 22:04

a ja tak dizisaj myslalem na 2.3 z galaxy to ma 4 czy 5 garkow??
PumaRST - 3 Maj 2006, 22:09

Dario nikt tego nie wkładał do Fiesty, rozwiercają 2,0 na prawi 2,2 ale nie słysząłem żeby ktoś wsadził z Galaxi
Daras84 - 4 Maj 2006, 15:36

a Ja wlasnei widizalem wlozone 2.3 z galaxa do eska... wiec pomyslalem ze moze do fiony tez by weszlo... trzeba by bylo sie zainteresowac!!
PumaRST - 4 Maj 2006, 15:49

jesli jest to rozwiercony 2,0 to wejdzie ale może być blok wiekszy i bedzie dupa. Esiek ma wiecej miejsca pod maską ;)
Piesek - 25 Maj 2006, 10:39

i co Darku dowiedziałeś się cosik na temat tego 2.3 galaxy?
Daras84 - 26 Maj 2006, 16:57

no wlasnie nikt nie potrafi mi udzielic odpowiedzi na to pytanie.. :( z amalo jest tych 2.3 nawet zeby porownac wizualnie ;/
marcus_87 - 26 Maj 2006, 17:42

z tego co ja wiem to ludzie narzekaja na 2.3 w galaxy
Bongo - 25 Lip 2006, 20:35

ten sam silnik jest w scorpio
Piesek - 27 Lip 2006, 01:27

ojjj bongo... w scorpio owszem jest silnik 2.3 ale diesel ;)
kratek - 27 Lip 2006, 09:56

Cytat:

ojjj bongo... w scorpio owszem jest silnik 2.3 ale diesel


zgadza sie 2,3 benzyna był w scorpio...a 2.3 diesel montowany był w sierrkach - ale juz bardzo dawno wyginął :D a jedynym montowanym dieslem w scorpio byl 2.5 td - ale to raczej do fiesty sie nie zmiesci :D

Fordon - 27 Lip 2006, 12:58

Scorpio MK1- silniki:
2.0 Motor mit 85kW (115PS)
2,4 V6 motor mit 92kW (125PS)
2.9l 12V V6 motor mit 107kW (145PS)
2,5 Turbodiesel mit 85kW (115PS)
2.9 24V Motor mit 143kW (195PS)
silniki 2,4V6 i obie odmiany 2.9V6 wystepowaly rozniez z napedem4x4
W razie czego mam prospekty 1994r z niemiec z dokladnymi danymi ;)

Scorpio MK2- silniki:
2.0 DOHC motor mit 85kW (115PS)
2.0 16Ventil-triebwerk mit 100kW (136PS)
2.9V6-Triebwerk mit 24Ventilen und einer leistung von 152kW (207PS)
2,5 Turbodiesel 85kW (115PS)
Dane pochodza z prospektu forda na rok 1996 oferta silnikow pozniej zostala rozszezona o silnik 2.3l bezyna 4 cyl... wiecej dowiem sie pozniej od kumpla bo on ma taki silniczek w swojim skorupiaku :-)
A i jak by kogo to interesowalo to wg niemieckiego jak i polskiego prospektu silnik 1.8TDi ma dokladnie 88KM przy 4600obr/min i 178Nm przy 2200obr/min


Pozdrawiam

[ Dodano: Czw Lip 27, 2006 15:03 ]
Dane silnika 2.3
http://www.fordscorpio.ee/eng/?page=engines
http://www.fordscorpio.ee/eng/?page=dohc
aaa i silnik Scorpio 2.3 oraz Galaxy to to samo jedyne co je rozni to plastki w kolo silnika, oraz ulozenie silnika w Scorpio wzdlozne a w Galaxy poprzeczne... :) wiec skoro ktos wstawil to do escorta a odleglosci miedzy podluznicami sa takie same jak w Fiescie to czemu by nie zrobic pomiarow :D i przemyslec nad 2.3 w fiescie... :twisted:

deejay - 19 Wrz 2006, 19:53

Mysle ze was to zainetersuje 2.0 l w fiescie bodajze z mondeo http://autoswiat.redakcja...sp?Artykul=7681 a tu 1,8 rozwiercony na 2.2 :D http://autoswiat.redakcja...sp?Artykul=9496 wybacz :)
Pozdrawiam

WooYownik - 19 Wrz 2006, 20:04

deejay napisał/a:
Mysle ze was to zainetersuje 2.0 l w fiescie bodajze z mondeo http://autoswiat.redakcja...sp?Artykul=7681 a tu 1,8 rozwiercony na 2.2 :D http://autoswiat.redakcja...sp?Artykul=7681
Pozdrawiam


dwa takie same linki podales..

wlasciwy link
http://autoswiat.redakcja...sp?Artykul=9496

easy - 19 Wrz 2006, 23:08

Oba autka juz były na tym forum pokazywane
Piesek - 20 Wrz 2006, 03:22

wiem co to... ale z chęcią bym przeczytał jeszcze raz artukuł... ale trzeba się zalogować. Może ktoś zapoda opis i fotki?
jackrzec - 20 Wrz 2006, 07:51

Piesek napisał/a:
wiem co to... ale z chęcią bym przeczytał jeszcze raz artukuł... ale trzeba się zalogować. Może ktoś zapoda opis i fotki?
Proszę bardzo - pierwszy link

"Bez zmarszczek
Ford Fiesta 2.0/140 KM

Z nadwozia 14-letniej Fiesty zniknęły wszelkie nierówności, co kompletnie zmieniło jej imageHistoria przedstawionej Fiesty od początku była trudna. W pierwszej wersji auto miało jaskrawozielony kolor lakieru i napędzał je silnik 1.8 16V z modelu XR2i/130 KM (choć z fabryki wyjechało jako 1.1). Jednak właściciel tylko dwa lata cieszył się samochodem. Pewnego weekendu, jesienią 2001 roku, kiedy zamienił się na auto z kolegą, Opel Astra wjechał z ogromną prędkością w jego Fiestę. Zniszczony pojazd nadawał się właściwie na złom.
Początkowo chciał auto zezłomować, ale przyjaciele przekonali go, żeby tego nie robił. Wtedy postanowił zająć się przebudową. Pojazd powstawał według nowego projektu. Auto miało być bardziej lśniące i lepiej wyposażone od poprzedniczki.
Mocno zdeterminowany fanatyk Fiesty oddał pojazd w ręce specjalisty. Tuner miał zająć się odnowieniem karoserii i dopasowaniem nowych blach. Nie robił jednak tego należycie. Samochód stał cały czas na powietrzu, nieosłonięty nawet od deszczu. Poszerzenia błotników nie zostały ocynkowane, jak wcześniej planowano, a jedynie zaszpachlowane. Rozczarowany właściciel zabrał Fiestę z warsztatu, udał się do przyjaciela, który po raz kolejny zachęcił go, żeby zrobić wszystko od nowa.
Zabrali się do roboty. Zespawano nowy dach. Nieznacznie poszerzono błotniki - z przodu o 2 cm, z tyłu o 4 cm. Aby zachować jednolitą, nienagannie gładką powierzchnię na obu błotnikach, wlew paliwa przeniesiono do bagażnika, a całe nadwozie ocynkowano. Rynienki w dachu i poszerzenia błotników zostały tak solidnie ocynkowane, że nie było potrzeby ich szpachlować. Następnie na przedłużonej masce, która nachodzi na przednie reflektory, nadając autu groźniejszy wygląd, wycięto wlot powietrza. Z drzwi usunięto klamki i zamki. Podobnie z wygładzonej klapy bagażnika zniknąły wszelkie oznaczenia i wytłoczenie na tablicę rejestracyjną. Przedni zderzak powstał z połączenia części z Forda i Audi RS. Uroku dodaje mu błyszczące wypełnienie z siatki. Tak właśnie "odrodził się" Ford Fiesta bez zmarszczek. Lakiernik naniósł ostatecznie kilka litrów "złota Azteków" - specjalnego lakieru, który mieni się w kolorach fioletu i złota.
Zamontowano sportowe, gwintowane zawieszenie z katalogu FK (koszt około 800 euro). Auto stoi nisko na kołach, dzięki sprężynom obniżającym o 80 mm. Na koła przygotowano 3-częściowe, 14-calowe felgi X-Dream.
Długie tygodnie trwały prace nad komorą silnika, gdzie pojawił się 2-litrowy fordowski motor o mocy 140 KM. Mocniejsze serce połączono z seryjną skrzynią biegów z modelu XR2i. O większą siłę zadbał zmieniony układ wydechowy. Sportowy kolektor (cztery oddzielne rury schodzące się w jedną) przejęto z Escorta RS 2000. Dalsza część wydechu pochodzi z katalogu Jetex/Fortex, właściciel wydał na nią ponad 600 euro. Przerobiony układ dolotowy otrzymał stożkowy filtr powietrza. Zadbano o szczegóły, elementy motoru są polakierowane (kanały dolotowe w kolorze nadwozia, pozostałe części na żółto) i wypolerowane.
Zewnętrzny wizerunek auta uszlachetniły chromowane dodatki i błyszczący lakier. Wnętrze dwuosobowego pojazdu upiększyły m.in. kubełkowe fotele pokryte dwukolorową skórą z XR2i, mała kierownica firmy Victor (o średnicy zaledwie 30 cm) oraz proszkowo lakierowana żółta klatka bezpieczeństwa.
W tym roku planowana jest przeróbka mechaniczna silnika. Wstawienie turbosprężarki ma podnieść moc jednostki do 210 KM.
http://grafika.redakcja.p...77258184766.jpg
http://grafika.redakcja.p...77258184780.jpg
http://grafika.redakcja.p...77258184790.jpg
http://grafika.redakcja.p...77258184797.jpg
http://grafika.redakcja.p...84812.jpg"

- drugi link:

"Ford po diecie
Ford Fiesta XR2i 2.2/190 KM

Gruby jest powolny. Ford Fiesta po odchudzeniu waży 880 kg - to ważne dla zwolenników dobrych osiągówNa co dzień właściciel auta ma do czynienia z wielkimi mocami. Jako zawodowy żołnierz jest dowódcą czołgu z 1500-konnym silnikiem. Jednak masa "służbowej" maszyny nie pozwala na wiele. Dlatego swoje idee Mario musi realizować w życiu prywatnym.
Sercem projektu jest silnik. Nowy układ wydechowy emituje hałas na poziomie przekraczającym 100 dB. Frezowana przez firmę Suhe- -Motorsport jednostka napędowa 1.8 nie potrzebuje tak głośnego wydechu, aby dobrze pracować. Zwiększenie pojemności motoru do 2,2 litra początkowo wymagło od kierowcy dyscypliny. Do czasu dotarcia silnika musiał on przestrzegać limitu 6000 obr./min. Przy tych obrotach Fiesta osiągała wspaniałą wartość 180 KM (seryjnie 130 KM). Po dobrym dotarciu moc wzrosła do 190 KM!
Bolid może wprawić w kompleksy właścicieli większych i potencjalnie mocniejszych samochodów, nawet tych legitymujących się mocą 300 KM. Stosunek wagi do mocy auta wynosi tu 4,63 kg na KM (np. Nissan 350 Z ma 5,1 kg/KM, a Su- baru Impreza 280 KM - 5,03 kg/KM). Obniżone zawieszenie oraz rozpórki Wichersa zmieniły samochód wagi muszej właściwie w gokarta. Z całością wspaniale komponują się lakierowane, 16-calowe alufelgi. Szersze opony wyglądałyby lepiej, ale pogorszyłyby osiągi, dlatego pozostał rozmiar 195/45.
Wszystko wykonano starannie, akcesoria pochodzą od znanych tunerów. Zadbano również o bezpieczeństwo. Podróżujących chroni aluminiowa klatka, a należyte trzymanie boczne zapewniają siedzenia Sparco z 6-punktowymi pasami. Wyczynowe są także hamulce.
Właściciel planuje kolejne modyfikacje nadwozia, m.in. mają być skrzydłowe drzwi i reflektory ksenonowe. Silnik otrzyma kompresor.
http://grafika.redakcja.p...06897816472.jpg
http://grafika.redakcja.p...06897816473.jpg
http://grafika.redakcja.p...16474.jpg"

To wszystko - więcej tam nic nie ma :)

Bongo - 1 Paź 2006, 19:02

widzisz piesek jednak miałem racje bo mam scorpio w domu i wiem co tam sie dzieje

[ Dodano: Nie Paź 01, 2006 18:09 ]
a i sierre tez miałem i tam byl stary diese l 2.3 jeszcze z czasow PSA

Piesek - 21 Lis 2006, 10:51

no popatrz: fiesta mk3 rs2000:
http://cgi.ebay.co.uk/FIE...1QQcmdZViewItem


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group