|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Wymiana rozrządu a pompa wody
Hektor - 4 Lip 2006, 18:34 Temat postu: [MK3] Wymiana rozrządu a pompa wody Może mi ktoś powiedzieć czy przy wymianie rozrządu wymienić pompę wody.Drugie pytanie to czy pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu. Znajomy mechanik mówi że jeśli ten sam pasek napędza pompę wody to jak jej nie wymienię to może wyć. Jak sprawdzić ewentualnie stan pompy.Samochód to fiesta 91r. 1.8D.
Czy wymiana rozrządu w tym aucie jest skomplikowana bo strasznie ciasno jest????
Fordon - 4 Lip 2006, 22:06
Cytat: | Może mi ktoś powiedzieć czy przy wymianie rozrządu wymienić pompę wody |
nie jesli nie cieknie
Cytat: | Drugie pytanie to czy pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu |
Tak... i powiedz mechanikowi niech sam wyje i naciaga kogo innego
Cytat: | Jak sprawdzić ewentualnie stan pompy |
czy nie cieknie i tyle...
Cytat: | Czy wymiana rozrządu w tym aucie jest skomplikowana bo strasznie ciasno jest |
tak wymiana jest troche upirdliwa bo trzeba miec blokatory zeby nie przestawic kat wyprzedzenia wtrysku... bo w zime sie to msci
Pozdrawiam
Żółwik Tuptuś - 4 Lip 2006, 22:14
Fordon napisał/a: |
Cytat: | Jak sprawdzić ewentualnie stan pompy |
czy nie cieknie i tyle...
|
Dołożę tylko kontrole luzu na łozyskach
Rycho - 5 Lip 2006, 12:10
Hektor napisał/a: | Znajomy mechanik mówi że jeśli ten sam pasek napędza pompę wody to jak jej nie wymienię to może wyć. |
Fordon wyluzuj bo mechanik dobrze gada. W dieslach grupy VAG pompa jest napędzana paskiem rozrządu i prawidłwo powinno się ją wymieniac razem z paskiem. Znany jest mi przypadek pewnego właściciela AUDI, który oszczędnośc na pompie przypłacił powrotem na lawecie do domu.
Nie żebym straszył, po prostu w VAG przewidziano wymianę pompy razem z paskiem. W fordzie chyba jest inaczej, ale może tamten koleś był ostrożny na zapas i dlatego tak powiedział.
Rycho
Fordon - 5 Lip 2006, 12:32
Zerknij na uklad i powiedz mi co ci sie ma popraprac jesli sprawdzisz czy pomp anie cieknie no i czy nie wyspepuja luzy na lozyskach pompy
Tu jest tak samo ze pompa jest napedzana paskiem rozrzadu ale Vw /Audi Group to lipa z dieslami jest (bynajmniej byla do 1997r ) bo glowice strasznie podatne sa na pekniecia najczesciej spotykane w golfie 3gen. i Transporterze
Pozdrawiam
Lokmen - 5 Lip 2006, 13:02
może wystąpić taki przypadek ze pompa sypiąc sie może sie zablokować - chyba nie musze tłumaczyć co sie wtedy dzieje z paskiem i z rozrządem ...
Mafios - 5 Lip 2006, 13:18
Łokmen napisał/a: | może wystąpić taki przypadek ze pompa sypiąc sie może sie zablokować - chyba nie musze tłumaczyć co sie wtedy dzieje z paskiem i z rozrządem ... |
ziomus pompa nie stanie co najwyzej peknie jak u mnie i woda bedzie sie lala zupelnie jak z kobiety ktorej wody odeszly
xr2fun - 5 Lip 2006, 21:15
Mafios napisał/a: | Łokmen napisał/a: | może wystąpić taki przypadek ze pompa sypiąc sie może sie zablokować - chyba nie musze tłumaczyć co sie wtedy dzieje z paskiem i z rozrządem ... |
ziomus pompa nie stanie co najwyzej peknie jak u mnie i woda bedzie sie lala zupelnie jak z kobiety ktorej wody odeszly |
Łokmen dobrze opisane. Zasada dla przezornych - wymieniać wszystko co ma łożyska, przy dużych przebiegach również kółka pasowe jeżeli są poza tolerancją.
Dla oszczędnych tylko pasek - może się nic nie stanie.
Mój przykład silnik Fiata JTD przebieg 83tkm - łożysko na pompie wody wykazywało minimalny luz - być może wytrzymałoby następne 80tkm. Wymieniłem wszystko szkoda pieniędzy na naprawę silnika liczoną w tys. zł.
|
|