Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - Obrotomierz, pytanie ...........

AeRJot - 10 Paź 2004, 14:18
Temat postu: Obrotomierz, pytanie ...........
Witam i pytam, wlasni kupilem zegary z obrotomierzem i chce go montowac, czy ktoś juz coś takiego sam robił?? Pomozcie, co poza deseczka musze miec, bo chyba nie bedzie problemow z podlaczeniem wskaznikow (ze starej deski do nowej, przekladka kabelków, czy bede musial przerabiac koncowki) ale glowie chodzimi o ten obrotomierz, gdzie to cholerstwo zamontowac, by dobrze wskazywal i nie bylo trzeba calego samochodu rozebrac) najlepiej jakby ktos mial jakies foteczki takiej zabawy.
THX

mellow - 10 Paź 2004, 14:23

Jesli kupiles cale kompoletne zegary to nie bedzie zadnego problemu z montazem , wystarczy wyjac stare (4 sruby - na krzyzak) i zamontowac nowe -> wtyczka , linka i mocowanie bedzie to same.

Zeby obrotomierz dziala musisz pociagnac 1 kabel z cewki zaplonowej w 1.3 jest ona za blokiem silnika - > dokladnie te wszystkie zmiany moze opisac Ci Dynamike, on montowal takie zegarkli dokladnie rok temu

Pozdrawiam

AeRJot - 10 Paź 2004, 14:34
Temat postu: .....
a gdzie go znalesc, by mi pomogł?? a kupiłem chyba całość (nie rozkrecilem jeszcze wiec sądze ze cale zegarki)
AeRJot - 10 Paź 2004, 14:35
Temat postu: .............
PS. kupilem dokladnie to:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=32400323

trzeci - 10 Paź 2004, 14:43

Może być tak że nie będziesz musiał ciągnąć dodatkowego kabelka dla obrotomierza. Od modułu zapłonowego do ścieżki nr 10 na zegarach , jak dobrze pamiętam.
Może być tak że tylko wypniesz stare zegary , podepniesz nowe z obrotomierzem i będzie działać.
Ja niestety musiałem ciągnąć kabelek. Na dodatek mam nieekranowany i robi mi zakłócenia w radiu. Więc pamiętaj o tym.
Tu masz dodatkowo link do topicu o takiej wymianie:

http://www.fiestaklubpols...ght=obrotomierz

Pozdro...

Dynamike - 10 Paź 2004, 15:37
Temat postu: Re: .....
arj napisał/a:
a gdzie go znalesc, by mi pomogł??

Tu go można znaleźć! :lol: Jest dokładnie tak jak napisał Mellow. Kabelek od cewki musisz wpiąć w kostke od zegarów (dokładnie to jest kostka nr 7). Porównaj sobie kostki starych i nowych zegarów. W wersji bez obrotomierz będzie jedno wolne miejsce i właśnie w to miejsce musisz podłączyć kabelek od cewki.

P.S. w mk3 jak się przełoży zegary z obrotomierzem to nie będzie działać :cry: trzeba ciągnąć kabelek. Dopiero od mkIV w zwyż były już gotowe instalacji i wystarczy tylko przełożyć zegary.

AeRJot - 10 Paź 2004, 16:15
Temat postu: ...........
hmmm, przepraszam, ale jestem informatykiem, zdolnosci manualne mam, wiec ... czy mozecie mi powiedziec który kabelez z cewki?
mellow - 10 Paź 2004, 18:09

co prawda nie grzebalem dawno w tamtych silnikach / instalacjach ale chyba byl to zielono czarny z tych trzech ktore ma wtyczka wchodzaca do cewki...
Teddy303 - 11 Paź 2004, 08:31
Temat postu: Re: .............
arj napisał/a:
PS. kupilem dokladnie to:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=32400323


Wrrrr :) )) to nie sprawiedliwe ;) moja cena byla dokladnie taka sama i co :( powina byc dogrywka :) )

AeRJot - 11 Paź 2004, 09:05
Temat postu: ...........
swiat jest mały, przynajmniej juz wiem z kim sie licytowalem :)
Qzyn - 11 Paź 2004, 09:24

Amoze ktos mi pomoze z innym problemem ktory jest bardzo ciekawy. Otoz ten wlasnie oryginalny obrotomierz prawie caly czas przeklamuje mi obroty. Pokazuje tak na oko 1000-2000 za duzo. Natomiast gdy mi sie zdarzylo troche pociagnac autko po obrotach to czasami tak jakby wracal do normy i pokazywal calkiem dobrze... Potem znowu mu odbijalo i pokazywal za duzo, i tak w kolko... A elektrykiem nie jestem.
Help ;)

muzz - 11 Paź 2004, 10:10

nie jestes pierwszy z tym pytaniem...jeszcze na starym forum padlo takie pytanie...no i np. u mnie tak sie dzieje w nocy i jak jest wilgotno...wtedy jak wlacze swiatla, wycieraczki etc. to przez jakis czas oklamuje(po jakims dluzszym czasie/jezdzie przestaje) i to sporo...znaczy jak normalnie przy 90km/h na 4 powinienem miec ok.3000obr. to mam 4500 przy 70km/h...teraz pytanie przy okazji skad jest pociagniety impuls do obrotomierza...slyszalem ze ponoc z alternatora!...jezeli tak to moze podjade do elektryka i zobacze czy cos sie da zrobic...
Qzyn - 11 Paź 2004, 13:05

Kurde no porazka, tyle ze jezeli to jest kwestia jakiegos zwarcia to niedobrze bo przez to moze byc do wymiany sam obrotomierz. Ja mam w swojej mk II obrotomierz podlaczony do cewki a konkretnie mialem. I nagle zaczal fiksowac. Okzazalo sie ze dostal zwarcia ale oprocz przeklaman ktore wystepowaly stale to silnik zaczal przerywac i nie chcial palic bo zwarcie kradlo prad. A tutaj raz dziala dobrze a raz zawyza. I to nie jest zalezne od tego jak dlugo jade. Czasami podczas jazdy pokazuje zle potem chwile dobrze i znowu zle... Porazka. A potrzebuje obrotomierz i to bardzo!!!
mellow - 11 Paź 2004, 15:06

muzz napisał/a:
...teraz pytanie przy okazji skad jest pociagniety impuls do obrotomierza...slyszalem ze ponoc z alternatora!...jezeli tak to moze podjade do elektryka i zobacze czy cos sie da zrobic...



W naszych Fiestach jest tak jak napisal Qzyn z cewki a nie alternatora, a jesli chodzi o to przeklamanie to kiedys taki klubowicz z bordowego escorta chyba z Lodzi pisal (nawet u siebie na stronie pokazywal schemat podlaczenia) o jakims oporniku czy zworce ktora jak jest niepodpieta lub zle podpieta to obroty wlasnie rosna o okolo 2 tys ... tyle z tego zapamietalem ... jak cos znajde to wam przesle.

Pozdrawiam

JoeMix - 11 Paź 2004, 17:15

1. W samochodach z zapłonem iskrowym impuls pobierac można z ukłądu zapłonowego, natomiast w przypadku silnikóeww z silnikiem wysokopręznym z modułu sterownaia wtryskiem, lub alternatora...
2. Każdy obrotomierz wyliczony (wykalibrowany) jest pod konkretny model silnika... i na konkretny sposób zlicza impulsy, wązne więc jest aby go dobrze podłaczyć... jeśli podłaczymy pod cefke od mk2 to na jeden obrót będą 4 impulsy, jesli pod cefkę od mk3, to ponieważ jest podwójna to na jeden obrut będze tylko 2 impulsy...
3. Rewgulacji w obrotomierzu proponował bym nie ruszać, można tylko w cholere go do reszty rozkalibrowac...

AeRJot - 11 Paź 2004, 18:16
Temat postu: .............
mówisz, ze skalibrowany pod konkretny model, tzn model samochodu czy silnika? chodzi mi o to, ze kupilem (ale jeszcze nei zamontowalem) deske do mk3 i do mk3 bede podlaczal, nie wiem czy to z modelu z wtryskiem czy gaznikowy i z jakiej pojemnosci, wiec konkretne pytanie, czy ten obrotomierz moze robic mi przeklamania?
a teraz o te usterki z przeklamanaimi na obrotach, czy to jest problem elektroniczny, czy podlaczenia (ekranowania) kabla z cewki?

mellow - 11 Paź 2004, 18:42

Pod konkretny silnik w moim 1.8 nie dzialaja np zegary z 1,6 ani nizszych modeli ... ale z tego co kiedys probowalem to modele z malymi pojemnosciami mialy ten sam obrotomierz ... jesli chodzi o przeklamywanie to jest to sprawa elektroniczna ale nie stresuj sie odrazu ... ten problem zadko wystepouje ... Dynamike zamontowal moje zegary z 1.3 do 1.1 i nie bylo zadnego problemu.

Z tego co wiem to chyba tylko modele z wtryskiem mialy obrotomierz ale moge sie myslic ...

JoeMix - 11 Paź 2004, 18:55

Chodzi konkretnie o konkretny model silnika, może rodzaj będzie lepciejszym określeniem, chodzi o to iż np. w silniku 2 cylindrowym (mówimy cały czas o 4-suwach) na każdy obrót wału jest jeden impuls na cefce, to juz w silniku 4 cylindrowym są 4 impulsy, a w 6, 6 impulsów... dzieje się tak dlateci iż podawany jest jeden impuls na każdą świece, zterowaną rozdzielaczem zapłonu... np. w 4 cylnindrówce z podwójną cefką (mk3) nie ma rozdzielecza, więc impuls jest 2 razy rzadziej, raz pracuje jedna, raz druga cefka... dlatego też trzeba mieć obrotomierz o takiego samego silnika (tyle samo cynindrów i taki sama system zapłonu) nie warzne czy bedzie to 1,1 czy 1,8... jeśli do silika z zapłonem 1-2-4-3 (mk1/2) wsadzimy obrotomierz z mk3 - zapłona (1-4)(2-3) to bedzie nam mniej wiece 2 razy zawyzeł prędkość... zworka konfiguracyjna o której ktos pisał wystepuje zazwyczaj w konstrukcjach uniwersalnych...

Napisz konkretnie jaki masz problem z obrotomierzem, skad go masz, i jak podłaczyłęś...

mellow - 11 Paź 2004, 19:21

JoeMix napisał/a:
nie warzne czy bedzie to 1,1 czy 1,8...


Jakas roznica w takim razie musi byc w tych systemach bo do 1.8 nie pasuje z zadnej innej wersji ... szukalem kiedys obrotomierza i probowalem inne warianty... 1,3 i 1,6 Xr po podlaczeniu wskazowka nie drgnela ...

JoeMix - 11 Paź 2004, 20:37

A tam, chrzanisz ;-) (takie powiedzonko, więc bez urazy) musi działać i już, czym się tak bardzo rużni 1,8 od inney pojemności? w mk1 obrotomierze w dużej większości były przy 1,6... a pasują bezproblemowo do 0,9 1,0 1,1 1,3 1,4... czyli wszystkich innych mozliwych silników...
mellow - 11 Paź 2004, 23:16

JoeMix napisał/a:
musi działać i już, czym się tak bardzo rużni 1,8 od inney pojemności


U nas sie mowi :

Musi umrzec ... reszte moze ...

Podejrzewam ze rozni sie tym ze u mnie impuls jest brany ze sterownika a nie bezposrednio z cewki ... porostu nowsza generacja sterownika (EEC IV) no i caly silnik nowszy niz porzednicy 1.1 1.3 1.4 i 1.6 ...

Probowalem od siostry obrotomierz z Xr 1,6 od kumpla z 1,3 i efekt byl taki jak pisalem poprzednio ... wskazowka lezala trupem jak kot rozjechany przez TIR-a :cojest: :cojest: :cojest: ... nie to zebym nie lubial kotow ale te ch_je ostatnio ciagle sypiaja mi na masce ... zostawiajac slady ...

Pozdro for all

AeRJot - 19 Paź 2004, 10:24
Temat postu: ...........
hmmmm, wszyscy mówicie ze sygnał idzie z cewki, ale dzisiaj podjechalem do elektryka i .... stwierdzil bym pier**dolol sie w czolo, bo nei z cewki a modulu sterujacego.
POMOCY !!!

JoeMix - 19 Paź 2004, 10:47

No, można i tak i tak... Ktoś tu był chetny na montaz obrotomierza z Łodzi... oczekuję (mam urlop) jak załoze opisze wszystko...
Lokmen - 19 Paź 2004, 12:27
Temat postu: Re: ...........
arj napisał/a:
hmmmm, wszyscy mówicie ze sygnał idzie z cewki, ale dzisiaj podjechalem do elektryka i .... stwierdzil bym pier**dolol sie w czolo, bo nei z cewki a modulu sterujacego.
POMOCY !!!

Ja bym srutututu tego "elektryka" i więcej już do niego nie pojechał.....
P.S. Zagadaj z Trzecim - on to już przerabiał i powie ci co i jak.

mellow - 19 Paź 2004, 14:27

A ja bym pie***lnal jego zone jak jest ladna :cojest: :cojest: :cojest: :cojest:

A tak na serio to rozmawialem z kolega z ASO i wszystkie Fiesty (silniki) oprocz 16V maja sygnal z cewki , a 16 maja tez z cewki ale przez kompa

Pozdrawiam

KoRcZuS - 17 Gru 2004, 11:39

Moglby ktos powiedziec pod jaki numerek podpiac kabel do obrotomierza bo mam wolne 7 i 10 a na forum jedni pisza ze 7 drudzy ze 10, podlaczylem pod 10 i obrotomierz niby chodzi dobrze ale gdy wyjechalem na miasto zauwazylem ze predkosciomierz wskazuje bledna predkosc i wskazowka drga. Nie wiem moze powinienem podlaczyc pod 7 ??
AeRJot - 17 Gru 2004, 12:10

Obrotomierz podłączyłem do modułu, bo cewka podawała "połowe" obrotów, a komputer podawał juz sumowane bo w moim modelu jest "podwojna cewka"

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group