Forum FiestaKlubPolska -

Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa - Jak zabezpieczyć progi???

Hektor - 30 Cze 2006, 18:45
Temat postu: Jak zabezpieczyć progi???
Widzę na mojej niedawno nabytej fieście (1.8d-91r.)niewilkie ślady korozji na progach.Czym to ruszyć aby zabezpieczyć to na dłużej???
xr2fun - 30 Cze 2006, 20:00

Kątówką i migomatem ( wymiana na nowe a potem konserwacja )
Matis - 30 Cze 2006, 21:54

cortianem na rdze potem pomalować podkładem a na końcu prysnąć barankiem, na jakiś czas pomoże.
tomekxpl - 1 Lip 2006, 17:23

Ja usiebie zrobilem tak :

1. Fleks z polerdyskiem i jechana na maxa,pieknie wszystko doczyscilem.
2. Wszystko pomalowałem preparatem antykorozyjnym Cortanin F
3. W miejscach gdzie byly male dziury narypalem do srodka antykorozyjnego preparatu do profili wewnetrznych.
4. Mata i zywica epoksydowa z utwadzaczem,zeby zalepic dziury.plus oczywiscie ladna tego obrobka.
5. Prysnełem podkladem akrylowym.
6. Prysnełem lakierem akrylowym.
7. Na koniec narypałem dosc konkretnie baranka do progów.
8. Co roku robie konserwacje podwozia i calej reszty,nic sie zlego nie dzieje.

Zadbaj o dobre wyschniecie wszystkich warstw, mi juz sie trzyma ponad 2 lata i jest okej,co roku zagladam w niektore miejsca i nic sie raczej niedzieje,kiedys moze sie juz wytnie i wstawi nowe ale narazie niemam juz takiej potrzeby.

Ten sposob to taka blacharka na najmniejszy koszt ;)

Laskosz - 1 Lip 2006, 22:13

Cortanin F wcale taki dobry nie jest, ten preparat jest higroskopijny czyli wciąga wodę i jak tak se wciągnie nim pomalujesz to będzie złaziło i puchło.
W sklepach z lakierami są dobrze odrdzewiacze i warto kupić coś lepszego

michalford - 3 Lip 2006, 15:38

ja proponuje tak w miare oczyscic (nie musi byc super dokladnie)
pomalowac BRUNOX EPOXY
dziury zalatac szpachla z zywica (no chyba ze sa to juz konkretne dziury to wtedy wymiana progow albo wspawanie zdrowej blachy)
pomalowac podkladem
pomalowac farba a potem mozna barankiem i nie trzeba sie juz martwic!
to jest tanie rozwiazanie i dziala!
zaraz moga sie posypac komentarze ze tak sie nie robi itd. to podaje tez inny przyklad: wytnij stare progi i wstaw nowe i po problemie! jedz do lakiernika i niech to zakonserwuje, pomaluje i problem z glowy! (i z portfela)

Kam'ol - 5 Lip 2006, 19:55

witam was serdecznie, fajnie chlopaki ze mowicie o wymiane progów, sprobujcie zalatwic prog to fiesty 93 automat 1,3 zycze powodzenia :/, hehe
co do twojego pytania o konserwację, ja robię tak, totalna walka z rdzą do golego metalu, gdy duze dziury to zywica i wlokno szklane, jak male to szpachla i utwardzacz + preparat antyutleniający, osobiscie zaniedlugo wypelnie po konserwacji progi pianką uszczelniającą i bede miał w zadku rdzę, wodę i takie tam inne pierdólki.
Dróg do sukcesu jest kilka wszystkoi zalezy od tego ile masz niuch niuch pieniazków old old

Lokmen - 5 Lip 2006, 20:30

Kam'ol napisał/a:
sprobujcie zalatwic prog to fiesty 93 automat 1,3 zycze powodzenia :/, hehe
w każdym porządnym sklepie motoryzacjnnym nie bedzie problemu z zakupem progu (bez znaczenia to jest ze masz fieste 1,3 w automacie)
Kam'ol napisał/a:
osobiscie zaniedlugo wypelnie po konserwacji progi pianką uszczelniającą
nie wiem czy gratulować czy sie śmiać - pianka bedzie ciągła wilgoc wiec rdza szybciej ci zeżre progi niż myslisz
Bart_Skrzyszow - 5 Lip 2006, 20:44

Łokmen napisał/a:
nie wiem czy gratulować czy sie śmiać - pianka bedzie ciągła wilgoc wiec rdza szybciej ci zeżre progi niż myslisz

Ja bym się śmiał :D
Dobrze gadasz - rdza zeżre progi w 1 sezon

Skolmi - 10 Lip 2006, 10:45

tomekxpl napisał/a:

1. Fleks z polerdyskiem i jechana na maxa,pieknie wszystko doczyscilem.


Dokładnie. Żeby ktoś normalną tarczą tnącą nie robił :)
Druga opcja to szczotka druciana pod wiertarkę.

Co do Cortanina F, to też zachwycony nie jestem.
Pełny reżim zachowany, a rdza mi wychodzi po 1.5 roku.

Oczywiście te cuda (Brunox itp.), to tylko w miejscach,
gdzie nie ma możliwości oczyszczenia!

Nikt chyba nie wspomniał o zabezpieczeniu od wewnątrz,
a to też ważne. Trzeba zastosować również środek do profili
np. Fluidol, APP, Tectyl.

cipojsza - 27 Lip 2006, 20:59

Czy ktos ma jakis schemat otworow technologicznych zebym mogl zabezpieczyc profile zamkniete ? A moze jakas lista ?
Bo te w progach znalazłem (z przodu i z tyłu), w drzwi od biedy tez cos wstrzykne od dołu.
Ale co z tyłem ? Tam nic nie ma? Nadola nie są dwuwarstwowe ?
UPDATE:
Otwory w progach zlokalizawane są w przednim i tylnim nadkolu ?
Zaślepione są takimi koreczkami ?
Jak odetkać te koreczki ? Śrubokrętem? Próbowałem dzisiaj, mocno siedzi.

Marcinowaty - 23 Wrz 2008, 23:47

A co powiecie na koserwacje profili zamknietych olejem??
LOY - 25 Wrz 2008, 02:18

Marcinowaty napisał/a:
A co powiecie na koserwacje profili zamknietych olejem??


a co powiesz na zalepianie dziur w oponach guma do zucia ..i smarowanie rdzy majonezem
..takie pytanie to skrzywiona odkrywczosc ..czy juz głupota :fox:

cium cium napisał/a:
Czy ktos ma jakis schemat otworow technologicznych zebym mogl zabezpieczyc profile zamkniete ? A moze jakas lista ?
Bo te w progach znalazłem (z przodu i z tyłu), w drzwi od biedy tez cos wstrzykne od dołu.
Ale co z tyłem ? Tam nic nie ma? Nadola nie są dwuwarstwowe ?
UPDATE:
Otwory w progach zlokalizawane są w przednim i tylnim nadkolu ?
Zaślepione są takimi koreczkami ?
Jak odetkać te koreczki ? Śrubokrętem? Próbowałem dzisiaj, mocno siedzi.


jak robic zeby sie nie narobic co .... :fox:
jak robisz kolego zabezpieczenie to zdejmujesz boczki ..nadkola ..plasticzki ..i koła ens i bedzie efektywna ..wstrzykiwanie srodka w odpływy jest równie madre jak wlewanie oleju do silnika przez otwór bagnetu :fox:

Marcinowaty - 2 Maj 2009, 12:29

LOY napisał/a:
takie pytanie to skrzywiona odkrywczosc ..czy juz głupota :fox:


Uzasadnij, dlaczego nie można?

Gabrielo111 - 9 Lip 2009, 16:33

Witam!! Możecie mi powiedzieć co to jest ten baranek??
LOY - 10 Lip 2009, 03:11

Gabrielo111 napisał/a:
Witam!! Możecie mi powiedzieć co to jest ten baranek??

bitumiczne zabezpiecznie ..nadwozia ..wymaga specjalenego pistoletu

Gabrielo111 - 11 Lip 2009, 17:30

dziki :) I znowu jestem mądrzejszy!!
kubakamer - 3 Sie 2009, 10:21

LOY napisał/a:
bitumiczne zabezpiecznie ..nadwozia ..wymaga specjalenego pistoletu


Niekoniecznie, są też baranki w spray-u.

Ad@mus - 3 Sie 2009, 11:24

nie ma baranka w spreju
jest tylko zabezpieczenie antykorozyjne w sprayu
mowiac baranek masz na mysli zabezpieczenie antykorozyjne czy specyficzna fakture nalozonego szajsu...

kubakamer - 3 Sie 2009, 11:41

Mówiąc "baranek" mam na myśli specyficzną strukturę i kauczukowo-gumowy charakter warstwy odpornej na lekkie uderzenia. Widziałem takie preparaty w spray-u, co jest dobrym rozwiązaniem dla kogoś, kto nie ma pistoletu i sprężarki.
LOY - 3 Sie 2009, 11:50

kubakamer napisał/a:
Mówiąc "baranek" mam na myśli specyficzną strukturę i kauczukowo-gumowy charakter warstwy odpornej na lekkie uderzenia. Widziałem takie preparaty w spray-u, co jest dobrym rozwiązaniem dla kogoś, kto nie ma pistoletu i sprężarki.

I masz rację ale mowimy o rozwiazaniach profesjonalnych ...nie pojedziesz całego podwozia sprayem ..warstwa bedze cienka ..a koszt wysoki ..bo troche ych puszek pojdzie i efekt marny ...baranek w spryu .nada sie jako uzupełnienie gdzies na progu lub jako preparat do podmalówek uszkodzonej warstwy bitumicznej

Ad@mus - 3 Sie 2009, 12:02

nie wierze w baranek w sprayu
jak ma sie to przez sprayowa dysze niby wydostac??
to musi byc jakis szit, ktory ladnie i obiecujaco wyglada w sklepie a w rzeczywistosci jest jak gówno w papierku :)

profi konserwa to koszt do 150zl u mnie, obejmuje cale podwozie i nadkola, wiec nie kombinuje

kubakamer - 3 Sie 2009, 12:14

LOY, pełna zgoda. Ja mówię o rozwiązaniu nieprofesjonalnym. I taki właśnie baranek istnieje. Przecież nie mówię, że barankiem w spray-u załatwimy sprawę konserwacji podwozia. To jest rozwiązanie typu DIY, niekoniecznie trwałe i nadające się co najwyżej do dodatkowego zapezpieczenia pasa przedniego przed małymi kamieniami itp. Zaletą jest to, że każdy może sobie to zaaplikować przy niewielkim nakładzie kosztów.

Ad@mus napisał/a:
nie wierze w baranek w sprayu
jak ma sie to przez sprayowa dysze niby wydostac??
to musi byc jakis szit, ktory ladnie i obiecujaco wyglada w sklepie a w rzeczywistosci jest jak gówno w papierku :)

profi konserwa to koszt do 150zl u mnie, obejmuje cale podwozie i nadkola, wiec nie kombinuje


Ano jakoś się wydostaje, ale wiadomo, że to nie ta sama konsystencja co profesjonalnego baranka.

Szkoda, że nie robisz w 3mieście, to bym skorzystał z Twoich usług przed zimą :)

brusik - 4 Sie 2009, 19:26

Może ktoś wymieniał progi i powie mi czy składają się z progu zewnętrznego,środkowego,wewnętrznego czy tylko z zewnętrznego i wewnętrznego, mam fieste MK3 94r. dzięki.
Peedro - 4 Sie 2009, 20:49

z zew i wew tak jest u mnie w fieście z 91 roku. Myślę że w późniejszych latach się to nie zmieniło ;)
brusik - 6 Sie 2009, 19:50

Dzięki Pe3edro za i nfo rmacje.
speq - 8 Wrz 2009, 07:47

A ja mam pytanie odnośnie progów ale w kontekście łatania.
Czy lepiej pospawać, zabezpieczyć brunoxem/podkładem/barankiem czy bawić się włóknem szklanym? Jakaś górna granica wielkości dziur, która dyskwalifikuje jedną z metod?

Na jednym z progów mam chyba przegryzioną na wylot dziurę (nie wiem jeszcze jak szeroka) o długości ok 10 cm.

Peedro - 8 Wrz 2009, 20:00

Jak rozgrzebiesz progi to może się okazać że jest gorzej niż się wydawało ;) O włóknie zapomnij, jak chcesz by to posłużyło i było sztywne to tylko spawanie. Najlepiej całe progi, chyba że są w niezłym stanie i wystarczy kilka łatek.
speq - 9 Wrz 2009, 07:29

Z oględzin wydaje się, że wystarczy kilka łatek. A więc spawanie :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group