Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - Silnik: Przegrzewa się

Erwin - 17 Cze 2006, 17:42
Temat postu: Silnik: Przegrzewa się
Witam

Problem jaki mam to przegrzewajacy sie silniczek, ktory spowodowal juz 2 razy pekniecia wlotu chlodnicy.
Przy normalnej jezdzie temperatura jest kolo R, przy czestym startorwaniu, przy ciagnieciu biegow wskazowka temperatury zakrywa O. Jednak jak stoje w korkach, potrafi wskazowka zakryc N i isc wyzej, jak juz staje pionowo to znaczy ze cos peklo i cieczy chlodzacej nie ma.

Auto jest zagazowane, i wyregulowane wiec spaalnie stukowe itp odpada.
Problemy zaczely sie od awarii wentylatora jakies 2 lata temu i plyn mi wystrzelil spod korka zbiornika wyrownawczego. W niedlugim czasie musialem wymienic pierscienie na tlokach (bo pekl, podobno w wyniku przegrzania). Rok pozniej pekl mi waz od glowicy do chlodnicy (wstawilem nieorginalny) ktorego drgania pozniej zaowocowaly urwaniem wlotu do chlodnicy. Pospawalem plastim ( w zakladzie) i potem zaczela sie zima wiec nie bylo problemu temperatury. Dwa dni temu byl wypadek na obwodnicy i stojac w korku silniczek sie neizle zagrzal, potem jak juz wjechalem na parking temperatura zaczla jak szalona rosnac a wlot chlodnicy sie urwal. Dzis poskladalem wszytsko (chlodnica pospawana) narazie jest ok, ale w Krakowie wczesniej czy pozniej trafie na korek i sytuacja moze sie powtorzyc.
Wentylator z Golfa 3 zalaczany jest przez termostat od duzego fiata. Czyli pompujacy 2 razy wiecej wentylator zalaczany jest wczesniej niz orginalny.
Kolega zwrocil uwage ze moze to byc pompa cieczy chlodzacej, ze moze miec uszkodzone lopatki. Czy na przy pierwszym przegrzaniu 2 lata temu ulegly uszkodzeniu?

Dziekuje za kazda podpowiedz, pozdrawiam.

doogi - 17 Cze 2006, 17:49

pompa nie, bo by ci sie momentalnie zagrzał.
szynszyl - 17 Cze 2006, 19:08

może ta chłodnica tyle razy spawana i sklejana nie odprowadza ciepła? i czy na pewno masz otwarty duży obieg cieczy chłodzącej? jak termostat.. puszcza?
Erwin - 18 Cze 2006, 01:09

Gebal:
a jesli by lopatki byly tylko uszkodzone czesciowo, pompa by dalej dzialal tylko gorzej?

szynszyl:
chlodnica miala spawane plastiki, wiec nie mialo to wplywu na jej mozliwosci oddawania ciepla.
A przy zamknietym duzym obiegu to by sie weze nawet nie nagrzaly pewnie od chlodnicy, a ja mam bardzo gorace.
Co do puszczania termostatu, mozliwe zeby nie otwieral calkowicie obiegu? wymienialem ten od wentylatora, ale chyba jest jeszcze jakis?
Czy jest mozliwosc ze z innych powodow jak zepsuty termostat nie otwiera przeplywu calkiem?
Jak walnalem gafe to przepraszam.

pawloplus - 18 Cze 2006, 09:09

może wytwarza Ci sie pod cisnienie w układzie chłodzącym... Zrób mała dziurke w korku od zbiorniczka wyrównawczego... Możesz równierz przeciścić cały układ.... Może jest zamulony... Pozdrawiam
Fordon - 18 Cze 2006, 09:20

Chlodnica moze byc zamulona czym poprostu... ostatnio kumplowi wymienialem chlodnice... test z zimnego silnika na odcinku 6 km wentylator wlaczyl sie 2 razy... :yyy: po wymianie wszystko doszlo do normy... ;)

Pozdrawiam

Erwin - 18 Cze 2006, 12:37

Pawloplus:
Jest jakis srodek do czyszczenia? czy trzeba wszytsko rozbierac?

Fordon:
z wymiana chlodnicy zaczekam, bo wydatek i przerobke instalacji (bo mam z chlodnicy bezposrednio podlaczenie pod parownik) zostawie sobie na koniec.

pawloplus - 18 Cze 2006, 18:28

do czyszczenia chłodnic masz srodek... Kup sobie dwie płukanki... Tylko spuść najpierw płyn a zalej go wodą... Pojeździj dzien na wodzie z płukanką i spuść...
Znowu wlej wode z płukanką pojeździj z dzien i spuść.. Wlej znowu wode... Pojedzij troszke dłużej około tygodnia i spuśc wode i znowu wlej i pojeździj sobie na wodzie przez lato... Na jesien zalej płynem i powinno pomóc... A jak Ci sie autko w środku grzeje szyblko czy wolno Ci sie nagrzewa?? Płukanka kosztuje około 8 zł

[ Dodano: Nie Cze 18, 2006 17:30 ]
jeszcze może być jeden patent że masz zamałą chłodnice do tego auta..... Orginalna jest???

Żółwik Tuptuś - 18 Cze 2006, 18:34

Poszukaj na forum bo sporo było o płukankach ( i o tym jak je wykonać ) . Na mk1/2 jest nawet dokłądny opis .
Erwin - 19 Cze 2006, 07:40

Chlodnica orginalna.
Szybkosc nagrzewania zalerzy jka pojade, jak szybko i wysoko obroty to sie szybko nagrzeje:)

MARIUSZ.B - 19 Cze 2006, 09:28

Po tej płukance to jak stara nagrzewnica i chłodnica na pewno zacznie coś cieknąć. Ja płukałem samą wodą i chłodnice wypłukałem :lol: .
Erwin - 19 Cze 2006, 16:37

No wolabym uniknac wyciekow, suto narazie jezdzi na samej wodzie.

A na wskazniku temp ktorej literki wam wskazowka nie przekracza?
Czy mozliwe jest zeby np to byla wina termostatu bo calkiem nie otwiera obiegu? bo w ksiazce jaka mam o fiescie jest to strasznie lakonicznie napisane.

pawloplus - 19 Cze 2006, 21:36

umnie w korkach dochodzi do ostatniej kreski białej za N i wyżej nie idzie... Na czerwone nie wejdzie. Przeważnie mam przed N... Kup sobie jedna płukanke i poprostu wlej o 1/3 mniej niż pisze na opakowaniu...
Erwin - 21 Cze 2006, 07:48

No to jak u mnie jest na N to ja mam reke na kluczyku, i oczy w wskazniku:)) juz mi sie zdarzylo ze wyzej poszlo i nigdy nie oznaczalo to nic dobrego:)

Pod koniec tyg. plukanko bedzie robione:))

doogi - 21 Cze 2006, 08:32

yulko uwazaj jak pluczesz zeby nie wyplukało kamienia który ci zablokował dziure w chłodnicy :D
we fiacie tak mialem tylko ja pukalem octem :D
i dziury sie porobiły :p

Żółwik Tuptuś - 22 Cze 2006, 08:54

Czy wam jużkompletnie poodbijało ? Octem ukłąd odkamieniać? może zamiast kwasu octowego nalejcie od razu siarkowego albo Wody Królewskiej .

Ludzie przecieżukłąd to aluminium/miedź , Aluminium , żeliwo i trochę stali , gumy i innych uszczelek awszystkie te elementy sąpodatne na korozjelub zniszczenie pod wpływem działania kwasu banghead

jackrzec - 22 Cze 2006, 14:58

Fiesta może jest i przestarzała, ale to nie "junkers" w którym się wężownice odkamienia kwasem... :hahaha: :hahaha: :hahaha: Zaj..ta teoria - pierwszy raz słyszę! :hahaha: :hahaha: :hahaha:
diodalodz - 23 Cze 2006, 16:49

Hm co do odkamieniania układu chłodzenia to ta opowieść można sobie między bajki włożyc . Chemicznie odkamienianie chłodnicy jest nie wykonalne bo zawsze zaczynaja lecieć na łącznieniach . Profesjonalnie w zakładach naprawczych robia to tak ze zdjemuja plastikowe boki i maja specjalne prowadniczki z wiertłem i udrażniaja magistrale . Jak jest kaszana to wymieniaja wkłady i zakładaja do tego plastiki .
Jak wszystko jest kaszana to wkładaja cała nowa chłodnice . Gadałem z kolesiem od chłodnicy (robi głównie do ciężarówek i do klimatyzaji samochodowych ) i powiedział ze to jedyna dobra metoda .
Robia jeszcze ultradźwiękowo ale mowi ze też nie ma gwarancji ze chłodnica to zniesie .
Ja osobiście robiłem plukanki i po plukankach wywaliłem pompe wody chłodnice nagrzewnice , węże i termostat i można powiedzieć ze układ kamienia już nie ma bo jest nowy . Nikt mnie już na to nie namówi . Na twoim miejscu to wywalił bym termostat wogóle i zobaczył jak bedzie . jesteś pewny ze termostat otwiera sie do końca ?? Zrobiłeś mu test w garnku z termometrem czy tak na oko mowisz ze jest ok .

Erwin - 30 Cze 2006, 14:17

Sprawa sie skończyla, płukanie pomogło. Urzylem środka do płukania chłodnic K2. Przepłukałem cały układ, silnik chłodzilem koło 2 godzin:))
Nic nie przecieka, a temperatura trzyma sie na M, a w korku podchodzi kolo R.
Rozmawiałem z jednym kolesiem z hurotwni powiedział że Dynagel na którym jeździłem zostawia wiele w układzie. Teraz na wodzie śmigam.
Dziękuje wszystkim za pomoc, oraz odpowiedzi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group