|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Ciśnienie oleju, lampka kontrolna - 1.1
picio_18 - 13 Cze 2006, 11:27 Temat postu: [MK3] Ciśnienie oleju, lampka kontrolna - 1.1 Zauważyłem ostatnich czasów że lampka kontrolna ciśnienia oleju tuż po odpaleniu samochodu (zimnego i CZASEM ciepłego) potrafi palić się po odpaleniu 10-15 sek. Olej kontroluje codziennie i zawsze w razie braków dolewam także pozniom jest zawsze OK. Problem ten występuje od ok miesiąca, troche zaczołem się tym przejmowac dlatego wole spytać was o zdanie.
Co do auta silnik 1,1i rok 95, bierze olej ponad 1l na 1000km, olej nie leci silnikiem!
Sprawdzałęm ciśnienie sprzereżania (sory jeżeli sie pomyliłem w nazwenictwie) tzn sciągniete wszystkie świecie i sprawdzane ciśnienie (chyba to jest sposób na sucho):
1- 12
2- 11
3- 13
4- 12
Mechanik mówił że jest OK - ale mu nie ufam...
A co wy o tym przypadku sądzicie? Jak myślicie czy prz takim stanie silnik nadaje sie już do remonty?
NOWITEK - 13 Cze 2006, 11:34
Wydaje mi się że przedewszystkim pompa oleju jest w kiepskim stanie. 10-15 sek po odpaleniu to bardzo długo
Rafal1504 - 13 Cze 2006, 12:15
Spróbuj wymienić czujnik cisnienia oleju, może on nadaje się do wymiany, jeśli po wymianie będzie tak samo no to pewnie pompa oleju tak jak pisał kolega wcześniej.
picio_18 - 13 Cze 2006, 12:52
jak bede już miał auto pod nosem (aktualnie jest pożyczone) to sprawdze gdzie jest ten czujnik, a jak wygląda cenowo kupno takiego czujnika jaki to wydatek?
Dodam jeszcze że w czasie jazdy kontrola ciśnienia oleju sie nie zapala.
Rafal1504 - 13 Cze 2006, 12:55
kupowałem zamiennik nie pamietam ale to jest rzędu 10 - 15 zł
djpleban - 13 Cze 2006, 13:41
jeśli w czasie jazdy się nie zapala to będzie raczej pompa...
diodalodz - 13 Cze 2006, 14:52
hm zobacz czy z czujnika nie kapie bojak bedzie mokry to na 100% jego wina . Przerabiałem to już wygląda to tak ze zdaje ci sie ze masz wyciek z filtra a to z czujnika kapie na filtr na tak ze nie widać dokładnie . czujnik jest z tyłu bloku silnika nad filtrem oleju . trzeba mieć tylko dobry klucz zeby odkręcić . Czujnik nie ma uszczelek tylko ma stożkowa końcóke gwintu . Idzie do niego jeden przewód . Jak bys miał mk1 to bym ci nawet kolor podał .
Jimbo - 13 Cze 2006, 17:59
a tak wogóle to kontrolka ma prawo sie palić po odpaleniu silnika? bo w sumie to mi tez sie swieci chwile po zaplonie ale nie 10s tak ze 5 moze:)
mikolay - 13 Cze 2006, 20:27
u mnie się świeci przez ok. 1 max. 2 sek
myślę że 5 sek to już za długo
michu - 13 Cze 2006, 20:34
Pozwole sobie dołączyć do pytania Jimbo .. U mnie też kilka sekund po uruchomeniu silnika świeci się kontrolka, a w poprzednim silniku tak nie było. Czy to oznacza jakąś nieprawidłowość (większą lub mniejszą)? A poza tym jeśli pompa nie wydala tak jak trzeba to czy może to mieć następstwa w postaci mniejszej mocy silnika..?
Pozdro
Jimbo - 13 Cze 2006, 21:00
no moze przesadzilem z tymi 5... wiec 1 dwie to norma?
diodalodz - 13 Cze 2006, 23:22
hm na moc raczej wpływu za bardzo nie ma . Co innego na panewki złe samorawnie to generalnie morderstwo dla panewek i wału .
picio_18 - 15 Cze 2006, 12:28
diodalodz napisał/a: | hm zobacz czy z czujnika nie kapie bojak bedzie mokry to na 100% jego wina . Przerabiałem to już wygląda to tak ze zdaje ci sie ze masz wyciek z filtra a to z czujnika kapie na filtr na tak ze nie widać dokładnie . czujnik jest z tyłu bloku silnika nad filtrem oleju . trzeba mieć tylko dobry klucz zeby odkręcić . Czujnik nie ma uszczelek tylko ma stożkowa końcóke gwintu . Idzie do niego jeden przewód . Jak bys miał mk1 to bym ci nawet kolor podał . |
sprawdziłem czujnik i okolicu suchutkie, nic nie leci... panowie tylko mnie nie straszcie .... ze to moze być pompa oleju.....
diodalodz - 15 Cze 2006, 12:32
pompa oleju to pierdoła bo jest na zewnątrz silnika i odkręca sie 3 śruby i masz pompe na wierzchu i robisz sobie z nia co chcesz nie trzeba ściągać miski olejowej .
picio_18 - 15 Cze 2006, 12:39
dzisja jeszcze raz sprawdziłem 20sek świeci sie ta kontrolka, czy to może być faktycznie pompa?
NOWITEK - 15 Cze 2006, 13:52
picio_18 napisał/a: | dzisja jeszcze raz sprawdziłem 20sek świeci sie ta kontrolka, czy to może być faktycznie pompa? |
Jak po pierwszym zapaleniu zgasisz i ponownie zapalasz to też tak długo świeci? Na początku pisałeś że na ciepłym silniku tylko czasami.
picio_18 - 15 Cze 2006, 14:04
zawsze na zimnym silniku sie długo pali, jak zapale drugi raz to juz tak długo nie pali, zdarzaja sie sytuacje ze na ciepłym też świeciu dość długo tak jak na zimnym (ale bardzo żadko)
Wojtek - 20 Cze 2006, 00:16
A nie jest tak, że dłuższy czas używałeś minerala a teraz przerzuciłeś się na syntetyk?
picio_18 - 20 Cze 2006, 08:28
jak kupiłem auto to używałem półsyntetyk ale z racji tego że pali mi olej to przerzuciłem sie na mineralny, także to raczej nie jest przyczyną!!
Radek - 20 Cze 2006, 15:41
U mnie też kontrolka się długo świeci jak zbliża się czas wymiany oleju, tzn jak olej jest już stary(wymianiam co jakieś 10000km), może to poprostu jakiś zbieg okoliczności, ale potrafi wtedy świecić nawet 15-20 sekund po uruchomieniu silnika. Po wymianie oleju i filtra gaśnie natychmiast po starcie silnika
vis - 21 Cze 2006, 15:18
Mialem ten sam problem. Kontrolka nie gasla po uruchomieniu silnika. nawt czasami "mrugala" na rozgzanym i wolnych obrotach.
Wymienilem pompe i problem znikl.
Wymiana pompy to 15 min pracy.
najlepiej na kanale, trzy sruby na klucz 13, oleju nie trzeba spuszczac. jak zkladasz "nowa" to zalej ja olejem tzn. filtr-przed uruchomieniem silnika.
|
|