Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Edis

pawloplus - 10 Cze 2006, 20:25
Temat postu: [MK3] Edis
Mam takie pytanie... Czy komputer na gaźniku jest taki sam jak na wtrsyku?? Mam silnik 1.1. Chodzi oto czy mono wtrysk ma komputerek EDIS a gaźnik ma jeszcze stary DIS? Czy cewka jest taka sama i działa tak samo???
jackrzec - 10 Cze 2006, 23:58

Modele z gaźnikiem kompa nie maja! A sama cewka działa tak samo - właśnie przez DIS.
diodalodz - 11 Cze 2006, 01:38

edis jest poprostu rozbudowany o czujnik położenia przepustnicy wtrysk , pompe , sonde lamba , czujnik temperatury i mapsensor . Samo sterowanie zapłonem jest identyczne .
pawloplus - 11 Cze 2006, 22:49

chodzi mi głównie o sygnał na obrotomierz czy jest taki sam na gaźniku jak i na mono
jackrzec - 11 Cze 2006, 23:39

pawloplus napisał/a:
chodzi mi głównie o sygnał na obrotomierz czy jest taki sam na gaźniku jak i na mono
teoretycznie tak!
pawloplus - 12 Cze 2006, 21:08

ma ktosa może schemat EDISa od Gaźnika który pin do czego jest podłączony????

[ Dodano: Pon Cze 12, 2006 20:08 ]
tzn rozpiske poszczególnych pinów

Michael - 12 Cze 2006, 21:53

jackrzec, pewnie dysponuje - daj mu chwile
jackrzec - 13 Cze 2006, 00:20

A no cos tam mam :)




Celowo pokazałem z gaźnikie i z monowtryskiem, żebyś mógł porównać

Michael - 13 Cze 2006, 17:36

hehe a nie mowilem !! ;-)
romsped - 3 Wrz 2009, 21:21

ok panowie mam mk3 1.3 monowtrysk 60 km jakie oznaczenie licznika bedzie ok do mojego auta proszę o pomoc
luk-90 - 4 Wrz 2009, 07:53

@UP Kolego nawet nie zajrzales w podwieszone dzialy wiec o czym my tu mowimy, wszystko jest na forum
drjanusz - 4 Wrz 2009, 09:36

luk-90 napisał/a:
@UP Kolego nawet nie zajrzales w podwieszone dzialy wiec o czym my tu mowimy, wszystko jest na forum

No i młody szybko się uczysz- więcej takich co chcą a nie czekają na gotowe :ok:

2fastfiesta - 22 Gru 2010, 13:59

ja tez mam pewien problem mam obrotek z przełaczeniem na 4-6-8 cylkow ale jak podłaczam pod impuls z cewki to mi nie pokazuje pelnych obrotow tylko tak jak by to powiedziec polowe ich jak zrobic zeby pokazywalo normalnie obroty mam silnik 1.1 monowtrysk. a z tych schematow to nie moge za bardzo rozszyfrowac bo nie znam sie zbytnio na elektryce.
JoeMix - 22 Gru 2010, 14:06

No właśnie, jak pisałem,,, jak chce się do fiesty podłączyć obrotek pod cewkę to musi być skonfigurowany jak na dwu cylindrowy silnik czterosuwowy,,, bo skonfigurowany na 4 będzie pokazywał połowę, bo dostaje tylko polowe impulsów,,,
2fastfiesta - 22 Gru 2010, 14:10

jakos musi sie to dac zrobic bo podlaczaja napewno obrotki do tego typu silnikow tak jak na drugim schemacie pisze Q- czujnik polozenia i predkosci obrotowej walu korbowego. to pod to mozna by bylo podpiac tylko jaki kabel od tego idzie?
Pietrekk - 22 Gru 2010, 14:12

Skoro masz EDISa to nie lepiej się pod niego wpiąć niż pod cewkę? Jak dla mnie mniej kombinowania
JoeMix - 22 Gru 2010, 14:13

2fastfiesta napisał/a:
to pod to mozna by bylo podpiac
O ile silnik będzie chciał zapalić jak obrotek będzie mieszał w układzie, a po drugie tam jest ze 30 impulsów na obrót wału, jak nie więcej a w dodatku są 2 rodzaje bodajże,,,
2fastfiesta - 22 Gru 2010, 14:26

Pietrekk to powiedz jak to zrobic skoro mowisz ze mniej kombinowania.
Pietrekk - 22 Gru 2010, 14:37

W moim przypadku było tak ze bodajże drugie gniazdo od lewej było całkiem puste, zaślepione, tam wpiąłem sygnał od obrotka, w niektórych jest tam kabel, z tego co dobrze wiem to zielony, jeśli jest to pod niego poporstu się podpinasz. Sygnał do niego wziąłem z zegarka, bo po przekręceniu stacyjki jako tako on dostaje sygnał i się podświetla. Wszystko grało jak ta lala, obroty pokazywało dobrze.
2fastfiesta - 22 Gru 2010, 14:39

to lece do garage i sprawdzam.

i dalej to samo nic to nie dalo. ale patrzylem to jest tam 11 kabli wchodzących a gniazd jest dwanascie i z tego co mowisz to drugie gniazdo jest puste tam i zaslepione calkowice tak ze trzeba bylo by wiercic i to tak trzeba zrobic?

Stunt_Man - 23 Gru 2010, 21:14

2fastfiesta napisał/a:
to lece do garage i sprawdzam.

i dalej to samo nic to nie dalo. ale patrzylem to jest tam 11 kabli wchodzących a gniazd jest dwanascie i z tego co mowisz to drugie gniazdo jest puste tam i zaslepione calkowice tak ze trzeba bylo by wiercic i to tak trzeba zrobic?

dokładnie tak u Pietrka zrobiłem... trzeba nawiercić dziurke w drugim pinie od lewej i tam dorabiasz przewód od obrotka
Cytat:

No właśnie, jak pisałem,,, jak chce się do fiesty podłączyć obrotek pod cewkę to musi być skonfigurowany jak na dwu cylindrowy silnik czterosuwowy,,, bo skonfigurowany na 4 będzie pokazywał połowę, bo dostaje tylko polowe impulsów,,,

zależy jaki obrotomierz... bo obrotomierz z 1.6 8V EFI podpinamy właśnie pod jeden z pinów cewki :)

Pietrekk - 23 Gru 2010, 22:56

I działa wtedy na każdym HCSie :)
Stunt_Man - 23 Gru 2010, 23:13

Pietrekk napisał/a:
I działa wtedy na każdym HCSie :)

na każdym silniku z tą cewką

BuMeL - 12 Lis 2012, 11:09

Dobra, widze tutaj dwa tematy z EDIS-em więc podpinam się pod ten bardziej rozgarnięty.

Muszę sprawdzić swój moduł i zastanawiam się czy inne od zeteków będą pasowały. Mogę mieć jakieś escorty 1,6 i 1,8 i moje pytanie brzmi czy będą gadać ?

Mafios - 12 Lis 2012, 15:15

wszystko to samo

patrz :

BuMeL - 12 Lis 2012, 23:02

Super, dzięki.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group