Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK4] Endura DE i jej odpalanie

bastaz - 12 Kwi 2006, 20:01
Temat postu: [MK4] Endura DE i jej odpalanie
Na poczatku witam wszystkich, jest to moj pierwszy post. Fiescina jest w rodzince juz 2 tygodnie a jej przebieg to 170tys km. Ale jest jeden problem (obadalem wczesniej archiwum ale mam metlik w glowie). Otóż gdy jest zimny bradzo długo "kręci" zanim sam "odpali". Gdy dodać gazu odpala szybciej. Gdy jest ciepły odpala po nieco krótszym kręceniu rozrusznikiem (rozrusznik jest OK), a gdy gorący odpala prawie natychmiast. Jeździ doskonale, nie dymi. Zrobiono w nim: poprawiono regulator wolnych obrotów (tzw. woskowy) - pracuje teraz prawidłowo (pompa BOSCH), wymieniono filtr paliwa, olej i filtr oleju, jest nowy rozrząd (prawidłowo zamontowany), nowy pasek alternatora, bradzo sprawny akumulator, wyregulowano zawory, nowe świece żarowe, wtryskiwacze są OK, silnik jest suchy - nie widać wycieków, poziomy wszystkich płynów są OK, a zapala okropnie długo gdy jest zimny - co będzie zimą, boję się myśleć. W planie jest zamontowanie zaworu zwrotnego na przewodzie zasilającym pompę wtryskową. Co to może być? A może to jest jego taka uroda, że trzeba dodawać gazu gdy jest zimny? Z góry dzięki za odpowiedz i pozdrawiam.
Lokmen - 12 Kwi 2006, 20:04

ten typ tak ma
ruskm - 12 Kwi 2006, 20:08

Bosh w endurze? hmm
druga sprawa 97r i 170tys no powiedzmy to moze i mozliwe...
trzecia...
fiesty zawsze palily gorzej jak inne diesle troche trzeba pochechalc ile krecisz zmierz stoperem to ci powiem ile ja...
grzej swiece dwa razy

bastaz - 12 Kwi 2006, 20:55

ruskm napisał/a:
Bosh w endurze? hmm
druga sprawa 97r i 170tys no powiedzmy to moze i mozliwe...
trzecia...
fiesty zawsze palily gorzej jak inne diesle troche trzeba pochechalc ile krecisz zmierz stoperem to ci powiem ile ja...
grzej swiece dwa razy


odnosnie Bosh'a to nie jestem pewnien na 100%, bo na pompie nie ma napisane bosh tylko na takim płaskim podłużnym czyms (nie wiem co to) co wyglada na integralna czesc pompy.
Przed chwila zszedlem na dol i liczylem ile trwa odpalanie zimnego silnika = 5sek. U ciebie ile?

Dziwne to wszystko, bo ojciec ma mondeo 1.8TD Endura-DE, ktore zapala od 2,3 kopniecia.

pozdro

xr2fun - 12 Kwi 2006, 21:10

Ten typ silnika tak ma, 5 sek dobry wynik. Mój Focus Tdci i Doblo Jtd palą od strzału a Escorta niestety trzeba potrzymać na rozruszniku jak jest zimny, ciepły pali od razu.
bastaz - 12 Kwi 2006, 21:25

a podczas krecenia mozna dodac troche gazu, nie szkodzi to silnikowi? Raz tak sprobowalem i odpalil szybciej.
jackrzec - 13 Kwi 2006, 06:28

bastaz napisał/a:
a podczas krecenia mozna dodac troche gazu, nie szkodzi to silnikowi? Raz tak sprobowalem i odpalil szybciej.
Nie wiem jak jest w mk4, ale w mk3 w instrukcji obsługi jest napisane żeby odpalać diesla z wciśniętym gazem! Oczywiście od razu po odpaleniu go puszczasz.
bastaz - 13 Kwi 2006, 10:53

U mnie w instrukcji jest napisane zeby nie wciskac podczas rozruchu.
Rafal1504 - 13 Kwi 2006, 11:33

Główne zasady dotyczące rozruchu
silnika

Rozruch silnika
Przekręć kluczyk w stacyjce do położenia III.
Nie uruchamiaj silnika dłużej niż przez 5
sekund (lub 20 sekund dla silników Diesel).
Jeśli chcesz ponownie dokonać rozruchu, to
kluczyk musi wrócić w położenie l lub 0.

Pojazdy z silnikiem Diesel
Silnik zimny/ciepły
• Przekręć kluczyk w stacyjce do
położenia II i poczekaj, aż zgaśnie
lampka kontrolna świecy żarowej.
• Wciśnij całkowicie pedały sprzęgła oraz
gazu i uruchamiaj silnik.
• Jeżeli silnik nie daje się uruchomić
przez 20 sekund, odczekaj chwilę i
powtórz ponownie te czynności.

Tak pisze w instrukcji do mk4 w benzynowych nie wciska się gazu

jackrzec - 13 Kwi 2006, 22:15

Rafal1504 napisał/a:
Pojazdy z silnikiem Diesel
Silnik zimny/ciepły
• Przekręć kluczyk w stacyjce do
położenia II i poczekaj, aż zgaśnie
lampka kontrolna świecy żarowej.
• Wciśnij całkowicie pedały sprzęgła oraz
gazu i uruchamiaj silnik.

• Jeżeli silnik nie daje się uruchomić
przez 20 sekund, odczekaj chwilę i
powtórz ponownie te czynności.

O to mi chodziło!

mdcs - 14 Kwi 2006, 00:04

Każdy chrzani, że te silniki tak mają.... to dlaczego mój odpala rano po 3 obrotach wału? 2 sekundy kręcenia to max!
Pewnie znowu mamy do czynienia z odwiecznym problemem w 1,8D - zapowietrzającym się układem paliwowym :)

Pablooo - 14 Kwi 2006, 23:19

Pewnie ze te typy tak nie maja :)wystarczy pare drobiazgow i pali na dotyk...
U mnie tez mialem na poczatku taki poblem a co do zapowietrzania sie to fakt druga sprawa to to ze na cieplym silniku powinien chytac za pierwszym razem jesli tak nie jest to trzeba poprostu ustawic kont wyprzedzenia zaplonu...(zaraz zostane tu zbruzgany ze w dieslu nie ustawia sie zaplonu:)...)czy nie wiem jak sie to nazywa w Dieslu jak bede jutro u mojego mechanika to sie dowiem dokladnie:) u mnie ustawil i jest ok...

mdcs - 14 Kwi 2006, 23:49

Na długie kręcenie może się składać kilka czynników, np. uszkodzona jedna lub kilka świec żarowych, zapowietrzanie układu paliwowego (cofanie się paliwa w stronę baku), zły kąt wyprzedzenia wtrysku, słaba kompresja.... itd.
bastaz - 17 Kwi 2006, 21:20

Rafal1504 napisał/a:
Główne zasady dotyczące rozruchu
silnika

Rozruch silnika
Przekręć kluczyk w stacyjce do położenia III.
Nie uruchamiaj silnika dłużej niż przez 5
sekund (lub 20 sekund dla silników Diesel).
Jeśli chcesz ponownie dokonać rozruchu, to
kluczyk musi wrócić w położenie l lub 0.

Pojazdy z silnikiem Diesel
Silnik zimny/ciepły
• Przekręć kluczyk w stacyjce do
położenia II i poczekaj, aż zgaśnie
lampka kontrolna świecy żarowej.
• Wciśnij całkowicie pedały sprzęgła oraz
gazu i uruchamiaj silnik.
• Jeżeli silnik nie daje się uruchomić
przez 20 sekund, odczekaj chwilę i
powtórz ponownie te czynności.

Tak pisze w instrukcji do mk4 w benzynowych nie wciska się gazu


a mojej instrukcji jest napisane odwrotnie...


Fordon - 17 Kwi 2006, 22:32

Kolega zobaczy czy na tym plasticzku nie ma przypadkiem napisu LUCAS :) ten plasticzek nad konikiem gazu... do tego polecam sprawdzic laczenia przeowdow.. bo najczesciej tam uklad sie moze zapowietrzac... ewentualnie przelewy... jesli bedziesz na 1000% pewien ze wsio jest ok polecam sprawdzic swiece i ewentualnie kompresje.. a roznica miedzy cylindrami nie moze wygladac tak... 21-20-20-19... ;)

Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group