Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - się pochwalić muszę, bo coś fajnego kupiłem

KUI3A - 12 Kwi 2006, 19:17
Temat postu: się pochwalić muszę, bo coś fajnego kupiłem
Witam,

od bardzo dawna chciałem sobie skompletować taki zestaw, no i wreszcie się udało, jutro jadę to zamontować ciekaw jestem jaki będzie efekt? już nie mogę się doczekać :twisted:

co o tym sądzicie??















xr2fun - 12 Kwi 2006, 19:50

Hamulec będzie na 100% brzytwa. Tak jak w którymś poście napisałem przy takiej akcji najlepiej rozebrać cylinderki, wyczyścić ewentualnie wymienić uszczelki wszystko co trzeba przesmarować zalać płynem i spokój na długo ( 3lata ). EBC ma jeszcze jedną b. ważną zaletę - bardzo mało pyli tak, że z alufelgami nie ma problemu.
Pochwal się ile taka przyjemność kosztuje ( klocki, tarcze, płyn )

molu - 12 Kwi 2006, 19:58

Uuu-PROFI :yes:
Ja tez takie chce 8)

KUI3A - 12 Kwi 2006, 21:14

xr2fun napisał/a:
Hamulec będzie na 100% brzytwa. Tak jak w którymś poście napisałem przy takiej akcji najlepiej rozebrać cylinderki, wyczyścić ewentualnie wymienić uszczelki wszystko co trzeba przesmarować zalać płynem i spokój na długo ( 3lata ). EBC ma jeszcze jedną b. ważną zaletę - bardzo mało pyli tak, że z alufelgami nie ma problemu.
Pochwal się ile taka przyjemność kosztuje ( klocki, tarcze, płyn )


no jak sam zauważyłeś kiedyś w innej dyskusj na temat hamulców oraz jak powszechnie wiadomo co dobre rzadko bywa tanie...

trochę poszukałem i udało mi się kupić te rzeczy w całkiem rozsądnych cenach

tarcze 120 pln sztuka (więc cena jak najbardziej rozsądna)
klocki 175 pln komplet (normalnie 195)
płyn 50 pln/0,5l a ja litr kupiłem (tyle samo wszędzie)


więc troche kaski poszło ale mam nadzieję, że efekt będzie bardzo mocno zauważalny, już jeden komplet klocków ebc zjeździłem i są zaje... teraz mam jeszcze do tego nacinane tarcze, więc powinno być jeszcze ciut lepiej, przy hamowaniu liczy się każdy centymetr zaoszczędzonej drogi, więc wg mnie nie warto na tym oszczędzać

co do pylenia to ie powiem żeby te klocki mało pyliły, chciaż z drugiej strony mam białe felgi a na nich wszystko widać zdecydowanie mocniej, z resztą... niech sobie pylą

adi08 - 12 Kwi 2006, 21:29

też śmigam na podobnym zestawie.. tarcze Brembo, klocki EBC GreenStuff i płyn lukas DOT 5.1

zapewniam Cię że będziesz zadowolony z tych klocków !!! są o niebo lepsze od zwykłych... w tym co pisze mam oparcie we własnych doświadczeniach na torze... zwykłe klocki nie wytrzymywały jednego przejazdu toru (zwyczajnie się paliły i do mety docierałem bez hampli)... GreenStuff-y to zupełnie inna bajka...fakt że też troszke się przypalają ale hample dziłają do samego końca :)

Piesek - 12 Kwi 2006, 21:29

masz jakiś namiar na te tarcze? Mają może też tam do escorta rs2000? Bo mam komplet zacisków na przód od rs2000 już zregenerowany... brakują mi tylko tarcze, a z chęcią kupił bym jakieś lepszejsze... proszę o jakiś namiar może być na priw :)
Intruder - 12 Kwi 2006, 23:34

No Ci powiem REWELACJA :-) Sam ostatnio zmieniałem hamulatory ale Ty mnie przebiłeś :hihihi: Gratuluje zakupu :ok: Obu dobrze chamowały i jej droge skracały ;)
noxx - 13 Kwi 2006, 16:20

ja do swojej mk1 zakupiłem już jakiś czas temu takie coś puki co lezy w pokoju :/
Piesek - 13 Kwi 2006, 17:09

podajcie jakieś namiary skąd je wyczailiście :P
Fordon - 13 Kwi 2006, 18:31

No ladne zewstawiki... :) ale podstawa to zadbac o wlasnie bezpieczenstwo i hebel musi byc jak brzytwa... :) jesli mamy troszke mocniejszy silnik... :D

pozdrawiam...

PumaRST - 13 Kwi 2006, 20:39

Brawo, kolejmy rozsądny posiadacz xr2i, zawsze chwale tych którzy dbają o poprawe swojego bezpieczeństwa.

Co do Tarcz to są ATE jak sie nie myle??

Ja mam Zimmermanna Tarcze i klocki Pagid Sport i wiem że bedzesz zadowolony z tego zestawu.

Pozdro

tallaff - 16 Kwi 2006, 14:48

Zgadzam sie z wami panowie, to bardzo ważna rzecz by samochod potrafił porządnie hamować. Jest to szczegolnie istotne, gdy modyfikujemy nasze maszynki, zwiększając ich moc. Nie chciałbym jednak gloryfikować tu tylko i wyłącznie tych elementów. Wiem (na swoim przykładzie), ze układ hamulcowy to nie wszystko. W moim przypadku (spotrowe hamulce, brak ABS'u), wiąże się to z tym, że łatwo (przy dużych prędkościach) stracić przyczepność. Mimo, że mam tegoroczne dunlopy sp sport2000, przy gwałtownym wciśnięciu hamulca ( i przy 100km/h), autko momentalnie pali gumy. Także nie przesadzajmy. Ja osobiście żałuję wydanej kasy....mogłem mieć leprze opony.
Pozdrawiam.

Qzyn - 16 Kwi 2006, 21:13

Tallaf wybacz moj mentorski post ale musze ci cos wytlumaczyc. Po pierwsze przy 100km/h zablokujesz kola kazdymi hamulcami. Przy sportowym komplecie chodzi glownie o to zeby podobnie skutecznie moc shamowac auto z tych 100km/h przy 5 i 10 hamowaniu. Seryjny uklad szybko sie przegrzewa i trafia na kres swoich mozliwosci. Oczywiscie wieksza jest tez sila hamowania i odpowiednie hamowanie wymaga wiekszych umiejetnosci niz szybkie przyspieszanie :) A jesli chodzi o brak ABS-u to w wypadku szybkiej czy sportowej jazdy tylko zaleta. Natomiast bardzo mi Cie zal ze ktos ci polecil albo sam wybrales Dunlopu SP Sport 2000. Uwierz mi ze nie ma gorszych gum... Na deszczu to jest wogole tragedia, a i na suchym ich przyczepnosc pozostawia wiele do zyczenia. Ja sie na nie przesiadlem na chwile z musu po zjechaniu Fuld Carat Azurro. Piersze 10 mocniejszych hamowan bylo na zblokowanych kolach. Kumpel w cienkim zalozyl je na tyl a z przodu mial markgumy (srednia miesznaka). po deszczu jezdzil po rondzie jakby mial tylny naped...
Podejrzewam wiec ze jak tylko zalozysz normalne opony i ciutke sie przyzwyczaisz do sportowego ukladu hamulcowego to docenisz jego zalety.
Pozdrawiam

xr2fun - 16 Kwi 2006, 21:32

Tallaff- naucz się hamować bez blokady kół ( ABS w nodze ) , chcesz kupić lepsze gumy do czego normalnej jazdy po drogach czy do wyczynu bo to jest zasadnicza różnica. Hamulce muszą być zawsze rewelacyjne a droga hamowania zależy od wielu rzeczy (opony, zawieszenie, umiejętności kierowcy). Jeżeli myślisz, że ABS jest pomocny to niestety się mylisz ( w zimie może tak), jeżdżę z ABS i bez różnica jest tylko taka, że bez ABS lepiej mi się hamuje-robię co chcę a nie muszę myśleć co robi elektronika. W którym aucie rajdowym lub wyścigowym masz ABS?
Lokmen - 16 Kwi 2006, 21:56

xr2fun napisał/a:
W którym aucie rajdowym lub wyścigowym masz ABS?

w formule 1 to jest podstawa :)

tallaff - 16 Kwi 2006, 23:14

Panowie...spokojnie;> Rzuciliście się na mnie jak stado wilków :twisted: A o co wam w zasadzie chodzi? Przeczytajcie jeszcze raz i uważnie to co napisałem;) :
Czy ja napisałem, że brakuje mi ABS'u? Jakim prawem oceniacie moje umiejętności?
Cytat:
Tallaff- naucz się hamować bez blokady kół ( ABS w nodze )

Czy któryś z was widział jak jeżdzę? Więc zapewniam was panowie, że radze sobie z tym bardzo dobrze;) Co więcej, cenię sobie mój brak ABS'u. I prosze....nie tłumaczcie mi, że cenią to sobie również sportowi kierowcy.
Czy ja napisałem, że niema sensu inwestować w sportowy układ hamulcowy?? Sam dałem naprawde sporo.
Czy napisałem może że niepotrafie sobie z nim poradzić;>?
Cała moja wypowiedz sprowadzała się do tego, że same hamulce, to nie wszystko. Co też jeden z panów zachciał "od siebie" ;) dodać. Może przykład, który podałem, rzeczywiście był "średnio trafny", ale sprowadza się właśnie do tego. Chodziło mi o to, że gdy hamulce trzymają dobrze, zawieść moga opony. Te opony np, do których tak przyczepił się Qzyn;)
Dodałem zresztą, że właśnie na te opony mogłem wydać więcej kasy.
Wydaje mi się jednak, że pomylił te opony z jakimiś innymi dunlopami, bo są to naprawde dobrze oceniane opony. Dodam, że za komplet dałem ok. 1,5zł
Ale dosyć już tego, nie czepiajmy się tych opon;) Moim zdaniem (skromnym zdaniem) troszke się panowie rozpędziliście...może to ze względu na moją ilość postów;>
Przypomne tylko, że żaden ze mnie nowicjusz. Moje poprzednie konto zostało po prostu usunięte...podobno za nielogowanie się przez dłuższy czas;)
Wyluzujmy więc, bo przecież chodzi nam wszystkim o to samo, bezpieczeństwo musi być :jupi:
Pozdrawiam wszystkich i miło spędzonych Świąt zycze!

Qzyn - 17 Kwi 2006, 09:07

Tallaf, pewnie ze tak :) Ja Cie nie chcialem atakowac.
"Ja osobiście żałuję wydanej kasy...." Po prostu po przeczytaniu tego zdania odnioslem wrazenie ze zalujesz ze zainwestowales w sportowy uklad hamulcowy, koledzy pewnie tez tak zrozumieli i stad taki "atak" ;) A wiesz przy pisaniu odpowiedzi nie patrzylem nawet ile masz postow - staram sie byc w miare obiektywny.
Natomiast jesli chodzi ci o ta opone Dunlop Sport (Sp2000) to na prawde zle wybrales. Ta opona bardzo szybko sie starzeje tracac mocno na swoich wlasciwosciach. Tak na serio to jesli chodzi o ludzi ktorym troche ufam jesli chodzi o ocene takich rzeczy to 5 na 5 ocenilo ja od zle do bardzo zle. Pragne tu jedna zaznaczyc ze porownanie bylo jako opony o sportowym zacieciu ;) Nie bede jej porownywal do zwyklych najtanszych opon innych porducentow, ale np z chyba wszystkimi modelami Michelina Pilot Przegrywa z kretesem. Wspomniana Fulda Carat Azurro, Brodgestone Potenza, Sportowa nadlewka Markguma (bieznik Michelin Pilot), jakis model Yokohamy - to opony z ktorymi mialem bezposrednie porownanie i na tej podstawie podalem swoja ocene. Wiadomo jednak ze ocena jaka by nie byla jest ciutke subiektywna ;)
Pozdrawiam

xr2fun - 17 Kwi 2006, 19:41

Talaff. Umiejętności oceniam po wypowiedziach - napisałeś po gwałtownym naciśnięciu hamulca koła się blokują, więc powtarzam jeszcze raz naucz się hamować tak aby nie blokowały się koła ( trochę czasu na to potrzeba i jakiś plac ) i nie obrażaj się bo wg mnie nikt tu na Ciebie nie nalatywał. Co z tego, że zmienisz gumy na lepsze jak uda ci się zablokować koła po paru takich numerach możesz je oddać do utylizacji.
KUI3A - 17 Kwi 2006, 21:09

Tarcze to ATE POWER DISC jak na razie pierwsze wrażeia bardzo przyzwoite, w szczególności jeżeli chodzi o skutecznośćhamowania z dużych prędkości, hamulce cały czas są jednakowow sprawne, nawet stają się bardziej skuteczne jak trochę temperatury dostaną.

Oba te produty znalazłem na allegro (tzn. wiedziałem czego szukam i tam znalazłem najrozsądniejsze ceny, jutro podam dokładne namiary na konkretne firmy)

z tarcz tego typu to jeszcze mogą być brembo max, ale ich ceny zaczynają się od 160 pln w górę, takwięc ATE myślę mają lepszy współczynnik cena/jakość

Piesek - 17 Kwi 2006, 21:46

dzisaj dostałem kolejną ofertę z hamulcami do rs2000 tym razem standardowe hamulce, bo co do sportowych tracę powoli nadzieje, bo niestety niedam za sama tarcze blisko lub ponad 1000zł.
    Witamy Pana. TARCZE HAMULCOWE PRZEDNIE WENTYLOWANE (średnica 260x24 mm) do Forda Escorta RS 2000 z 1993 roku są w sprzedaży następujących producentów: 1) Wloskiej firmy Brembo o symbolu 09.5809.10 w cenie 285,00 zl za komplet 2 sztuk. 2) Angielskiej firmy Lucas o symbolu DF 2682 w cenie 250,00 zl za komplet 2 sztuk. 3) Niemieckiej firmy ATE o symbolu 24.0124-0125.1 w cenie 270,00 zl za komplet 2 sztuk.

i to są standardowe tarcze nie żadne nacinane czy nawiercane!! Poprostu załamać się tylko :(

PumaRST - 17 Kwi 2006, 22:29

Piestek a co ty chciałeś??
żeby za 200zł były tarcze sportowe (z innych stopów)??

Posłuchaj dodaj do swojej listy Zimmermanna Sport za jakieś 320zł za sztuke i EBC TG pewnei też za 300zł lub wiecej.

Niestety ale spotowy zamiennik kosztuje znacznie wiecej niż seria. W zasadzie 2x wiecej.

Co do ATE i Brembo to wszystko wygląda wporządku kiedy kupujemy produkt orginalny a nie wytwarzany w polsce (wtedy ich jakość jest znacznie gorsza).

Pozdrawiam i Pamietajcie za darmo nic sie nie dostanie!! Jakość zregóły idzie w parze z ceną i nie da sie tego oszukać.

Piesek - 17 Kwi 2006, 22:34

Puma myślałem że się to zamknię w sumie 400zł bo jak patrzyłem to brembo max, czy ate power disc... których ceny są blisko 300zł ale niemogłem ani jednych ani drugich znaleźć do escorta rs2000
PumaRST - 17 Kwi 2006, 22:48

To lepiej kup dedykowane Lukasy i bedziesz zadowolony, a nie kombinuj z tarczami sportowymi. Takie jest moje zdanie jak masz oszczedzać to kup orginał ()zmiennik) porządnej firmy w końcu chodzi o twoje bezpieczeństwo!!!!!!
GienekWichura - 18 Kwi 2006, 06:28

Czyli nadal cena jest napradwdę satysfakcjonująca. Górna półka zestawów standardowych
Ja też uważam że dla xr2i 1,6 taki zestawik będzie wystarczający.
Duża zaleta tego że klocek jest dwudzielny. Dodatkowa zaleta w odprowadzaniu pyłu.
Jak dla mnie bajer.

losarturos - 21 Sty 2007, 23:46

ATE Power Disc i EBC Greenstuff to zestaw, który mnie też kusi. Więc czekam z niecierpliwością na wrażenia z użytkowania tego kompletu. A także jestem ciekawy jak długo to wy3ma to cudo u KUI3A.
KUI3A - 22 Sty 2007, 08:46

przejechałem z 10 tys od założenia i w sumie to haulce są prawie nie zużyte, altualnie auto stoi już od listopada, bo nieco zmienia się jego przeznaczenie, klatka będzie itp, więc początki sportowego użytkowania będą także na tym zestawie a wtedy będę mógł coś więcej powiedzieć, generalnie jestem zadowolony bardzo, w maju zeszłego roku, niedługo po tym jak je założyłem pojechałem w okolice Świdnicy (był tam rajd ELMOT) w górach spisywały się rewelacyjnie, w ogóle nie odczywałem osłabienia siły hamowania.

takwięc z czystym sumieniem mogę polecić

PumaRST - 22 Sty 2007, 11:22

KUI3A, to czekamy na relacje z przykotowania MK3 do sportu
losarturos - 22 Sty 2007, 12:45

I o to właśnie mi chodziło. Wrażenia z dłuższego użytkowania są bardzo przydatne. Jednak warto było odkopać ten prawie zapomniany temat. I już jestem ciekawy jak cały Twój zestaw się sprawdzi w bardziej ekstremalnych warunkach. Zastanawiam się czy greensuffy Ci wystarczą czy ewentualnie później założysz czerwone lub żółte EBC. Pozdrawiam i przyjemnego ścigania się w niedalekiej przyszłości.
KUI3A - 22 Sty 2007, 16:03

PUMA : oczywiście relacja się pojawi, jak tylko etap zaawansowania osiągnie nieco wyższe stadium niż wybebeszenie auta, najprawdopodobniej luty/marzec coś się ruszy w temacie, tzn pojedziemy z klatką itp... chcemy (bo robimy to wspólnie z kumlplem) od razu zrobić prawie wszystko, tzn tak żeby auto jeździło, ale nie będę się tu rozpisywał za bardzo żeby nie zpeszać, w wolnej chwili zapodam do działu o tuningu jakiś topic o tym co się naprawdopodobniej wydarzy devil

losarturos:

jeżeli chodzi o hamulce to na pewno dojeździmy te greenstuffy (zbyt dużo ich zostało żeby wywalać) a później się nad czymś pomyśli innym pewnie, albo nad lepszymi klockami albo nawet nad tarczami od rs2000

a i jeszcze jedna uwaga odnosnie klocków z nieco innej mieszanki niż standardtowa, np greenstuff - zazwyczaj komplet tarcza klocek starcza na tyle samo czyli nie ma opcji, że na jednych tarczach 2 komplety klocków zużyjesz.

to co mam aktualnie to drugi już komplet greenów, poprzednie z gładkimi tarczami EBC styknęły na jakieś 30kkm czyli całkiem przyzwoicie

PumaRST - 22 Sty 2007, 19:14

czekamy na relacje :D

a co do klocków to polecam Pagida czerwonego.

losarturos - 23 Sty 2007, 22:42

Dlatego ciekawiło mnie jak się będzie zachowywać Twój komplecik. Tarcze ATE nie są okrutnie drogie więc spokojnie można je wymieniać razem z klockami. Choć z drugiej strony jak dam 2x więcej na EBC, które może wy3mają 2x dłużej to i tak wyjdzie na to samo.
adi08 - 24 Sty 2007, 11:01

losarturos napisał/a:
I o to właśnie mi chodziło. Wrażenia z dłuższego użytkowania są bardzo przydatne. Jednak warto było odkopać ten prawie zapomniany temat. I już jestem ciekawy jak cały Twój zestaw się sprawdzi w bardziej ekstremalnych warunkach. Zastanawiam się czy greensuffy Ci wystarczą czy ewentualnie później założysz czerwone lub żółte EBC. Pozdrawiam i przyjemnego ścigania się w niedalekiej przyszłości.


sprawdzi sie bo ten zestaw był już wiele razy testowany... lepszych kolcków moim zdaniem nie warto zakładać bo to będzie wyrzucony pieniądz (mam na myśli stary w rajdach na szczeblu amatorskim) ponieważ na green-ach i tak idzie bardzo łatwo zerwać przyczepność przy hamowaniu... kto chodź troche próbował swoich sił w sporcie i majstrował przy hamulcach wie o co mi chodzi pozdro

losarturos - 24 Sty 2007, 12:10

No tak. Jak widać nie tylko o klocki chodzi. Przecież trzeba pewnie założyć jakieś lepsze opony. Co z tego, że hamulce będą żyleta jak gumki zaczną tracić przyczepność. A w przypadku samochoda z ABS co więcej łapnie klocek na tarczy to puści ABS.
adi08 - 26 Sty 2007, 00:04

losarturos napisał/a:
No tak. Jak widać nie tylko o klocki chodzi. Przecież trzeba pewnie założyć jakieś lepsze opony. Co z tego, że hamulce będą żyleta jak gumki zaczną tracić przyczepność.
dokładnie tak
Faza - 26 Sty 2007, 12:01

co do tarcz ATE POWER DISC........mialem takie i badzo szybko mi sie pokrzywily.....po miesiacu od zalozenia....... wiec niejestem z tej firmy zadowolony.....ale to tylko moje odczucia

pozdrawiam wszystkich

zefir - 26 Sty 2007, 19:25

bo kupiles produkowane w Polsce :)
trzeba wychaczyc z niemiec:)
podobne problemy sa z Brembo robionymi w Polsce:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group