Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - nie gasnąca kontrolka aku

johny1984 - 11 Kwi 2006, 12:03
Temat postu: nie gasnąca kontrolka aku
mam wlanie taki problem, ze kontrolka aku swieci sie na niskich obrotach po przygazowaniu gasnie podejrzewam alternator i chcialbym sam to jakos naprawic szczotki czy ten regulator napiecia i mam w zwiazku z tym pytanie czy latwo jest to wymienic? i jakies podpowiedzi male gdzie co i jak z gory dziekuje
diodalodz - 11 Kwi 2006, 12:43

Ja raczej obstawiam na mostek prostowniczy , przebity wirnik albo uwalony regulator w co wątpie . Hm regulator wymienisz bez problemu jeśli masz alternator boscha . Zainstalowany jest na tynej ściance alternatora i trzyma sie na 2 płaskich śrubach na płaski śrubokręt . Wyjdzie razem ze szczotakmi . Bo to jest komplet . ale obawiam sie że padł mostek :(
johny1984 - 11 Kwi 2006, 12:49

diodalodz napisał/a:
Ja raczej obstawiam na mostek prostowniczy , przebity wirnik albo uwalony regulator w co wątpie . Hm regulator wymienisz bez problemu jeśli masz alternator boscha . Zainstalowany jest na tynej ściance alternatora i trzyma sie na 2 płaskich śrubach na płaski śrubokręt . Wyjdzie razem ze szczotakmi . Bo to jest komplet . ale obawiam sie że padł mostek :(


co to jest ten mostek? czy to znaczy ze sie nieda tego naprawic?

Presto - 11 Kwi 2006, 13:04

johny1984 napisał/a:
co to jest ten mostek?


mostek prostowniczy to jest układ diod prostowniczych powodujących że na aku idzie prąd stały a nie zmienny....
Cytat:
czy to znaczy ze sie nieda tego naprawic?


wszystko da się naprawić..trzeba kupić nowy mostek albo rygler....

Ja też bym obstawiaj jak Dioda mostek prostowniczy a dokładniej przypuszczam, że poszła któraś z diod wzbudzenia

johny1984 - 11 Kwi 2006, 13:13

Presto napisał/a:
wszystko da się naprawić..trzeba kupić nowy mostek albo rygler....

Ja też bym obstawiaj jak Dioda mostek prostowniczy a dokładniej przypuszczam, że poszła któraś z diod wzbudzenia


chodzilo mi bardziej o oplacalnosc tej naprawy bo na allegro mozna znalezc za okolo 150 altka w bardzo dobrym stanie, ten mostek mozna dostac w zwyklym motoryzacyjnym bez problemow?a jakby to nie byla wina tego mostka to czy mozna naocznie stwierdzic ze np. cos ze szczotkami albo tym regulatorem niebardzo?

Presto - 11 Kwi 2006, 13:25

johny1984 napisał/a:
chodzilo mi bardziej o oplacalnosc tej naprawy bo na allegro mozna znalezc za okolo 150 altka w......


co do połacalności to nie wiem, każdy ma inne zdanie....ja w sumie swój alternator remontowałem i treaz wiem co mam........ten co kupisz na allegro to juz lata świetności ma dawno za sobą więc możesz pojeździć chwilę i miec powtórkę z rozrywki.....ja robiłem remont wirnika...nowe pierścienie ślizgowe i przy okazji nowe uzwojenie wirnika :ra: 60 zł...rygrel z szczotkami niestety nieorginalny tylko jakis zamiennik niemiecki :ra: 35 zł ( jak potrzebowałem to nie dostałem Boscha :| ).....teraz mam parametry ładowania jak nowy za niecałe 100 zł i wiem co mam.......

ale jak mówie jest wiele szkół więc każdy powie co innego i nie koniecznie zgodzi się z moim zdaniem....

johny1984 - 11 Kwi 2006, 13:43

Presto napisał/a:

co do połacalności to nie wiem, każdy ma inne zdanie....ja w sumie swój alternator remontowałem i treaz wiem co mam........ten co kupisz na allegro to juz lata świetności ma dawno za sobą więc możesz pojeździć chwilę i miec powtórkę z rozrywki.....ja robiłem remont wirnika...nowe pierścienie ślizgowe i przy okazji nowe uzwojenie wirnika :ra: 60 zł...rygrel z szczotkami niestety nieorginalny tylko jakis zamiennik niemiecki :ra: 35 zł ( jak potrzebowałem to nie dostałem Boscha :| ).....teraz mam parametry ładowania jak nowy za niecałe 100 zł i wiem co mam.......

ale jak mówie jest wiele szkół więc każdy powie co innego i nie koniecznie zgodzi się z moim zdaniem....

no tak tylko zeby sie to dalo zrobic samemu bo bylem wczesniej u jednego takiego elektomechanika to powiedzial ze on takich rzeczy nie naprawia :? i zeby kupic uzywke, u drugiego znowu samochodow tyle ze trzeba czekac miesiac, a samochod potrzebny

diodalodz - 11 Kwi 2006, 14:25

hm mostek kosztuje ok 60 zł . Diod z bosha sie raczej nie wymieni bo sa zalane w plastiku . Hm Wymiana jest banalna o ile masz pojęcie jako takie co robisz i masz troche narzędzi . Potrzebne jest imadło duzy śrubokręt płaski lutownica klucz zdaje sie 22 stary pasek klinowy i nowe cześci . Jeśli chesz zmienić łożyska bo np wyja już to przydaje sie ściągacz . Hm co do wymiany pierścienia ślizgowego lepiej jest go przetoczyć a jeśli jest już bardzo lichy to wymienić cały wirnik . Regulator napięcia dostaniesz bez problemu tylko musisz wiedzieć na ile volt ma być pewno na 14.4 V bo tak najczęściej jest w fordach (w komplecie sa szczotki i regulator oddzielnie sie znieć nie da ) .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group