Forum FiestaKlubPolska -

Tuning stylistyczny - Zmiany TAZ'a(mk 3)

AeRJot - 24 Mar 2006, 11:08
Temat postu: Zmiany TAZ'a(mk 3)
a wiec stało sie ... projek Taza ruszył, jak dobrze pojdzie w przyszły piątek wyjedzie moja slicznotka od lakiernika i rusze pełna parą. Chwilowo mam wszystkie potrzebne elementy, na pierwszy ogień poszedł licznik.

Znudził mi sie juz licznik z MK3, wiec po poszukiwaniach udało mi sie dostac regarki z MK4 i to z oryginalnie białymi zegarkami. Pierwszą przeróbką było dostosowanie licznika do deski MK3 (fotorelacja troche pózniej) kolejna to .... podświetlenie
oczywiscie blue.

a teraz prosty i tani sposób wykonania (choc tyczy sie to licznikia do MK4 do MK3 stosuje sie identycznie)

ETAP 1
sciągniecie osłonki z licznika


ETAP 2
pozbycie sie mocowania niestety trzeba to zrobic na tyle delikatnie by nie połamac, ale i dosc stanowczo bo jest to bardzo mocno przyklejone, mozna uzyc noza do wykładzin



ETAP 3
pozbycie sie zelonej szybki i ... sprawdzenie jak daleko leci :) oraz posklejanie całości

ETPA 4
diody, ja uzyłem 8mm diód 12V (juz nabawiłem sie z lutowaniem i to był taki test) oczywiście niebieskich - zgodnie z tradycja, kolejny samochod, kolejny licznik i na blue :)
Diody zeszlifowałem by je troche rozproszyc oraz by sie oparły na podstawce, przez co nei ma niebezpieczenstwa ze sobie gdies poleci jesli nie bedziecie chcieli lutowac. Z oryginalnych oprawek wyciagamy zarówke, zaznaczamy sobie + i - (dowolnie) i odpowiednio lutujemy diody, lub dla leniwych, wiciskamy i przyklejame 3sekundówką :)

WAZNE, diody muszą opaść jak najnizej by oswietlały bokiem i nie dawały odblasku czoła) co w praktyce oznacza ze lutujesz najdluza diode jaka wejdzie :)


ETAP 5
montujesz jak zwykłe zarówki, ale trzeba sprawdzic gdzie + a gdzie - do tego włąsnie są te oznaczenia na obudowie zarówki i .... eto wsio cieszysz sie slicznym i równomiernym podswietleniem (nie do konca to widac na foto, w realu jest slicznie)



a teraz podsumowanie ...
koszt - 3,20 diody + 2zł klej + 8zł na piwo
czas - robota 10 minut
- z piwem ... godzina :)


kolejne etapy pojawia sie na dniach :)

Marcus - 24 Mar 2006, 11:13

Mio...dzio
Fordon - 24 Mar 2006, 12:44

Ladnie ladnie... :) jestem ciekaw jak to sie na zywo prezentuje... i co teraz planujesz dlubac... ??

Pozdrawiam

AeRJot - 24 Mar 2006, 13:01

W realu jest slicznie, a co do sprawdzenia ... proponuję ZG :) Kolejny działania z deską to dostosowanie kontrolek (np na deske kontrolka gazu, rezerwa gazu, pozycyjne itp) równiez diodowo na 12V, na ikonki bedą nadrukowane na białym papierze lub folii.





potem bedzie przekłądka z szarej na czarna deske, wygłuszanie, drzwi itd itp. ale wszystko po kolei, kolejne "przewodniki" sie pojawią :)

DziDzia - 24 Mar 2006, 14:13

AeRJot napisał/a:
pozbycie sie zelonej szybki i ... sprawdzenie jak daleko leci :)

i co :?: daleko :?:

Fordon napisał/a:
Ladnie ladnie... :) jestem ciekaw jak to sie na zywo prezentuje...


ja tez za niedlugo bede zucac zielona szybka..to bede wiedziec jak to wyglada :D ...
AeRJot...nie wsadzales tam nic zamiast tej zielonej :?: tylko diody tam siedza :?:



pozdro :!:

AeRJot - 24 Mar 2006, 14:22

nic nie ma, same diody, a szybka ... no cóż szybko opósciła moją posesje :)
Fordon - 24 Mar 2006, 14:47

To ja poczekam do ZG bo tez mam podobnie zrobione to ale niestety aparat nie umie tego tak ujac... :) Wiec obadamy wszystko na miejscu... :)

Pozdrawiam

borys71 - 27 Mar 2006, 10:44

super sprawa... bardzo ladnie to wyglada...


p.s. troche odbiegne od tematu... ale mam pytanko do Was... w swojej fiescienie nie posiadam niestety obrotomierza... i czy jest jakis problem zeby przelozyc licznik z obrotomierzem do mojej fiestki... duzo jest z tym roboty ???

pozdrawiam

AeRJot - 27 Mar 2006, 16:59

nie obraz sie, ale to nie ten dział wiec odsyłam tu:

http://www.fiestaklubpols...ac1f0daea910ccf

a co do roboty ... koło 15 minut razem z lutowaniem.

PumaRST - 27 Mar 2006, 18:39

a ja mam pytanie, do jakiej deski bedziesz wkładął te zegarki?? do MK3 czy MK4??

jesli deska zostaje z MK3 to jak wygląda sprawa mocowania tych zegarów do nszej deski??

Pozdro

marcel20 - 27 Mar 2006, 18:54

PUMA napisał/a:
jak wygląda sprawa mocowania tych zegarów do nszej deski??


Puma szukaj na fiestaturbo założe sie że dokładnie widziałem to tam opisane
tzn. kabelki, mocowania...

PumaRST - 27 Mar 2006, 19:01

Już znalazłem ;) pasują idealnie tylko trzeba przerobić kostki
wiecej info tu: http://www.fiestaguides.co.uk/

Chyba sie skusze na takie zegareczki, fajnie to wyglada ;)

tylko co z kontrolka "paliwa" jak obejść tą kwestie bo jak bym już robił taki manewr to chciałbym żeby chodziła.


Przepraszam z lekkie wtrącenie sie do tematu

Kacper - 27 Mar 2006, 22:39

PUMA napisał/a:
Już znalazłem ;) pasują idealnie tylko trzeba przerobić kostki
wiecej info tu: http://www.fiestaguides.co.uk/

Chyba sie skusze na takie zegareczki, fajnie to wyglada ;)

tylko co z kontrolka "paliwa" jak obejść tą kwestie bo jak bym już robił taki manewr to chciałbym żeby chodziła.


Przepraszam z lekkie wtrącenie sie do tematu


co do tej kontrolki, to ciężka sprawa - raz czytałem ze "wystarczy" wyjąć pompe, i tam dolutować się gdzieś i ten kabelek poprowadzić do zegarów... raz ze to zupełnie inna konstrukcja :he:
ogólnie temat jest zagadkowy, jezeli ktoś jest zdesperowany, to proponuje zajrzeć też na forum escorta, bo tam w tym kierunku pare osób poszło... zresztą forum escorta, ogólnie ford club polska itd bo zawsze lepiej mieć wiecej informacji niż mniej.
Pozd
KACPER

AeRJot - 28 Mar 2006, 08:35

bedzie w desce od MK3, a co do tego "idealnie" to troszke przesada, bo:
a) musisz pozbyc sie częsci mocowań dolnych i górnych
b) przeznaczona jest do ramki owalnej (od spodu) wiec troche przysłąnia dolne kontrolki
ale ... przewodnik montowania mam nadzieje ze pojawi sie juz w poniedziałek

[ Dodano: Sro Kwi 12, 2006 11:19 ]
kolejny etap ... juz po lakierowaniu i blachach, czas na wnętrze .... zdjęcia chyba są dośc wymowne, nie wymagające komentarza :)








Mafios - 19 Kwi 2006, 10:14

ja to jestem ciekaw deski rozdzielczej cos wymyslil :D
jackrzec - 20 Kwi 2006, 08:24

Zakres prac potężny - 100% rozbiórki wnętrza :) Ale teraz to jest miejsca jak w busie ;) Podoba mi się taka robota - nie ma lipy, powoli i konkretnie :ok:
Fordon - 20 Kwi 2006, 16:45

Widze ze gruntownt porzadek... :) tak samo jak i umnie ... :) i maty dekarskie poszly w ruch... a co zabawne ze tez szukalem mat dekarskich i co... w OBI Castoramie czy tez w Lerua nie m takiej rzeczy :( znalezlismy dopiero na skladach budowlanych...

Pozdrawiam

Darekmk3 - 21 Kwi 2006, 12:51

Fordon napisał/a:
Widze ze gruntownt porzadek... :) tak samo jak i umnie ... :) i maty dekarskie poszly w ruch... a co zabawne ze tez szukalem mat dekarskich i co... w OBI Castoramie czy tez w Lerua nie m takiej rzeczy :( znalezlismy dopiero na skladach budowlanych...

Pozdrawiam

i ile kosztowaly te maty dekarskie ??

AeRJot - 21 Kwi 2006, 12:58

do chwili obecnej zuzyłem 2 rolki (22,5cm x 10m) koszt 75zł sztuka (2 warstwy na całą podłogę , bez tylnej kanapy i bagaznika ..... chwilowo) :)
marcel20 - 21 Kwi 2006, 16:26

A co to za maty - my z bratem używaliśmy plastry bitumiczne:


AeRJot - 21 Kwi 2006, 16:29

to co używałem to ... zwykła mata dekarska (bitum + aluminium od zewnątrz)

[ Dodano: Pią Kwi 28, 2006 07:11 ]
sporo czasu minęło ale święta ... urodziny .... ale jakoś sie wyrobiłem, oto kolejne forteczki
tym razem: naprawa zderzaka przedniego .. prowizorka: tj. szpachlówka z włóknem + słaby lakierek (wiem ze to obciach tak robić po tej pracy którą włożyłem ... no ale ZG i wolę pojechać niedokończonym ale kompletnym niż niekompletnym i niedokończonym :) )



naprawa (nieudana, bo pourywałem te mocowania juz przy zakładaniu) pakietu XR



wygłuszanie drzwi przednich (tył tj. bagażnik i reszta w terminie późniejszym)
jak widać, warstwa (a właściwie dwie) na blachę od wewnątrz + zaklejenie wszystkich otworów w drzwiach


efekt końcowy na dzień dzisiejszy .... nagle stało sie za cicho, przestałem słyszeć szum kół, silnik (pow. 4000 słychać tak jak wcześniej przy 1500obrotów)

dodatkowo dałem sie namówić mojej "lepszej" na czerwone bębny i zaciski (zmieni sie po ZG, bo jakoś mi sie nie widzi)


oraz ... pozbyłem sie niebieskich pasków (chwilowo tylko z blach, zderzaki będą przerabiane po ZG)


a tak wygląda środek po wywaleniu tej paskudnej szarej deski .. :)



Chwilowo to wszystko, po ZG cześć rozbieram spowrotem, właściwie cały tył i wygłuszam do końca, potem musze popracować nad progami audio i wreszcie zamontować deskę od MK4 ... ale to plany na późnej ....

[ Dodano: Pon Maj 08, 2006 08:35 ]
KOLEJNY ETAM ZAKOŃCZONY !!!!!

wczoraj wrescie przysiadłem do liczników i oto efekty tej pracy !! Normalnie napatrzec sie nie moge ... szczegolnie w nocy.



Wiec tak ....
- mocowania ZADNE nie pasują, ale licznik jest na tyle głeboki, ze klinuje sie mocno po docisnieciu ramką zewnętrzną ... (trzeba wyciąc CAŁKOWICIE dolne mocowania, a górne ... uszczuplic)
- kostki ZADNE nie pasują, ale 2h i problem zakończony dzięki rozpisce z FiestaGuide
- owalność szybki ... IDENTYCZNA


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group