Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - przełożenia skrzyni biegów

adi08 - 13 Mar 2006, 19:42
Temat postu: przełożenia skrzyni biegów
kolejne pytanie które mi się ostatnio nasunęło to: jakie jest przełożenie główne w skrzni 5 biegowej od XR2 mk2 a jakie w 4 biegowej od mk1 1,1????

jeżeli ktoś ma rysunki tych skrzyń itp. to prosiłbym o podesłanie na adi08@poczta.onet.pl ...
tak sobie pomyślałem że może uda sie zrobić przekłdke samego przełożenia głównego :twisted:

xr2fun - 13 Mar 2006, 19:53

Podobny temat jakiś czas remu wrzuciłem na forum. Został przesunięty do mechaniki i tam zgubił się w gąszczu dziwnych pytań. Myślę, że teraz nikt tego nie przesunie bo jest to ciekawe ( szukałem i nie znalazłem ). Nawiasem mówiąc niedawno kupiłem skrzynię z Escorta mk3 turbo ze szperą ( LSD ) i też nie wiem jakie mogły być tam przełożenia skrzyni i dyfra. Nie chce się mi wierzyć, że koledzy na forum nie mają takich danych. Ja cierpliwie czekam, być może ktoś jednak ma.
MikeB4 - 13 Mar 2006, 19:59

skrzynia XR2 - główne 3,58 : 1 (podobno były też krótsze piątki 3,84:1 - ale to juz chyba w mk3 - w każdym razie taka byłaby idealna do szybszej jazdy)

skrzynia 4 z 1,1 - główne 4,11 : 1 (nawet sie ułożyło z poprzednich cyferek) :rotfl:

adi08 - 13 Mar 2006, 20:01

znalazłem na necie że w mk1 1,0 oraz 1,1 były 3 różne przełożenia główne: 3,84 4,06 i to które mnie najbardziej interesuje 4,29 :)

ale jakie jest w mk2 XR2 to dalej nie wiem... no i co z przekładką???

MikeB4 - 13 Mar 2006, 20:18

Adi już wie ale podam też tutaj :


GEAR RATIOS (X:1)

1,0 1,1 1,3 1,6

1st 3.58 3.58 3.58 3.15
2nd 2.05 2.05 2.04 1.91
3rd 1.35 1.35 1.35 1.28
4th 0.95 0.95 0.95 0.95
reverse 3.77 3.77 3.77 3.62

final drive 4.06 4.06 3.84 3.58

Źródełko : http://www.76s.net (BTW strona o fajnej Mk1 z CVH na podwójnych weberach)

xr2fun - 26 Mar 2006, 21:06

Wreszcie udało mi się zdobyć przełożenia z Xr2 i Escorta turbo ( taką skrzybię kupiłem - szpera LSD ! ).
Fiesta i Escort mają identyczne przełożenia skrzyni biegów
1. 3,15
2. 1,91
3. 1,28
4. 0,95
5. 0,76

Dyfer z Escorta turbo ma 4,24:1
Dyfer z Fiesty Xr2 ma 3,58:1
Ja już się cieszę z przyśpieszeń bo na dyfrze będę miał zdecydowany plus no i oczywiście szpera też swoje zrobi.
Jak skończę projekt stara Mk2 Xr2 prawdopodobnie osiągami zaskoczy niejedną uturbioną Mk3.

MikeB4 - 26 Mar 2006, 23:59

piąty bieg w skrzyni RS Turbo bedzie bardzo zbliżony (minimalnie dłuższy) do czwórki w oryginalnej skrzyni Xr2 ;-) reszte biegów poszatkowałeś na mniejsze zakresy.

Na jedynce za to spokojnie ruszysz z przyczepą :cojest:

Będzie szybko przyspieszać, ale prędkość max na tym ucierpi - chociaz w sumie po co w Polsce jeździć więcej jak 150 :D eee nie bedzie tak źle - 190 kmh sie rozkula :rotfl:

xr2fun - 1 Kwi 2006, 21:00

Mnie głownie chodzi o przyśpieszenie a LSD i tak swoje zrobi przy krótkich przycięciach.
Debek - 1 Kwi 2006, 22:07

A możesz zdradzić ile Cie przyjemność nabycia owej skrzyni kosztowała? Też poluje już troche na nią, właśnie z powodu tej szpery. Przełożenia poszczegulnuch biegów są takie same jak w mojej skrzyni, rużni się tylko przełożenie główne. Troche szkoda że to nie jest 4,29 ale nie można mieć wszystkiego... A co do lania rst, to na pewno, ale...tylko na pierwszych biegach, tak mi się zdaje.
I powieccie jeszcze jak mocno spięty jest dyfer w tej skrzyni.
Hej

adi08 - 3 Kwi 2006, 12:44

skoro to jest szpera seryjnie montowana do akiegoś modelu samochodu to nie sądze żeby była spięta więcej niż 30% ale moge sie mylić...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group