Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - prosba o zdjecie sworzenia wahacza

Hwarang - 2 Mar 2006, 15:01
Temat postu: prosba o zdjecie sworzenia wahacza
W moim modelu mk3, '92 , Fiesta 1.1i Kat.,wersja bez abs, montowali sworzen wahacza na dwie i na trzy sruby (jeden ma 17,5 cala drugi 19 cali). Jesli ktos wie ktory z wahaczy ma u siebie i bylby tak uprzejmy wrzucic tutaj jego zdjecie, bylbym mocno zobowiazany n odrazu polece porownac z moim i bede wiedzial ktory zakupic Wink Podobno sworzen jest widoczny po sreceniu kola, a ja dokladnie mowiac potrzebuje lewy przedni Smile pozdro
Rycho - 2 Mar 2006, 18:05

Nie wiem o jakich calach mówisz ?? Skręcasz koła i patrzysz, jeśli przy samej zwrotnicy w miejscu gdzie kończy się wachacz widzisz dwie śruby lub nity ułożone jednej linii to masz sworzeń na dwie śruby, jeśli widzisz trzy śruby ułożone w trójkąt z wierchołkiem skierowanym do środka auta to masz sworzeń na 3 śruby i tyle.

Rycho

odyniec - 2 Mar 2006, 18:19

n o przeboj mialem tez z tym sworzeniem.... faktem jest ze sa dwa rodzaje.... wydaje mi sie ze miales ten na 2 sruby, bo te na 3 byly montowane w wersjach 94-96.
stacho35 - 2 Mar 2006, 19:51


Paweł F - 2 Mar 2006, 20:11

odyniec napisał/a:
n o przeboj mialem tez z tym sworzeniem.... faktem jest ze sa dwa rodzaje.... wydaje mi sie ze miales ten na 2 sruby, bo te na 3 byly montowane w wersjach 94-96.

i tu jest pies pogrzebany: ponieważ moja z 1993 roku powinna miec sworzeń mocowany na 3 śruby( w orginale nity) a ma natomiast na 2. Sam worzeń tp koszt od około 30 do nawet 80 zł ( ten na 2 śruby).

stacho35 - 2 Mar 2006, 20:53

A skąd wiesz,że Twoja z 93 ma mieć na 3 nity?
odyniec - 2 Mar 2006, 21:05

Paweł F napisał/a:
odyniec napisał/a:
n o przeboj mialem tez z tym sworzeniem.... faktem jest ze sa dwa rodzaje.... wydaje mi sie ze miales ten na 2 sruby, bo te na 3 byly montowane w wersjach 94-96.

i tu jest pies pogrzebany: ponieważ moja z 1993 roku powinna miec sworzeń mocowany na 3 śruby( w orginale nity) a ma natomiast na 2. Sam worzeń tp koszt od około 30 do nawet 80 zł ( ten na 2 śruby).


45 zl kosztuje u mnie na 2 i na 3 sruby...

andrew - 2 Mar 2006, 21:44

[ Dodano: Czw Mar 02, 2006 20:45 ]
nie mam mozliwosci ci pokazac swoznia na trzy sruby poniewaz cos sie staloz stronka i nie moge przegladac wkleic ale tak ajk koledzy powiedzieli sam to mozesz wymienic w garazu nie ma z tym problemu chyba ze jeszce sa nitowane to scinasz nity i zakladasz nowe sruby moge ci przeslac fotke na emaila jak to zdjac i wymienic ale jezeli jeszce jest moj post to wez w przegladarce opcje szukaj wachaczi tam jaest ta fotka

[ Dodano: Czw Mar 02, 2006 20:52 ]
Rycho napisał/a:
Nie wiem o jakich calach mówisz ?? Skręcasz koła i patrzysz, jeśli przy samej zwrotnicy w miejscu gdzie kończy się wachacz widzisz dwie śruby lub nity ułożone jednej linii to masz sworzeń na dwie śruby, jeśli widzisz trzy śruby ułożone w trójkąt z wierchołkiem skierowanym do środka auta to masz sworzeń na 3 śruby i tyle.

Rycho

kolega zapewne mowi o grubosci trzpienia jaki wchodzi w gniazdo do zwrotnicy bo sa rozne grubosci w zaleznosci od rocznika i trzeba pierw stary wyciagnaci isc do sklepu aby dopasowac nowy poniewaz mozesz miec wyrobione gniazdo i lipa

jackrzec - 2 Mar 2006, 23:02

andrew napisał/a:
kolega zapewne mowi o grubosci trzpienia jaki wchodzi w gniazdo do zwrotnicy bo sa rozne grubosci w zaleznosci od rocznika



Ale chyba nie w calach tylko w milimetrach! 19 cali to prawie pół metra!

Rangers76 - 2 Mar 2006, 23:33

Jak masz nity i je to zastąp je HARTOWANYMI śrubami.Zapytaj w sklepie to ci doradzą.
Robiłem na hartowni to wiem.Jak ci dadzą zwykłe to jest możlwość że ja zerwiesz.Narka

NOWITEK - 3 Mar 2006, 07:50

Rangers76 napisał/a:
Jak masz nity i je to zastąp je HARTOWANYMI śrubami.Zapytaj w sklepie to ci doradzą.
Robiłem na hartowni to wiem.Jak ci dadzą zwykłe to jest możlwość że ja zerwiesz.Narka


Jak ja kupowałem sworznie to śruby były w komplecie....Ale to pewnie zalezy od producenta.

Hwarang - 3 Mar 2006, 12:25

he,nie wiem co mi tak z tymi calami :-P spox,teraz wiem juz gdzie patrzec. thx.
ps.ja zakupy bede robil w sklepiku 7 km od Krakowa - sworzen 25 zlotych :lol:

andrew - 6 Mar 2006, 16:52
Temat postu: swoznie
jackrzec napisał/a:
andrew napisał/a:
kolega zapewne mowi o grubosci trzpienia jaki wchodzi w gniazdo do zwrotnicy bo sa rozne grubosci w zaleznosci od rocznika



Ale chyba nie w calach tylko w milimetrach! 19 cali to prawie pół metra!
no to to chyba wiadomo chyba ze jezdzi jakims monstrum
Paweł F - 6 Mar 2006, 17:52

stacho35 napisał/a:
A skąd wiesz,że Twoja z 93 ma mieć na 3 nity?

ponieważ według mechaników tak wychodzi z mojego VIN a po druge kumpel miał Fiestę z IX 1993 i miał na trzy a moja jest z X 1993 i ma na dwa: według jaskólek (oczywiście nie zarażonych ptasią grypą) w Fiestach z 1993 motowano sworznie na 2 i 3 nity a ty biedaku zanim pójdziesz do sklepu tak musisz sprawdzić :lol: i tak mamy lepiej niż właściciele Renault 5

stacho35 - 6 Mar 2006, 18:21

Paweł F napisał/a:
stacho35 napisał/a:
A skąd wiesz,że Twoja z 93 ma mieć na 3 nity?
\
ponieważ wedłyg mechaników tak wychodzi z mojego VIN a po druge kumpel miał Fiestę z IX 1993 i miał na trzy a moja jest z X 1993 i ma na dwa: według jaskólek (oczywiście nie zarażonych ptasią grypą) w Fiestach z 1993 motowano sworznie na 2 i 3 nity a ty biedaku zanim pójdziesz do sklepu tak musisz sprwadzić :lol: i tak mamy lepiej niż właściciele Renault 5


I tu masz rację.Akurat, tak przy okazji, byłem spytać w sklepie i wyciągnął katalog,wg którego jest,że mogły być na dwa jak i na trzy nity :yes: w tych rocznikach.

Paweł F - 6 Mar 2006, 19:56

i jeszcze dlaczego 3 albo 2: podobno od połowy 1993 roku miały byc już tylko na 3 ale niektóre fabryki miały zapasy kompletnych wachaczy i dlatego są takie różnice ( wtedy jeszcze księgowi nie decydowali o wszystkim) ;-) modele z 1993 roku były już poligonem doświadczalnym dla MK 4.
PS Szacowny Modzie przepraszam za spam 8)

michalford - 10 Mar 2006, 15:42

nie ma zadnej roznicy ktory rok czy cos innego, w mk3 byly montowane i na 2 sruby i na 3 sruby/nity, ja w swojej mialem jeden sworzen zamontowany na 2 sruby a drugi na 3 nity, roznica jest tylko w tym ze baaardzo ciezko jest te nity rozwalic, bo byly nitowane na goraco (kto kiedys nitowal na goraco to wie o co chodzi) a sruby trzeba miec wzmocnione, najlepiej o wytrzymalosci/twardosci 10 (i wiecej) no i samokontrujace nakretki.
michalford - 10 Mar 2006, 16:41

no daje rade, mozna tez najpierw zjechac szlifierka glowki nitow, rozwiercic same nity i tez wyjdzie (bo wybic ich sie nie da tak latwo, no chyba ze chuck norris by to robil;) ), ale jest duzo wiecej pieprzenia niz z odkreceniem nakretek:>
dembik - 4 Kwi 2007, 22:18
Temat postu: POTRZEBNY SWORZEń DO XR2I
Czy ktoś wie, gdzie mogę kupić sworzeń taki, jak pod linkiem:
http://kiciory.pl/fiesta/
Od roku jeżdżę na wybitym i nie mogę go nigdzie kupić, podobno nawet przy wymianie całych wachaczy będę musiał znaleźć dokłdnie taki, zakrzywiony sworzeń, bo inaczej koło za bardzo "ucieknie".

pozdrawiam

Paweł

anjko - 4 Kwi 2007, 22:41

michalford napisał/a:
nie ma zadnej roznicy ktory rok czy cos innego, w mk3 byly montowane i na 2 sruby i na 3 sruby/nity, ja w swojej mialem jeden sworzen zamontowany na 2 sruby a drugi na 3 nity, roznica jest tylko w tym ze baaardzo ciezko jest te nity rozwalic
Ja tez mam dwa rózne i tez 90 rocznik :)
dembik napisał/a:
Czy ktoś wie, gdzie mogę kupić sworzeń taki, jak pod linkiem:
http://kiciory.pl/fiesta/
Od roku jeżdżę na wybitym i nie mogę go nigdzie kupić, podobno nawet przy wymianie całych wachaczy będę musiał znaleźć dokłdnie taki, zakrzywiony sworzeń, bo inaczej koło za bardzo "ucieknie".
Stary co to wogóle jest ktoś pewnei wstawił od innego auta bo akurat rozstaw śrób pasował. Kup dwa normalne sworznie proste wymiń z obu stron dla pewności pojedz na zbierzność i po problemie. Jak to zwyczajna fiesta to musi pasować.
NOWITEK - 5 Kwi 2007, 08:03

anjko napisał/a:
Stary co to wogóle jest ktoś pewnei wstawił od innego auta bo akurat rozstaw śrób pasował.


Nikt nie wstawił od innego auta. To nie pierwszy przypadek były takie sworznie jak ma kolega (sam takie miałem) i nie znalazłem ich nawet w serwisie Forda!!!!!!!!!!!!!!!!!

szynszyl - 5 Kwi 2007, 08:13

kompletny wahacz to koszt 112,50... włąśnie pojadą dwa przed 16.00 na poczte.. zamaist przez rok zabijać zawieszenie to chyba lepiej kupić wahacz było..
szkoda tych fiest, bo albo własciciel nie ma kasy, albo serca do fiest

NOWITEK - 5 Kwi 2007, 08:21

Czyli muszą być dwa rodzaje wahaczy do MK3.... Tych na dwie śruby a poza tym jest jeszcze na trzy
odyniec - 5 Kwi 2007, 15:30

masz na 2 czy na 3 sruby?
NOWITEK - 5 Kwi 2007, 15:44

na dwie
boroos - 5 Kwi 2007, 21:30

czlowieku!!! pojedz do pierwszego lepszego warsztatu i Ci wymienia:) koszt 100zł (chyba ze sie potargujesz)
NOWITEK - 6 Kwi 2007, 07:19

boroos napisał/a:
czlowieku!!! pojedz do pierwszego lepszego warsztatu i Ci wymienia:) koszt 100zł (chyba ze sie potargujesz)


Człowieku!!! Jak nie wiesz o co dokładnie chodzi to nię filozofuj.

dembik - 9 Kwi 2007, 21:26
Temat postu: wachacze
mechanik tłumaczył mi, ze do xr2i wachacze są inne niż do zwykłej MK3.
Cena nowego kompletnego wachacza (gdzie sworznie już nie są hokejowo zakrzywione) do 150 zl, wiec czeka mnie niestety wydatek 300 zl plus montaż.
Czy ktoś ma dojście do tańszych?
pozdrawiam
pawel

odyniec - 9 Kwi 2007, 21:44

watpie aby xr'ki mialy inne wahacze, jesli sie myle niech mnie ktos poprawi.
szynszyl - 10 Kwi 2007, 10:46

dembik, 112.50 zł w full zestawie
dembik - 17 Kwi 2007, 09:57
Temat postu: wachacze
szynszyl, czy to oryginały?
pozdr
pawel

stafcio - 17 Kwi 2007, 16:13

ja kupilem nowy wahacz (ze sworzniem i tulejami) na allegro za 67pln plus przesylka 9pln wiec sie oplaca. jeszcze nie doszedl, ale lada dzien bedzie.

ktos pisal, ze do mk3 z 91 roku powininen miec dwie sruby a ja mam 3 i to w wahaczach od nowosci. wiec najlepiej zajrzec pod samochod i kupic z taka liczba srub jaka sie ma aktualnie.

radziomino - 18 Kwi 2007, 15:12

stafcio napisał/a:
ja kupilem nowy wahacz (ze sworzniem i tulejami) na allegro za 67pln plus przesylka 9pln wiec sie oplaca. jeszcze nie doszedl, ale lada dzien bedzie.

ktos pisal, ze do mk3 z 91 roku powininen miec dwie sruby a ja mam 3 i to w wahaczach od nowosci. wiec najlepiej zajrzec pod samochod i kupic z taka liczba srub jaka sie ma aktualnie.


kupilem za te same pieniedzore i taki sam komplecik. Spisuja sie (jak narazie 2000 km) wysmienicie.

A czy dwie sruby czy trzy. Wazne, ze sworzen jest do odpowiedniego modelu ;)
pzd

stafcio - 18 Kwi 2007, 19:12

doszedl do mnie wahacz, mial byc na trzy sruby a banany oprócz spoznienia to przyslali na 2 sruby, moze bedzie pasic. jak sie okaze ze pasuje 2 srubowy na miejsce 3 srubowego to dam znac, zeby nie bylo watpliwosci czy beda pasowaly.

pozdro.

[ Dodano: Pią Kwi 20, 2007 11:02 ]
kojarzy ktoś jakiego rozmiaru jest torx do wykręcenia sworznia?

dembik - 21 Kwi 2007, 14:24
Temat postu: wachacze
kupiłem 2 oryginalne wachacze ze sworzniami na 3 śruby zamiast 2 za 250 zł w firmie auto bimot z lublina, super sklep, bardzo dobrze zaopatrzony.
pozdrawiam
paweł

qrdesz87 - 20 Sie 2009, 01:31

mam pytanko, mam wachacze ze sworzniami z mk3,5 na 3 nity i o wiekszej srednicy sworznia.
i potrzebuje opchac tam zwrotnice z xrki, więc musze zmienic sworznie, tylko ze nie wiem czy te z mk3 na 3 sruby beda pasowac zamiast tych z mk3,5?
z gory dzieki za odp

mechcom - 20 Sie 2009, 12:30

qrdesz87 napisał/a:
mam pytanko, mam wachacze ze sworzniami z mk3,5 na 3 nity i o wiekszej srednicy sworznia.
i potrzebuje opchac tam zwrotnice z xrki, więc musze zmienic sworznie, tylko ze nie wiem czy te z mk3 na 3 sruby beda pasowac zamiast tych z mk3,5?
z gory dzieki za odp

sówmiarka w reke i pomierz sr swoznia i wejscie do wzrotnicy to bedziesz wiedział gy

Marcinowaty - 20 Sie 2009, 19:38

Można w głowe dostać czytając te posty :hahaha: To ile w końcu jest rodzajów tych sworzni? Wydawało mi sie że są dwa rodzaje.
Tommur - 20 Sie 2009, 20:49

No niestety Maarcimnowaty. Odnośnie wachaczy to trzeci i ja też mamy w aucie wahcacze na 3 sworznie.
qrdesz87 - 21 Sie 2009, 00:43

Mechcom, pomierzyć srednice nie problem, dawno to zrobilem, zastanawialem sie czy niema moze jakichs róznic miedzy sworzniem na 3 nity z mk3 a mk3,5
i w ten o to sposób kupilem dzis 2 rodzaje sworzni na 3 sruby do mk3
oto dowód:

te 2 z lewej to do xr2i a ten 3 dłuższy to ze zwyklej fofi mk3
wg katalogów oczywiście :rotfl:

ps. a wziaąłem oba rodzaje, bo bede mógł regulować kąty kół przednich 2 stopniowo hehe

Tommur - 21 Sie 2009, 08:25

:zalamka:
stafcio - 21 Sie 2009, 09:00

nauczcie się pisać po polsku bo aż oczy bolą.

jest wahacz a nie wachacz.
temat topicu też ma błąd bo nie pisze się sworzenia tylko sworznia!!!
jest suwmiarka a nie sówmiarka!

polecam http://so.pwn.pl/
;-(


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group