Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - MK 4 - 1.3 - Endura - E ... Podnosimy moc ...

west - 15 Lut 2006, 16:39
Temat postu: MK 4 - 1.3 - Endura - E ... Podnosimy moc ...
Kiedy moja rodzinka wzbogaciła się o nowy zakup w postaci Fiestki MK 4 z `97 roczku z silnikiem 1.3 Endura - E o mocy 50 KM troszkę się zdziwiłem... 50KM w silniku 1.3? hmm... mało... toć 1.1 mają tyle... zacząłem kombinować...

... i wykombinowałem... zauważyłem pewnego razu ,że przepustnica nie otwiera się do końca...
Zamówiłem więc nową od Fiesty z silnikiem 1.3 o mocy 60KM... Gdy ją zamontowałem okazało się ,że wina nie leży w samej przepustnicy a w części która łączy się z linką gazu.
Jest tam taki kawał plastiku który 'ogranicza' pełne otwarcie przepustnicy... nie wiem dlaczego ktoś tak zrobił? :he:

Cały zabieg 'podniesienia mocy' w Fiestce MK4 z silnikiem Endura - E polega na wyłamaniu tego ogranicznika i poprawieniu linki gazu aby otwierała się cała przepustnica... Roboty na 10 minut... :-)
Odkryłem to już jakiś czas temu ale piszę dopiero teraz ponieważ zbierałem kaskę na hamownię aby upewnić się czy przybyło koników... i ........ przybyło :) z 51KM przy przepustnicy otwierającej się do 3/4 do 62KM przy przepustnicy otwierającej się do końca :-)
Hamownia była w zasadzie tylko formalnością potwierdzenia tego eksperymentu bo już na pierwszej jeździe można było odczuć ,że autko szybciej pomyka :-) Spalanie nieznacznie się zwiększyło...

Jeśli ktoś z Was jest użytkownikiem Fiestki z silnikiem 1.3 Endura - E i chce podnieść moc to polecam ten szybki, miły i darmowy zabieg :-)

Pozdrawiam :-)

pvzon - 15 Lut 2006, 17:22

sprzedaj ten patent na allegro za 100zika :)
PumaRST - 15 Lut 2006, 18:22

albo za 200zł :D

bardzo dobry patent. I bardzo cenna informacja dla pozostałych klubowiczów.

Dziekujemy za badania nad tym.

LOY - 15 Lut 2006, 19:27

dodam jeszcze swoje 3 grosze ten patent to zdławienie silnika i masowo stosowane w ..niemczech.
Sensu tego nalezy upatrywac w opłatach podatkowych które w niemczech naliczane sa nie od pojemności ale od mocy auta. poprzez obnizenie mocy z 60 do 50 koni ford pozycjonował fiestę w najnizszej klasie podatkowej ...co dla wielu było zabiegiem bardzo opłacajacym się . dodam jeszce jako ciekawostkę ze w mojej "niemieckiej" hondzie civic ej9 silnik został zdławiony z fabrycznych 90 na 75. Uzyskano to zakładając pod przepustnicę uszczelke z mniejszym otworem ...zabawne patenty . oddławienie to 11pln za fabryczna uszcelke do wersji 90-cio konnej i 15 minut roboty i całe 2 sek do setki szybciej:)

west - 15 Lut 2006, 23:09

Niby takie 10KM ale powiem Wam ,że radocha większa z jazdy :) Autko naprawdę lepiej się wkręca na obroty i jest zdecydowana poprawa w dolnym zakresie obrotów. Autko żwawo reaguje na gaz... oczywiście na tyle na ile pozwala mu ten 60 konny 1.3 litrowy silniczek co by zaraz ktoś nie napisał ,że robie z Fiesty rakietę :fox:

Tak czy siak zdecydowanie polecam...

A ja sam co do tego autka mam jeszcze jeden pomysł... ale trochę drogi... nowy program do kompa...
Jako że tata pracuje w Centrum Rozwojowym Forda w Koln to mam trochę wiadomości co tam mechanicy wyprawiają... :) nowy programik dodał by około 7-8 KM. Do tego można by jeszcze kupić od Angoli AirBoxa ( niestety to już zbyt droga sprawa dla mnie jak narazie ) gdzieś czytałem ,że dzieki niemu można też uzyskać parę KM ( od 3 do nawet 15 w dużych mocnych silnikach) . Oczywiście mówimy o AirBoxie dedykowanym do MK4 a nie o jakimś 'magicznym tuning stożku' :-)

Ale ogólnie trzeba na takie sprawy trochę kaski. Narazie cieszę się tymi dodatkowymi 10KM bo mimo ,że trochę nad tym pomyślałem ale się udało... za free... a dalej to już się schody zaczynają... i tu rodzi się pytanie czy warto robić z 1.3 silnik powiedzmy 80 konny przy nakładzie około 2-3 tyś złotych skoro za taką sumkę można upolować albo nowy silnik np. 1.4 16v 90KM albo kupić Xr2i na które choruje od dawna :-)

Najgorsze jednak jest to ,że u Niemców zostało mało zadbanych Xr`ek a zostały w większości dobite toczydeł-ka... pewnie zdrowe poszły gdzieś na Polską wieś gdzie są zarzynane po remizami w konkursach palenia kapci na oleju :cry: :-(
Pozostaje więc kupić Xrkę w stanie agonalnym, wstawić do garażu i... przeprowadzić remont... kapitalny... długoletni... kosztowny... bo.... warto :-) Miłość nie wybiera ;-)

Fordon - 16 Lut 2006, 06:57

E tam Air box... bardziej wydajna sprawa byla by instalacja NOS (podtlenku azotu) a bezpieczna granica to +50% mocy... U nas w Bydgoszczy jest taki gosc ktory kiedys posiadal Corrado VR6 i na Nitro podkrecal o 110% :evil: fak na butli zamykal licznik ale silniki padaly jak muchy...
PumaRST - 16 Lut 2006, 10:59

Ja osobiście myśle że nie ma sensu wkładać w silnik 1,3 ohv i lepiej Swapa zrobić. Ale to zależy od pieniędzy i checi właściciela.
Daras84 - 16 Lut 2006, 15:51

west pkombinuj jeszcze z rozinicami w mk6 bodajze bo tam jest 1.3 i ma 70 koni moze znow jakas błachostka :)
Lokmen - 16 Lut 2006, 17:47

Daras84 napisał/a:
west pkombinuj jeszcze z rozinicami w mk6 bodajze bo tam jest 1.3 i ma 70 koni moze znow jakas błachostka :)

dokładnie 78KM - ale to już jest sprawa elektroniki i wtrysku wielopunktowego...

marcus_87 - 17 Lut 2006, 16:58

a do mk3 1.3 nie masz jakiegos patentu na pare konikow wiecej? :D pozdro i gratuluje odkrycia, napewno wiele osob skorzysta i bedzie zadowolonych
Papa - 17 Lut 2006, 18:26

W moim MK4 1.3i było ciś innego, mianowicie zaraz za rzepustnicą jest zwężająca rurka o długości około 6cm a średnica zwęża się o kilka mm. Wykręciłem 4 śrubki by uwonić przepustnicę i wyjąłem tą zwężkę - niestety nie stwierdziłem specjalnej różnicy w przyspieszaniu. Jednak jak zrobiłem z PCV rurkę podebnej długiści ale już nie zwężającą to wydaje mi się że się poleprzyło - wydaje mi się bo nigdy nie byłem na hamowni.
Obecnie zastanawiam się czy nie dało by się zmienić kolektora wylotowego na jakiegoś baranka i wywalić tą cholerną puszkę po kat-cie - co o tym sądzicie ?

doogi - 17 Lut 2006, 19:08

rzeczywiscie w niemczech liczy sie koszty podatkowe w zaleznosci od mocy silnika.
a ten patent z kawałkiem plastiku naprawde zwalil mnie z nog :)
nie trzeba milionow by zwiekszyc moc o 10km :)

podziwiam ;]

Papa - 18 Lut 2006, 02:54

Jestem nowy na tym forum i zupełnie nie rozumiem dlaczego tu forumowicze zamiast się szanować często się krytykują. Ja nie widzę błędu w napisaniu, że używanie podtlenku przez 10s jest bezpieczne bo to się mieści i w 20-tu sekundach i w 30-tu, więc p oco tak atakować drugiego miłośnika Fiest (pytanie retoryczne).
Osobiście uważam, że podtlenek na dłuższą metę jeżdżenia na codzień jest droższy od dołożenia turbiny z małym doładowaniem. Jeśli miałbym w moim robić coś mocnieszego to włąśnie turbinkę na jaieś 0,2 bara.
Pamietajmy - nie wiemy dokładnie co piszący posta ma na myśli więc nagłe krytykowanie bez poznania podstaw teoretycznych piszącego nie jest moim zdaniem słuszne. Jeśli ktoś chce ze mną podjąć merytoryczną polemikę w temacie technicznym w tym wątku, to serdecznie zapraszam.

Papa - 18 Lut 2006, 22:23

Więc co jeszcze można zrobić nedużym kosztem w MK4 1.3i ? Np. skąd wziąć rurowy kolektor wydechowy i czy warto go zakładać ?
Przypomnę tylko że mam przerobiony wałek i powiększone zawory ssące.

PumaRST - 18 Lut 2006, 23:00

Papa napisał/a:
Więc co jeszcze można zrobić nedużym kosztem w MK4 1.3i ? Np. skąd wziąć rurowy kolektor wydechowy i czy warto go zakładać ?
Przypomnę tylko że mam przerobiony wałek i powiększone zawory ssące.


Warto ale to jest dość droga impreza. Chyba że znajdziesz na EBAy.COM

firefighter1 - 23 Lut 2006, 08:31

west, ja lece zobaczyc pod maske jak to wyglada bo mam taki silnik, "a Ty siedź .....i knuj" ("Kingsajz")



ech...byłem...widziałem....nie otwiera się...fakt...później tam grzebnę....!

Papa - 24 Lut 2006, 19:03

Sprawdź też za przepustnicą tak jak napisałem.
Zdjęcie przepustnicy to tylko 3 śróby, tylko że trzeba mieć gwiazdkową końcówkę.

DziDzia - 26 Lut 2006, 00:14

tak z innej beczki ;/ w mkV sa takie same silniczki jak mkIV czy sie roznia jakimis detalami :?:

pozdro :!:

ElGrey - 26 Lut 2006, 08:21

Sa te same, roznia sie tylko zastosowane plyny, no i kilka drobiazgow np inny ksztalt miski olejowej czy monent dokrecania niektorych elementow.
Sama moc i konstrukcja jest ta sama 8)

Papa - 1 Mar 2006, 18:21

To po co nazywają je Duratec - nadal są żeliwne czy może jednak aluminiowe ?
Artur200 - 19 Mar 2006, 10:31

cześć wszystkim.Czy macie coś na mk3 1.1
Darekmk3 - 19 Mar 2006, 23:28

Artur200 napisał/a:
cześć wszystkim.Czy macie coś na mk3 1.1

tak mamy swap na 1.8 16V 8) ;-) ,a tak na poważnie to przeczytaj od poczatku ten temat to bedziesz iwedzial o co chodzi ;)
pozdro :-)

LOY - 20 Mar 2006, 00:04

Papa napisał/a:
To po co nazywają je Duratec - nadal są żeliwne czy może jednak aluminiowe ?



z tego co sie orientuje to "duratec" to nazwa dohac-ów yamahy.
Obecnie po zakonczenuiu produkcji zeteck-ów wszystkie 16 V to rodzina duratec
jednowałkowce to endura

Papa - 21 Maj 2006, 00:51

Ostatnio wpadłem na pomysł aby zwiększyć przepływ powietrza przez przepływomierz - czyli aby usunąć z niego elementy zasłaniające prześwit. W moim modelu jest poprzeczny tunelik powietrzny przez który przepływa powietrze omiatające czujnik przepływu. Otóż odkręciłem blaszkę zakrywającą ten tunel i cały tunel po prosu wyciąłem piłką. Pozostał tylko metalowy tunelik biegnący wzdłuż przepływomierza, w którym jest czujnik. Myślę że uzyskałem w ten sposób dodatkowe 2cm kwadratowe prześwitu. Auto zbiera się lepiej, więc nie zaburzyłem tym dokładności przepływomierza.
Iwo - 11 Lis 2006, 21:04

Żeby nie zakładać nowego tematu odświeżę ten :) Chodzi mi o jakieś zmiany w tym nieszczęsnym 1,3 60 KM z tym, że w Ka (wiem - ten sam silnik). Przeczytałem całość - szukałem po forum, ale nie znalazłem nic na temat zabawy głowicą w tym silniku. Z tego co wiem to to badziewie jest żeliwne. Dzwoniłem do firmy zajmującej się obróbką głowic żeby zapytać o możliwość powiększenia gniazd zaworowych i lekkiego jej zeszlifowania. W odpowiedzi usłyszałem "nie zrobimy tego w żeliwnej głowicy". I tym sposobem marzenia o ok 10KM niezbyt wysokim kosztem poszły w niepamięć :( Może komuś z Was jednak udał się taki zabieg ? Bo nie chce mi się wierzyć, że ten silnik jest aż tak nietuningowalny ;)
Żółwik Tuptuś - 11 Lis 2006, 21:21

Pogadaj z Pumą . CHłopaki z OBR-u bawili się w obróbki głowic - może tą także by sięzajęli ( bo chyba zdajesz sobie sprawę że to robota dla specjalistycznego warsztatu a nie temat na długie zimowe wieczory do własnoręcznego dłubania )
Darekmk3 - 12 Lis 2006, 00:38

Iwo dokładnie jak Żółw mowi pogadaj z Pumą ;) ,ale ja Ci odrazu mowie zeby modzic silnik musisz miec go w stanie bdb - ja juz nie mam wiec odpuszczam... to co mam uzyskane w 1.3 i tak narazie moim zdaniem wystarcza jak na dupiate 1.3...
pozdro i zycze powodzenia zwiekszeniu mocy :)

xr2fun - 12 Lis 2006, 07:02

Iwo napisał/a:
Żeby nie zakładać nowego tematu odświeżę ten :) Chodzi mi o jakieś zmiany w tym nieszczęsnym 1,3 60 KM z tym, że w Ka (wiem - ten sam silnik). Przeczytałem całość - szukałem po forum, ale nie znalazłem nic na temat zabawy głowicą w tym silniku. Z tego co wiem to to badziewie jest żeliwne. Dzwoniłem do firmy zajmującej się obróbką głowic żeby zapytać o możliwość powiększenia gniazd zaworowych i lekkiego jej zeszlifowania. W odpowiedzi usłyszałem "nie zrobimy tego w żeliwnej głowicy". I tym sposobem marzenia o ok 10KM niezbyt wysokim kosztem poszły w niepamięć :( Może komuś z Was jednak udał się taki zabieg ? Bo nie chce mi się wierzyć, że ten silnik jest aż tak nietuningowalny ;)

Wypolerować kanały w głowicy możesz sam bo zakłady obróbki się w to nie bawią. Powiekszenie gniazd zaworowych da się zrobić ale niewielkie, jeżeli potrzeba przesunąć prowadnice zaworów to już jest problem ( może ktoś to robi w Polsce ). Ja sprowadziłem nową głowicę ( do 1,3 innej marki z GB ) i podejrzewam, że w Polsce drożej by taka zabawa kosztowała.
Jak już chcesz się bawić z głowicą to pomyśl też o wałku i paru innych rzeczach - ale to już osobny temat.

Iwo - 13 Lis 2006, 19:51

Generalnie wychodzi na to, że gra nie warta świeczki... No nic - na razie będę kończył wnętrze a może później wrócę do tematu silnika :)
oriczek - 26 Sty 2007, 20:39

hej! mam MK IV , `97r. 1.3 silnik. jak mam sprawdzić ile ma koników mój gonzales? :)
zefir - 26 Sty 2007, 20:42

hamownia
ElGrey - 26 Sty 2007, 20:44

oriczek napisał/a:
hej! mam MK IV , `97r. 1.3 silnik. jak mam sprawdzić ile ma koników mój gonzales? :)


Jak to ile ma koni....
MALO :D

oriczek - 26 Sty 2007, 20:52

mało to każdy wie i na pewno nie wiecej niż Twój :P sa dwie wersje silnika 1.3. jedna ma 50km i druga 60km. nie wiem jak sprawdzić , a co to hamownia to tez nie wiem :)
ElGrey - 26 Sty 2007, 20:59

jesli to tak naprawde mazda 121 to na 99% masz 60 kucy, od i co
oriczek - 26 Sty 2007, 21:09

mam 4 furtki wiec mogło by się tak wydawać ,ale mam mieszane uczucia... i dlatego chce sie upewnic dla własnej ciekawości... :)
LOY - 27 Sty 2007, 02:03

oriczek napisał/a:
sa dwie wersje silnika 1.3. jedna ma 50km i druga 60km. nie wiem jak sprawdzić , a co to hamownia to tez nie wiem :)

w prosty sposób ...na poczatek proponuje przeczytac od poczatku temat w którym postanowiłes zabrac głos ....a co do "hamownia" wpisz w google zobaczysz co wyskoczy

Przem1987 - 1 Maj 2008, 22:06

musze przyznac ze sposob kolegi WESTA daje efekty, Dzis usunalem ten plastik ktory ograniczal pelne otwarcie przepustnicy. Samo go usuniecie dalo widoczne efekty, Mam jeszcze pytanko do Kolegi! Czy naciagal on jeszcze linke, bo ja nie rozbieralem nic, tylko usunalem ten plastik. Widze wyraznie jak wcisnie ktos pedal do spodu ze linka jest bardziej zaciagniecia, niz przed usunieciem ogranicznika. Ale nadal nie jestem pewny czy przepustnica teraz jest wpelni otwarta bo nieczego nie demontowalem. czy warto zdemontowac rure zeby upewnic sie ze przepustnica wpelni sie otwiera? jak bylo w przypadku kolegi? naciagal kolega jeszcze linke?
Żółwik Tuptuś - 1 Maj 2008, 22:35

Kurde ale żeś suchara odkopał .

Z drugiej strony po to trzymamy stare watki więc :brawo: dla Ciebie za to że chciało Ci się poszukać i odkopaćstary a nie zakładałeś .

Co do sprawdzenai czy przepustnica się max otwiera - prosta sprawa - wsadźkogośza kierownicę i niech na zgaszonym silniku wciśnie max pedał gazu - a ty w tym czasie zobacz ręcznie czy kołyska na której jest linka gazu da się dalej przesunąć ( czyli przepustnica otworzyć ) jeżeli nie - problem z głowy .

Z mojej strony dodam tylko żebyś zrobił reset komputera po takich zabiegach tak aby mógł on sie ustawić do nowego parametru :)

Pozdrawiam ( przywracasz wiarę w sens moderowania tego bajzlu )

MARCINEK__0 - 1 Maj 2008, 22:45

A czy w mk3 1.1 jest cos takiego tez???:) Pytam z czystej ciekawosci
Żółwik Tuptuś - 1 Maj 2008, 22:50

nie ma
Przem1987 - 1 Maj 2008, 22:51

wielkie dzieki żółwik ;/ Sam wiesz, czasami łatwo znales post o interesujacych nas sprawach, ale czasami tytuly sa tak do bani ze jest ciezko ;-( ciagnalem jeszcze za ta wajche o ktorej mowisz jak siedziala osoba w srodku i mialem pedal wcisniety na maxa i byla jeszcze spora mozliwosc jej przesuniecia. Winika z tego ze efekty beda jeszcze lepsz :-P po wszystkim zrobie reste i zamierzam tez pojechac na hamownie i sprawdzic o ile km wzrosla moc. teraz jeszcze pytanie ile takie sprawdzenie moze kosztowac??
Żółwik Tuptuś - 1 Maj 2008, 22:56

Co do tytułów - wlaczę z tym i jak tylko topik przechodzi do archiwum zmieniam tytuł tak aby jak najpełniej przedstawiał temat rozwinięty w wątku oraz jego wartość merytoryczną .
Przem1987 - 1 Maj 2008, 23:18

i jeszcze jedno pytanie Zółwik? po co ribic test kompa, przeciez podczas testu jak zostawiam silnik na wolnych obrotach nie wykryje on zadnych zmian.
Żółwik Tuptuś - 1 Maj 2008, 23:24

Zmieniłęś znacznie ilość powietrza , którą dostaje silnik - czyli zmieniłeśjeden z jego parametrów pracy - powinieneś zresetowaćkompa aby " nauczył " się on nowych ilości powietrza i dostosował pracę silnika do nich .
Przem1987 - 1 Maj 2008, 23:33

teraz rozumiem. zdejme kleme i ja na nowo zaloze i zostawie silnik na 10 minut na jalowym biegu niech sie komp ustawi. dzieki

[ Dodano: Pią Maj 02, 2008 10:07 ]
bylem dzis w garazu. naciagnalem linke, nadal nie mam caqlkowicie otwartej przepustnicy(sporo do tego brakuje). Aby to osiagnbac nalezaloby usunac tem ogranicznik pod pedalem. Co mnie zdumiewa, to to ze tan plastik bardzo mocno opgranicz otwarcie przepustnicy. Po samym go wylamaniu i naciagnieciu linki zauwazylem takie efekty jakich sie nie spodziewalem. na mys o calkowicie otwartej przepustnbicy az przechodza mnie ciarki :devil: ale nie wiem czy beda ja usuwal. musialbym ja wyciac a to jest z grubej blachy... innego sposobu chyba nie ma

[ Dodano: Pią Maj 02, 2008 22:12 ]
no to juz usunalem ogranicznik i przepustnica wpelni sie otwiera :-P naprawde czuc roznice nice nico

[ Dodano: Pią Maj 02, 2008 22:13 ]
no to juz usunalem ogranicznik i przepustnica wpelni sie otwiera :-P naprawde czuc roznice nico

odyniec - 3 Maj 2008, 02:20

mówiłeś o hamowni coś... najlepiej to pojechać przed i po... wtedy widać różnicę a nie tylko efekt.... choć według wcześniejszych dochodzeń jest to efekt przepisów obowiązujących w Niemczech bodajże, bo tam podatek się płaci adekwatnie do mocy samochodu, a nie pojemności jak ma to miejsce u nas w Polsce.
Fordon - 3 Maj 2008, 16:17

Nie podatek a oplata OC jest uzalezniona od mocy pojazdu.
rafal__lodz - 3 Maj 2008, 22:15

Od razu zaznaczam że czytałem cały temat i wiem że były pytania czy można to zrobić z silnikiem 1.1 ale czy można też z 1.25? nie bić, przetłumaczyć :P :kaput:
Przem1987 - 3 Maj 2008, 22:17

nie da :tyłek:
rafal__lodz - 3 Maj 2008, 22:21

no to :tyłek: jak napisałeś, a myślałem że wpadnie z 5 kucy :)
osimek1 - 5 Maj 2008, 08:16

rafal__lodz, gdzies kiedys ktos pisal na forum ze na jedynce jest jakies elektroniczne gowno i ze mozna to zdjasc, twierdzil ze wtedy jedynka BARDZO szybko mu sie konczyla ale nie pamietam ani kto to pisal ani jak sie to nazywalo :D
zefir - 5 Maj 2008, 11:22

sciema :) sciema ;)
zreszta jedynka sie tytlko startuje ;) i dobrze ze ttrzyma bo wtedy jest trakcja ;D

rafal__lodz - 5 Maj 2008, 13:57

osimek1 napisał/a:
rafal__lodz, gdzies kiedys ktos pisal na forum ze na jedynce jest jakies elektroniczne gowno i ze mozna to zdjasc, twierdzil ze wtedy jedynka BARDZO szybko mu sie konczyla ale nie pamietam ani kto to pisal ani jak sie to nazywalo :D


Jak dobrze kojarzę ten temat to tam było coś właśnie że 1 szybko łapie odcinkę czy coś takiego że chyba przy 4,5k na obrotku. Zresztą jak napisał zefir to 1 tylko startuje i na 2 dopiero czuć że zaczyna odjeżdżać :D
Zamiast majstrować z przepustnicą lepiej bym poczuł chyba zmianę przy montażu dobrego stożka z dolotem coś jak miał zefir u siebie.

zefir - 5 Maj 2008, 15:16

no u mnie odcina na 6600 ;))
pawelo06 - 9 Cze 2008, 15:55

podpowiedzcie jak usunąć te ograniczenie przepustnicy na silniku może jakieś fotki lub dobry opis co i jak........... bo to pod pedałem to można odciać fleksem wiem
chodzi o to ograniczenie na przepustnicy jakiś plastki
czy są to te same rzeczy ? a ja sie zakręciłem
10km to juz coś
notw

Marcin - 9 Cze 2008, 17:40

zamiast klepać posty to byś się wziął do roboty i poszukał tego ogranicznika przy przepustnicy zgodnie z tym co kolega w pierwszym poście napisał:

west napisał/a:
wina nie leży w samej przepustnicy a w części która łączy się z linką gazu.
Jest tam taki kawał plastiku który 'ogranicza' pełne otwarcie przepustnicy... nie wiem dlaczego ktoś tak zrobił? :he:

Cały zabieg 'podniesienia mocy' w Fiestce MK4 z silnikiem Endura - E polega na wyłamaniu tego ogranicznika i poprawieniu linki gazu aby otwierała się cała przepustnica... Roboty na 10 minut...

rufus295 - 29 Lip 2008, 15:40

Witam. Czy koniecznie trzeba naciągać linkę, bo z tego co zauważyłem, przepustnica otwiera się raczej cała(może linka była wcześniej przez poprzedniego właściciela podciągana??). I powiedzcie może o ile wam wzrosło spalanie po tym zabiegu.
pawelo06 - 29 Lip 2008, 17:37

spalanko rośnie o ok litra (ale do litra) a sprawdziłeś że masz położenie przepustnicy na płasko po wciśnięciu do dechy pedału gazu? u mnie po samum wyłamaniu tego ogranicznika nie otwiera sie do końca
rufus295 - 29 Lip 2008, 18:29

Niestety, nie otwiera się cała. Nie wiem jak podciągnąć tą linkę, wytłumaczył by ktoś może? I czy jeżeli naciągnę linkę to obroty jałowe się zmienią czy to komputer nimi steruje?
pawelo06 - 29 Lip 2008, 21:06

ja jeszcze wygiełem kombinerkami tą blache pod pedałem gazu żeby dalej szedł ale widać że linka ma określony luz i dopiero po momencie łapie opór z pedałem i otwiera przepustnice, obroty wzrosną może nie drastycznie ale wzrosną tak jak bys reką pociągnął za linke gazując o kawałek, im mocniej będzie napięta linka tym większe będą obroty jałowe,komputer nic nie ma do tego jedynie zmieni mu sie skład mieszanki więc reset wskazany
choć dla tak słabego silnika te pare koni nic nie wnoszą wiekszego bo 60 KM to też nie rakiety a jeśli chodzi dobrze po co grzebać a nóż sie cos zjebi......

[ Dodano: Wto Lip 29, 2008 21:15 ]
a przy cenie paliwa każdy litr na wage złota:) więc wzrost obrotów jest zalezny od własnego sumienia jeżeli chcesz mieć zrywniejsze autko choć troche

rufus295 - 29 Lip 2008, 22:52

Wydaje mi się że do poziomu przepustnica nie dojdzie, za dużo siły na to potrzeba, ale podciągnąłem i jest nie źle.Różnice czuje zdecydowanie , czekam tylko bujnąć się na maxa.Zastanawiam się teraz jak jest z odcięciem, czy tak samo będzie odcinał czy później?
pawelo06 - 30 Lip 2008, 08:33

tak jak pisałeś w mailu mozna wyciągnąć te 150 na prostej bo też sprawdzałem, gorzej jest pod górke jak ma niskie obroty to czasem wogóle nie reaguje na gaz mozna 4 cisnąć i dopiero jak wjedzie na szczyt ma odejście

sprawdz teraz spalanie w mieście i sie odezwij jak wyszło po całym baku przy normalnej jeździe :)

[ Dodano: Wto Sie 05, 2008 13:36 ]
i jak sie sprawuje???

mamuten - 10 Gru 2008, 22:30

w czy w mk3 1.4 Gaźnik dało by sie tak jak zrobił zwiększyć moc o 10 km z ta linka i czymś innym
odyniec - 10 Gru 2008, 23:02

mamuten, o mk3 1.4 pisane było nie raz. Maerik miał takie cudo, Kolin a nawet i RKR się kiedyś w to bawił. Więc nie zadawaj "takich" pytań, co? :)
dida - 15 Mar 2009, 15:22
Temat postu: [MK4]
przeczytałem cały temat...i co..i nic..
znalazłem plastik ograniczający.ale przed jego wyłamaniem zastanawiam sie o ile zwiekszy sie spalanie..czy faktycznie o jeden litr?czy opłaca sie zwiekszać spalanie jesli róznica niebędzie tak wielka..no i czy wkoncu trzeba robić ten reset kompa?z drugiej strony czytając tematy o resecie i widząc problemy wiążące sie z resetem..czyli różne spalanie..to znów zadaje pytanie czy jest to sens..jak zrobić to wszystko poprawnie?
wyłamać plastik...
czy naciągać po tym linke???
czy przepustnica calkiem sie bedzie otwierać??
czy trzeba robić po tym reset??
jak go zrobić poprawnie jesli obroty zmieniają sie przy wcisnieciu gazu...a jałowy zostaje taki sam...
pomocy bo 10km to dużo na taki samochodzik :ups:

pawelo06 - 15 Mar 2009, 16:14

wyłamiesz ten plastik to musisz naciagnac linke bo samo wyłamanie nie da efektu ponieważ linka jest luźna i nie otworzy przepustnicy do konca, do tego pod pedałem gazu jest taka blach trzeba ją też dobić aby tak nie wystawała wtedy też pedał idzie dalej, reset jak najbardziej sie przyda na ciepłym silniku odłącz na 15 min potem załączi niech pochodzi też z 10min bez gazu i sie przejeć z 10 km niech sie nagrzeje dobrze ale spokojną jazdą i wtedy sprawdz efekt czy ma więcej konii lub na hamownie leć
dida - 16 Mar 2009, 20:25

ok wezme sie za to!efekty napisze!!!o podciąganie linki nie pytam bo pewnie to banał...wiec dam rade..chyba:D
Przem1987 - 19 Mar 2009, 08:57

ja nie nacigalem linki, usunalem calkowicie mlotkiem ta blache pod pedalem(bez najmniejszego problemu) i przepustnica prawie jest w pozycji pionowej, po drugie nie zauwazylem rozncy w spalaniu, poniewaz nie jezdze na pedale wciaz wcisnietym do dechy, a z wiekszej mocy korzystam jak musze wyprzedzic i itp. po trzecie nie widze roznic gdy robie reset standardowo lub tym 2 sposobem z ostra jazda
edge - 19 Mar 2009, 11:53

Niech ktoś napisze, kto juz to robił wszystko dokładnie od początku jak to wszystko przebiega, fajnie by było jakby jeszcze jakies zdjecia były :yes:
pawelo06 - 19 Mar 2009, 17:41

Edge ale ciebie to nie dotyczy ty masz 60 konny silnika wg opisu więc te przeróbki w twoim wypadku odpadają gdyz jest to sposób na niemieckie fiesty które było tłumione do 50 KM celem niższej stawki OC i jak narazie to prawda nikt jasno nie napisał jak wyszła cała ta operacja z podciaganiem linki resetem itd.............................. tylko chyba hamownia moze to jasno określić

[ Dodano: Czw Mar 19, 2009 17:43 ]
aha słuchajcie jaki jest najlepszy patent na podciągnieci tej linki od gazu
bo wiadomo tam ona ma swoje wyciecie w tym ślimaku od przepustnicy i zakończona jest ołowianym walcem czy go można zerwać jakie macie na to sposoby by ją naprężyć po wyłamaniu tego plastiku?????

lesiokro - 19 Mar 2009, 17:45

Moja jest po-niemiecka, w dowodzie ma wpisane 60KM, wg VIN wychodzi 60 KM a i tak do przodu się nie zbiera. Z chęcią bym coś zmienił może na inne auto - mocniejsze, może swap ale tak naprawde to szkoda mi się z nią rozstawać.
edge - 19 Mar 2009, 18:29

Ja mam 50KM w dowodzie pisze fiesta-niemcy, no cóż pomyliłem sie w opisie ale zaraz to zmienie :hihihi:
dida - 19 Mar 2009, 20:18

a ja za chiny niemoge sie dowiedzieć czy moja wersja to 50km czy 60? w dowodzie pisze tylko w adnotacji urzędowej numer silnika "omega"co to może znaczyć? auto napewno jest sprowadzone z niemieć ..mam do niego w ciumek wszelakich papierów ale wszystko po niemiecku..wkarcie pojazdu pisze 13. flair pierwsze słysze o czymś takim a na silniku pisze enduro..dziwne... :fox:
Fordon - 19 Mar 2009, 21:00

Misu pysiu, na kapie pisze ENDURA E a nie enduro, silnik 50KM od 60KM odruznia kat otwarcia przepustnicy w 50KM 1.3 otwiera sie ona na 3/4 a w 60KM 1.3 musi ona otwierac sie w pelni cos w ten desen " --- " no juz prosciej nie potrafie.
Wystarczy wziasc plaski lub krzyzowy wkretak w dlon, okdrecic przewod dolotu od przepustnicy i sprawdzasz w jakim stopniu otwiera sie przepustnica, przy przepustnicy jest tps i konik gazu :)

edge - 19 Mar 2009, 22:57

A Flair to jest tylko i wyłącznie wersja wyposarzenia :hihihi: jak fun czy ghia (flair należu do tej najuboższej old )
pawelo06 - 20 Mar 2009, 07:09

nie najuboższa jest wersja focus czyli podstawowa fun i flair to wersje lepiej wyposażone ale niema to wpływy na silnik który moze być endura-e 1.3 i ze-tec 1,25 w tych trzech wersjach różnie wsadzali
a co do sprawdzenia kąta otwarcia to zgodze sie weźcie śrubokręt odkręcie plastikowy dolot do przepustnicy patrzcie z kolegą czy po dodaniu gazu na max otwiera sie cała czy 3/4

[ Dodano: Pią Mar 20, 2009 07:12 ]
napiszcie lepiej jakie macie pomysły na tą linke obciać ją i skrócić czy jak????????

edge - 20 Mar 2009, 13:12

O widzisz niewiedziałem że była jeszcze wersja focus w Mk4, mnie sie wydawało że to Flair.
pawelo06 - 20 Mar 2009, 15:13

a ile ci ten flair pali co tak na 100 odbiegajac ciekawy jestem twojej 50 konnej jednostki na baku ile zrobisz po mieście???
edge - 20 Mar 2009, 17:14

Przy takiej jezdzie eco-driving za 50zł zrobie 200km a przy takie powiedzmy do 4000obr i bieg to juz 170km, w sumie tylko takie porównanie mam a tak dokładnie to nigdy niesprawdzałem ile pali bo i tak trzeba wlac i tak :hihihi:
dida - 20 Mar 2009, 18:24

wow!bo jak ja oststni raz sprawdzałem na trasie nad morze to przy mocnym załadunku spaliła bardzo mało bo 5 litrów ale teraz zimą za 50 zł to zrobie jakieś 120km po miescie..szitowo!zastanawiam sie czy to nie za dużo!..czy nie było by trzeba popracować nad kompem..
w sumie w mojej wersji praktycznie niema nic.zero wspomagania i takich tam.. :sad:

[ Dodano: Pią Mar 20, 2009 18:32 ]
Fordon napisał/a:
Misu pysiu, na kapie pisze ENDURA E a nie enduro, silnik 50KM od 60KM odruznia kat otwarcia przepustnicy w 50KM 1.3 otwiera sie ona na 3/4 a w 60KM 1.3 musi ona otwierac sie w pelni cos w ten desen " --- " no juz prosciej nie potrafie.
Wystarczy wziasc plaski lub krzyzowy wkretak w dlon, okdrecic przewod dolotu od przepustnicy i sprawdzasz w jakim stopniu otwiera sie przepustnica, przy przepustnicy jest tps i konik gazu :)

misiu pysiu...no no!!! :serduszka: :serduszka: :serduszka:
to wiem!raczej chodziło mi o jakieś wskazówki typu>>poznasz po numerach nadwozia>>>albo można po podanych kilowatach sprawdzić ile ma koników..ale dzięki za pomoc :-P

rufus295 - 20 Mar 2009, 19:35

37Kw=50KM :)
J@rek - 20 Mar 2009, 20:34

pawelo06 napisał/a:
nie najuboższa jest wersja focus czyli podstawowa

nie wiedziałem że taka w ogóle była <???> ja mam wpisane family i jest total golas ;-(

grzes87 - 20 Mar 2009, 22:39

J@req, to allegro i doposazaj fiescine jak CI pasuje :)
J@rek - 20 Mar 2009, 23:07

grzes87, w sumie na miasto to silnik mi wystarcza, a jedyne czego mi brakuje to wspomaganie ;-(
Oj ciężka się kręci bez wspomagania na 185 :sad:

arecki - 20 Mar 2009, 23:25

J@req napisał/a:
Oj ciężka się kręci bez wspomagania na 185 :sad:


na 165 nie jest tak źle :-P :-P

grzes87 - 21 Mar 2009, 08:45

185 ?? a czemu taki szeroki rozmiar ? 165/70/13 jest idealny jak dla mnie ;) no okey byl bo teraz bedzie 195/45/15 :-)
J@rek - 21 Mar 2009, 09:06

grzes87 napisał/a:
185 ?? a czemu taki szeroki rozmiar ? 165/70/13 jest idealny jak dla mnie ;) no okey byl bo teraz bedzie 195/45/15 :-)

Felgi kupione od 2Smart`a miały takie oponki w zeszłym sezonie :| w tym sezonie musiał bym kupić nowe. Niestety wymiana progu chyba zniwelują te plany i będę musiał do katować letnie na których ją kupiłem 155/70 :ups:

dida - 21 Mar 2009, 15:57

koledzy przypominam ze to temat nie o oponkach...
ja dziś wyrwałem blache pod pedałem,pedał opada niżej jakieś 1,5cm.plastiku narazie nie wyrwałem...ale jest taam taki ogranicznik w formie srubki..wkreciłem go do zera wiec całość poszło jakieś 5mm do przodu..przepustnica otwiera sie bardziej ale jeszcze nie na maxa...rezultat....róznicy narazie niewidać!

[ Dodano: Sob Mar 21, 2009 15:58 ]
ps.ja też nie mam wspomagania opony narazie 155 i cholernie ciężko kiera sie kręci!cholernie!!!! :sad:

J@rek - 21 Mar 2009, 17:51

właśnie zrobiłem zdjęcia u mnie przepustnica otwiera się do końca



Ciekaw jestem co to jest :?:


pawelo06 - 21 Mar 2009, 18:15

to może być jakis skraplacz wilgoci czy coś w tym stylu skoro powietrze trafia do silnikaz tamtąd to chybalepiej zeby było suche a nie wilgotne wiec moze to jakiś osuszacz ale nie dam ręki bo bym potem jj już nie miał:)
J@rek - 21 Mar 2009, 18:27

aż z ciekawości poszukam w instrukcji :hihihi:
pawelo06 - 5 Kwi 2009, 15:52

DIDA różnicy nie widać bo nie robiłeś resetu w końcu jeśli wszystko zrobiłeś tak jak na poczatku pisało to silnik dostaje inne ilości powietrza co i w kompie powinno sie ustawić aby zapamietał nową konfiguracje, a po drugie ktos juz tu pisał ze te 10 km to też nie zaraz zrobi z fiesty rakiete
pamiętajmy że wieksze otwarcie poprzez podciagniecie linki i wyłamanie tego plastiku daje jeżeli jest wszystko ok troche większą prędk max no i to że autko z dołu obrotów jest bardziej zrywne bo napięta linka szybciej reaguje na pedał
ktoś też dobrze napisal ze najlepszym sprawdzeniem tego jest hamownia ale nie wiem co było dalej bo nie napisał czy mu skoczyło pisał tylko o odczuciach po, testu brak

chudy - 5 Kwi 2009, 22:08

hehe widze ze tez was ciekawi ta czarna puszka na rurze dolotowej :D co do wilgoci to raczej watpie zeby to mialo cos wspolnego jak dla mnie to jest to cos w rodzaju puszki rezonansowej, ostatnio sie przygladalem tej puszce bo po swapie ta rura wala sie w pumie i jak dla mnie ta czarna skrzyneczka o ktorej mowa jest pusrta w srodku, np. w nubirze do rury dolotowej dochodzi taka mniejsza rurka z czarnej puchy gdzies z dolu auta i w ksiazce pisze ze jest to puszka rezonansowa ktora ma niwelowac drgania powietrza czy jakos tak, musial bym przecztac jeszcze raz, wiem ze w pumie tez jest taka puszka rezonansowa tylko tam z tego co wiem nie jest polaczona z dolotem tylko jest przykrecona od tak sobie gdzies za zderzakiem z przodu i tak na dobra sprawe nie jest do niczego potrzebna :D a kosztuje cos kolo 100 zl w aso bo nigdzie indziej tego nie ma. przypuszczam ze w 1.3 jest podobnie zalozyli takie cus zeby zmniejszyc drgania powietrza, ale pewny na 100 % nie jestem
sowa250 - 11 Kwi 2009, 13:53

Spojrzałem na fotki J@rka... też mam tak ustawioną przepustnice... tzn ze mam 60 KM, szkoda ze nie moge nic podkręcić ;-( juz sie cieszyłem że będzie większa frajda xD
tomi_1 - 29 Lip 2009, 20:36

mam jedno pytanko
czy ktoś demontował ten kawałek plastiku z przepustnicy w fieście 60KM i zwiększyło mu to moc tez o około 10 KM ?
jakby ktoś zamieścił zdjęcie byłbym wdzięczny :ok:

[ Dodano: Sro Lip 29, 2009 20:50 ]
sorki widzę wyżej odp coś mi przeglądarka nie otworzyla wszystkiego :)

pawelo06 - 4 Sie 2009, 14:40

z tego co koledzy pisali wcześniej ten patent jest tylko do silników 50konnych w 60 konnej endurze nie dawano ogranicznika przepustnicy bo i po co tylko niemieckie fiesty były tłumione do 50 konni celem obniżenia kosztów OC w 60konnych trzeba już popracowac z kompem itp podzespołami jeżeli chce sie mieć wiecej konni
kuba_11 - 4 Sie 2009, 16:07

witam zaciekawił mnie bardzo ten pomysł z podniesieniem mocy ale:
chyba nie mogę znaleźć tak od początku instrukcji jak to zrobić a po drugie co właściwie z tym spalaniem? nie wiem czy to z moim fordem coś nie tak czy o co chodzi bo jak czytam o spalaniu 5l/100km to mi się trochę wierzyć nie chce-moja fiestka przy naprawdę delikatnej jeździe w 1-2 osoby wciąga około 6,5 -7 litrów. nie wiem czy to wina opon 185/60 r14 czy może mam jakieś gagi w silniku..?? nie ma klimy więc nie ma co zawyżać. poza tym na prostej drodze z wiatrem w żagle idzie max 120..widziałem w danych ze wersja 60 idzie do setki w około 5sek szybciej niż 50.koników( około 20 sek w porównaniu do ok15sek)
Więc jak dokładnie w garażowych warunkach dokonać takiego tuningu i czy to normaqlne ze sa tylko takie osiągi
prosze o jakieś podpowiedzi
dla podpowiedzi powiem ze mam chyba problem z silniczkiem krokowym bo czasami gaśnie przy chamowaniu silnikiem i po odjećiu gazu po jego gwałtownym dodaniu

xkober - 14 Wrz 2009, 10:11

west dokładnie jak ty tak zrobiłem:)
jest tak jak mówisz!! o niebo lepsze przyspieszenie!! niezły patent, ludzie to działaaaaaa

pawelo06 - 14 Wrz 2009, 21:01

no przecież west napisał że działa:)
wito - 26 Paź 2009, 07:59

Witam. Piszecie od wylamaniu plastiku i naciaganiu linki, mam problem bo w 1.1 chyba tez jest ten plastik ktory powoduje to napiecie linki wieksze i zgubilem go gdzies po drodze i pedal mam luzniutki i nie da sie jezdzic, i mam pytanie jak napinacie ta linke?? u mnie regulujac przy pomocy tej zapinki przy maksymalnym napieciu linki i tak pedal jest wpadniety;/ HELP!!
osimek1 - 26 Paź 2009, 16:09

wito, ta cala instrucka jest do silnika 1.3 w MK4 ktory ma zamiast 60 KM moc 50KM......
wito - 27 Paź 2009, 12:43

wiem ale klopot mam podobny;) pekl mi w drodze plastik przy gazniku i linka jest tak luzna ze pedal jest wpadniety. wiec albo pozostaje mi dorobic sobie taka czesc albo jakos napiac linke w inny sposob.
odyniec - 28 Paź 2009, 00:32

wito napisał/a:
wiem ale klopot mam podobny;) pekl mi w drodze plastik przy gazniku i linka jest tak luzna ze pedal jest wpadniety. wiec albo pozostaje mi dorobic sobie taka czesc albo jakos napiac linke w inny sposob.
sam zadajesz pytanie i na nie odpowiadasz...
11kuba11 - 17 Lis 2009, 14:00

tjuning zrobiony:D róznice czuc! i dobrze:) dzieki za info
pozdr

Krystiand - 25 Gru 2009, 14:16

Fiesta MK5, silnik 50 koni.
Nie widzę żadnego plastiku, który można by wyłamać. Jest blacha pod pedałem a przy przepustnicy regulowany wkręt/ogranicznik który można regulować w zakresie ok. 1cm. Czy może już ktoś to przerabiał ?

kuba87 - 25 Gru 2009, 19:28

to własnie o ten wkret chodzi o niego opiera sie plastik i ten plasti musisz delikatnie ułamac
Krystiand - 26 Gru 2009, 19:42

kuba87 napisał/a:
to własnie o ten wkret chodzi o niego opiera sie plastik i ten plasti musisz delikatnie ułamac

Ale to samo można uzyskać przez wkręcenie tego wkręta, tam jest skok ok. 7mm. Czy to nie wystarczy do pełnego otwarcia przepustnicy? Dzięki za odpowiedż

swasix - 18 Sty 2010, 21:46

Panowie potwierdzam przy pomocy kombinerek i młotka zwiększyłem moc mojej fiesty. Najpierw urwałem ów plastik na przepustnicy, a zaraz potem wybiłem podkładkę pod pedałem gazu. Potem jeszcze odłączyłem akumulator. I co...to działa, auto jest wyraźnie żwawsze i bardziej elastyczne, w starcie spod świateł dotrzymuje kroku innym samochodom co w poprzedniej wersji nie było takie oczywiste. Nie wiem jeszcze jak ze spalaniem bo zrobiłem to wczoraj. Ogólnie polecam ten zabieg.
kamil wolski - 18 Sty 2010, 21:59

Hamownia ;)
chudy - 18 Sty 2010, 22:44

moje 1.3 nawet po tak drastycznym zabiegu bylo za wolne az je w koncu zajezdzilem ... :-)
michalie - 18 Kwi 2010, 13:28

panowie a jak najskuteczniej zrobić reset po takiej operacji i czy on jest konieczny i co sie stanie jesli sie resetu nie zrobi
nagaj83 - 24 Wrz 2010, 23:07

witam,

odświeże temat. Cały rytuał związany z zwiększeniem mocy zrobiłem, oprócz jednego. Za cholere nie mogę napiąć linki od gazu, jest tak luźna, że zaczynam się zastanawiać czy jest od tego wozu. Po stronie przepustnicy naciągnąłem za pomocą takiej gumeczki i klipsa (znajdujacych się na lince) najmocniej jak to jest możliwe, ale dalej mam pedał gazu oklapnięty tak, że można go sobie nogą tak z 5 cm unieść. Nie zdążyłem zobaczyć jak to wygląda po stronie pedału gazu, czy jest tam jakaś możliwość naciągu linki. Może ktoś może podpowiedzieć jak rozwiązać ten problemik ?

TSRules - 24 Wrz 2010, 23:19

nagaj83 nie gumeczki czy klipsa tylko tam masz nakrętkę którą regulujesz naciąg linki :)

Jeśli masz max i nadal wisi, przy zakończeniu linki jest grzybek, tam możesz zrobić "spinkę" odpowiedniej wielkości która naciągnie linkę dodatkowo to taki prosty sposób amatorski :-)

nagaj83 - 24 Wrz 2010, 23:24

TSRules napisał/a:
nagaj83 nie gumeczki czy klipsa tylko tam masz nakrętkę którą regulujesz naciąg linki :)

Jeśli masz max i nadal wisi, przy zakończeniu linki jest grzybek, tam możesz zrobić "spinkę" odpowiedniej wielkości która naciągnie linkę dodatkowo to taki prosty sposób amatorski :-)


Nie wiem jak w MKIV ale w moim MKV jest na lince nieopodal przepustnicy gumeczka ktorą można regulować tak na długości ja wiem 10-15 cm i na nią nasadzany jest taki metalowy klips, no chyba że jeszcze oprócz tego jest jakaś śruba. A co do tego grzybka to znajdę go po stronie pedału gazu ?

TSRules - 24 Wrz 2010, 23:33

nagaj83 napisał/a:
A co do tego grzybka to znajdę go po stronie pedału gazu ?


po drugiej kolego :)

nagaj83 napisał/a:
gumeczka ktorą można regulować tak na długości ja wiem 10-15 cm


no być może gumeczka jest bardziej nowoczesna, na mam jeszcze tam nakrętkę :-)

nagaj83 - 24 Wrz 2010, 23:36

jutro zajrzę co da się zrobić.

[ Dodano: Sob Wrz 25, 2010 11:22 ]

Mógłby ktoś napisać krok po kroku najskuteczniejszy sposób na reset kompa ?

osimek1 - 25 Wrz 2010, 14:58

odpinasz klemy od aku, wsiadasz do auta, press stop trzymasz go ok 30-60sekund (lepiej dluzej dla pewnosci) i well done ;)
TSRules - 25 Wrz 2010, 15:06

osimek1 napisał/a:
odpinasz klemy od aku, wsiadasz do auta, press stop trzymasz go ok 30-60sekund (lepiej dluzej dla pewnosci) i well done ;)


Pierwsze słyszę, odpinasz aku na 20 minut i wszystko.

nagaj83 - 25 Wrz 2010, 15:08

osimek1 napisał/a:
odpinasz klemy od aku, wsiadasz do auta, press stop trzymasz go ok 30-60sekund (lepiej dluzej dla pewnosci) i well done ;)


No to teraz już sam nie wiem, wcześniej w tym samym temacie kolega "pawelo06" napisał


pawelo06 napisał/a:
reset jak najbardziej sie przyda na ciepłym silniku odłącz na 15 min potem załączi niech pochodzi też z 10min bez gazu i sie przejeć z 10 km niech sie nagrzeje dobrze ale spokojną jazdą i wtedy sprawdz efekt czy ma więcej konii lub na hamownie leć


To już sam zaczynam się gubić.[/quote]

JoeMix - 25 Wrz 2010, 15:10

:9: A co ma stop po odpięciu akumulatora do rzeczy?
kamil wolski - 25 Wrz 2010, 20:48

Magia panie, magia!
jackrzec - 26 Wrz 2010, 00:27

Przecież on ma mk5 i takie resety jak w mk3 to można sobie w d..e wsadzic. EECV jest mądrzejszy i po odpięciu aku na 15 min sam się dostosuje bez zbędnych kombinacji.
michal - 7 Paź 2011, 20:24

west mozesz dodac kilka zdjec jak z ta przepustnica aby dodac 10 koni wiecej
Grax - 24 Lis 2011, 23:30

Odgrzewam kotlecika :P P

Wiec tak juz po pierwszej wizycie pod maska mkIV (jak jeszcze nie zarejestrowałem się tutaj) to wykręciłem tą śrubę co by nie ograniczała otwarcia przepustnicy zresetowałem kompa żeby nie było i nie mówiłem o tym dziewczynie i czekałem cicho na jej reakcje no i odrazu powiedziała mi że coś polepszyłem . Czyli na hamownie nie trzeba jechać:D ale nie za bardzo wiem gdzie jest ta zwężka w dolocie może mi ktoś foto zrobić gdzie ona dokładnie jest którą mam zamienić :D ??

Cinek9266 - 27 Lis 2011, 23:19

Może niech ktoś zrobi ładnie fotki i opis całego zabiegu.:-)
Ad@mus - 23 Gru 2011, 21:21

poczytalem sobie:D
ma to senas, chyba KAczke żonie zmodze:D ale nie lepiej przepustnicy z zeteca 1.6/1.8 zalozyc??:) ciekawe czy zauwazy:D??

herszt - 7 Sie 2012, 19:31

Witam,

trochę odgrzeję temat. Poruszałem problem podniesienia mocy w innym wątku, ale podobno pojawił się już podobny - więc go znalazłem, choć temat był początkowo odnośnie Endury :) Czy ktoś próbował opisywanych tu zabiegów na Duratec'u 1.3 8v (mam go w mk6). Silnik ten ma 58KM i się zastanawiałem czy stać go na więcej.

z góry dzięki
pozdrawiam
herszt

kazio93 - 10 Gru 2012, 17:15

odgrzeje.... czy przepustnica tak jak napisal Ad@mus bedzia pasowala od 1.6 zeteca ? czy innego silnika? i Czy da to jakis przyrost mocy ?
Grax - 10 Gru 2012, 17:47

Ad@mus uczyniłeś to już żonie ?? Ja swojej też chce cos takiego właśnie zrobić do tego myśl ę nad wirusem dla jej 1,3 :D
Stunt_Man - 10 Gru 2012, 17:52

tam sie nie da wirusować.
poza tym każda modyfikacja tego silnika jest irrancjonalna i nieopłacalna

Grax - 10 Gru 2012, 17:57

Stunt_Man No ale jest to silnik sterowany pegazusem więc coś może może :)

Ale nasuwają się inne pomysły :

Planowanie głowicy - silnik jest niekolizyjny wiec....
Wałek rozrządu - Światek kałuża rewar jest paru "dyrygentów" :)
Lekkie koło zamachowe - szlifierka :D
kolektor wydechowy 4 2 1 bez kata - może występowały takie ?? Generalnie bardzo lubie silniczek 1,3 ....


Kurka moze kupie goły słupek i sie pobawię :)
Za wszystkie pomysły przepraszam jestem zmęczony po pracy :P :V: :V: :V: :V:

Albo właduje przyszłej żonie silnik od Swifta shamowany na 120KM i 158nM :P

Stunt_Man - 10 Gru 2012, 18:18

taniej zeteca bedzie wrzucić...
Grax - 10 Gru 2012, 19:35

1,4 ciekawe czy podpasuje pod tą skrzynię co tam siedzi generalnie taki słupek jest tani do kupienia ( 1,3)

Edyt....

http://moto.allegro.pl/ch...2810066150.html Mam odpowiedz <hahaha> ciekawe czy to działa :D ::D

Seboleq92 - 10 Gru 2012, 23:33

coś mi sie wydaje ze to nie działa tak robią ludzie kase na debilach :P
Grax - 11 Gru 2012, 07:58

Zadzwonię do nich dzisiaj i zapytam się czy maja dowod na to że 1,3 zwiększyło ilość KM o 15 się podyktowane wykresem z hamowni :D
Seboleq92 - 11 Gru 2012, 08:23

mhm to powiedzą Ci ze tak maja potwierdzenie z hamowni muszą jakoś zarabiać to będą bajki wciskać człowiekowi
Juniooor - 14 Gru 2012, 13:59

Panowie, mam pytanie może mi ktoś zrobić co trzeba zrobić bo mam w dowodzie 37kW a jak otworze przepustnice do ogranicznika to talerz jest w poziomie.
Grax - 14 Gru 2012, 15:58

Jaki jest problem bo nie rozumiem ........

A co do box-a dostałem odpowiedz <hahaha>

http://moto.allegro.pl/ch...2810071369.html

podany chip pasuje do Pana modelu auta jeżeli chodzi o montaż to musiał by Pan zrobić zdjęcia silnika i zaznaczymy w które miejsce należy podłączyć urządzenie. pozdrawiam

kazio93 - 19 Gru 2012, 13:19

czy ta zwezona uszczelka za przepustnica moze byc w mojej mazdzie 121? 97r. Dodam ze probowalem to odkrecic tam te 4 sruby torxem ale nie chcialy drgnac a balem sie zebym czegos nie popsul :P
Kamiliano - 16 Mar 2015, 14:32

Witam, odgrzeję trochę temat, ponieważ mam problem po wyregulowaniu przepustnicy w mojej fieście 1.3 endura. Wyciąłem plastik blokujący przepustnicę, sprawdziłem przy okazji filtr powietrza i po złożeniu wszystkiego przestała odpalać, tzn. słychać po przekręceniu kluczyka tylko cykanie i nic więcej. Może miał już ktoś ten problem?
TSRules - 16 Mar 2015, 17:24

może coś uszkodziłeś ? jakiś przewód, spróbuj wypiąć aku na kilka minut i posprawdzaj wtyczki, kable
Kamiliano - 16 Mar 2015, 19:12

Wszystko sprawdzałem, wtyczki odpiąłem,przeczyściłem i wpiąłem, aku odpięty na 20 minut, problem nie znika. Może to wina rozrusznika? Mógł paść?

[ Dodano: Czw Mar 19, 2015 16:14 ]
Problem już rozwiązany, kilka razy odpalałem na popych i w końcu zaskoczył. Rozrusznik nie chciał kręcić bo tłoki prawdopodobnie znalazły się w martwym punkcie( tak mi ojciec wyjaśnił). Wszystko już śmiga tak jak trzeba, a co najważniejsze, fordzik dostał solidnego kopniaka :-) nawet z wyprzedzaniem nie ma problemu :-)

Grax - 2 Kwi 2015, 19:53

Kamiliano, mierzyłeś go od 0 do 100 :D ??
Kamiliano - 2 Kwi 2015, 23:30

Jeszcze nie, ale przy najbliższej okazji sprawdzę :) W każdym razie żaden rowerzysta mnie jeszcze nie wyprzedził :hihihi:
Grax - 4 Kwi 2015, 09:03

Kamiliano oooo a to dużo :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group