Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - rozregulowane czujniki temperatury i paliwa :(

dudek - 7 Lut 2006, 13:22
Temat postu: rozregulowane czujniki temperatury i paliwa :(
mam pytanko ostatnio zakladalem sobie biale tarcze do samochodu i rozregulowalem wskazniki ehh moglem sie za to nie brac bo duzo roboty a efekt marny. Ale polak mądry po szkodzie . Na dodatem zlamalem jedną wskazówke od temperatury silnika ale sklejona jest kropelką jak moge wyregulowac te wskazniki ??? i czy sklejona wskazowka bedzie oszukiwac?? czy nie koniecznie ??
Matis - 7 Lut 2006, 16:59

wskazówke od temperatury dajesz na dolne położenie przy zimnym silniku i powinno być ok a klejenie nie powinno mieć wpływu jak równo sklejiłeś. To samo ze wskaźnikiem paliwa ustaw na pustym baku.
macziom - 7 Lut 2006, 17:42

Można też wybrać droższe rozwiązanie i ustawić wskazówke paliwa na pełnym baku. Tak się zastanawiam czy takie wskazówki nie są jakoś specjalnie wyważane ??
dday - 7 Lut 2006, 20:48

Matis napisał/a:
wskaźnikiem paliwa ustaw na pustym baku.

lepiej na pełnym :yes:

szynszyl - 7 Lut 2006, 21:18

macziom napisał/a:
Tak się zastanawiam czy takie wskazówki nie są jakoś specjalnie wyważane ??
a ja sie nie zastanawiałem jaki to rodzaj miernika. ale mierzy wartości stałe, zatem to musi byc miernik magnetoelektryczny i jest on liniowy. nieliniowość wprowadza potencjometr w baku. zmiana rezystancji nie jest proporcjonlna do zmiany położenia suwaka potencjometru ze względu na wychylenie pływaka
Matis - 7 Lut 2006, 22:05

dday napisał/a:
Matis napisał/a:
wskaźnikiem paliwa ustaw na pustym baku.

lepiej na pełnym :yes:
będzie musiał zainwestować w paliwo i zatankować do pełna raz i porządnie ;-)
macziom - 8 Lut 2006, 09:50

szynszyl napisał/a:
macziom napisał/a:
Tak się zastanawiam czy takie wskazówki nie są jakoś specjalnie wyważane ??
a ja sie nie zastanawiałem jaki to rodzaj miernika. ale mierzy wartości stałe, zatem to musi byc miernik magnetoelektryczny i jest on liniowy. nieliniowość wprowadza potencjometr w baku. zmiana rezystancji nie jest proporcjonlna do zmiany położenia suwaka potencjometru ze względu na wychylenie pływaka


To nie była odpowiedź na moje pytanie. Ja też się nie zastanawiam jaki to rodzaj miernika, ale raczej nad tym czy wskazówka nie będzie cięższa od tej "kropelki" i czy to nie będzie miało wpływu na dokładność. Bardziej obrazowo: Jakby założyć na końcówkę wskazówki trochę ołowiu to się w życiu nie podniesie.
Oczywiście taka kropelka "prawie" nic nie waży, ale prawie czasami robi różnicę ;) .

szynszyl - 8 Lut 2006, 09:58

moment napędowy M=k*I , gdzie I zależy od pądu płynącego przez ustroj pomiarowy, k-zależna w skrócie od budowy miernika , jest na tyle duży ze pokona ten "ciężar" kropelki. co do wskazań z kropelka to wierz mi, klasa dokłądności tego miernika jakim jest wskaźnik paliwa jest marna i nie ma to praktycznego znaczenia. miałoby gdyby to był galwanometr.. a nie jest
a jak nie wyszło to się może opłaci za błedy zapłacić http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=85040773

firefighter1 - 8 Lut 2006, 11:40

ja tez coś kombinowałem z zegarkami ale mam to szczeście ze mam starą deske bez obrotka i na niej robie wszelkie testy zanim sie do tej w moim okrecię dobiore. Grzebiąc przy tych od paliwa (bo testowalem jak precyzyjnie ustawic) okazalo sie ze zawsze idzie do zera, wskazówki maja ograniczniki. Po zdjeciu wskazówki, kilka milimetrów za Empty, silniczek wykonuje sam pół obrotu. Więc montaż wskazówki powinien odbyc sie po podłączeniu dechy i zalaniu bąć wypróżnieniu zbiornika. :yyy:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group