Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - czy to moze byc zaolon

joasiapiotr - 25 Sty 2006, 19:02
Temat postu: czy to moze byc zaolon
Witam.
Mam problem z moim potworem.Przyszly mrozy (-10) i z rana zapalic auto to jest koszmar i wcale nie chodzi mi o cisnienie w silniku czy swiece.Mianowicie z chwila jak auto chce zapalic to wyskakuje mi rozrusznik i zebatka z rozrusznika trze po zebach kola zamachowego.Wymienilem zebatke w rozruszniku, automat zalaczajacy, sprawdzilem kolo zamachowe i wszystko wpozadku. Wymienilem rozrusznik z innej fiesty 1.8d i wciaz te same obiawy . Malo tego jak juz uda sie przekrecic silnikiem ze trzy obroty wowczas to zanika (czasem sie powtaza kilka razy to samo) i autko zapala.Czy wina moze byc zaplon???? Pomozcie mi zanim cos sie naprawde rozwali !!!!

dday - 25 Sty 2006, 19:10

nie no skoro rozrusznik się ślizga/trekocze to czemu miałby być winny w takim przypadku zapłon :?:
z opisu wynika (mi się tak wydaje) ze winny jest elektromagnes odpowiedzialny za wysówanie tej zębatki - co nazywasz automatem załączajacym?

czy jesteś pewien ze ten drugi rozrusznik był napewno dobry? może też był uszkodzony?

BIGL - 25 Sty 2006, 21:44

Może masz koło zamachowe wyrobione w jednym miejscu, a może to elektromagnez.
Rafal1504 - 26 Sty 2006, 08:22

Witam na mój gust to rozrusznik nie trafia (nie zazębia się) z kołem zamachowym podobny efekt mam przy innym sprzęcie tam dokładnie wszystko widać bo koło zamachowe jest na wierzchu i objaw jest taki że po załączeniu rozrusznika mocno zgrzyta ele on nie ślizga się po zazębieniu lecz obraca się po bocznej stronie koła zamachowego wydając przeraźliwy zgrzyt - przyczyna jeśli zamieniłeś rozrusznik i to samo stawiałbym na koło zamachowe ciekawe co inni na to :?:
diodalodz - 26 Sty 2006, 14:36

inni na to mowia . Zainstaluj dodatkowy przewód masowy silnika . Jeśli to nie da spodziewanego rezultatu to odczep przwód od elektromagnesu i podłącz na krótko kawałek przewodu i dotykaj prosto do plusa na akku . jeśli nie zazgrzyta to znaczy ze kostka stacyjki jest nadpalona i stawia opory dla prądu .a jeżeli to nie pomaga to zobacz jaka masz skrzynie i czy jest dobrze przykręcona do silnika . pooglądaj też kołnież rozrusznika ten przy silniku czy nie ma jakiś zadr co moga go na zła strone sprowadzic .
joasiapiotr - 26 Sty 2006, 16:56

Kolo zamachowe sprawdzalem , rozrusznik byl przelozony z fiesty ktora jezdzi caly czas .
Zaskoczyla mnie wypowiedz postu:

--------------------------------------------------------------------------------

inni na to mowia . Zainstaluj dodatkowy przewód masowy silnika . Jeśli to nie da spodziewanego rezultatu to odczep przwód od elektromagnesu i podłącz na krótko kawałek przewodu i dotykaj prosto do plusa na akku . jeśli nie zazgrzyta to znaczy ze kostka stacyjki jest nadpalona i stawia opory dla prądu .a jeżeli to nie pomaga to zobacz jaka masz skrzynie i czy jest dobrze przykręcona do silnika . pooglądaj też kołnież rozrusznika ten przy silniku czy nie ma jakiś zadr co moga go na zła strone sprowadzic .

szczerze mowiac to jest calkiem realne i praktyczne pytanie tylko dlaczego jak jest troszke cieplej to jest wszystko wpozadku .

Sprawdze to wszystko i dodam kometarz dla swietego spokoju sprawdze rowniez zaplon :lol:

diodalodz - 26 Sty 2006, 19:05

a jestes pewien ze zebnik który zainstalowałes jest do tego silnika , bo z tego co wiem to 1,6 miały dwa rodzaje . a o masie wspominam bo czasami brakuje bradu na silniku podczas pracy swiec zarowych i zazwyczaj winna jest masa silnika.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group