|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - Czyżby sterownik silniczka krokowego ?
spiotrek - 19 Sty 2006, 00:53 Temat postu: Czyżby sterownik silniczka krokowego ? Po resecie komputerka stopniowo spadają mi obroty na biegu jałowym. Po całym dniu jazdy samochód zaczyna się dusić i w końcu obroty są tak niskie, że gaśnie np. na skrzyżowaniu. wymieniłem silniczek krokowy, przewody od czujnika i silniczka i dalej to samo. Teraz mój mechanik (szfagier) proponuje wymianę sterownika silniczka krokowgo. Sam już nie wiem. Może ktoś coś ...
dday - 19 Sty 2006, 02:02 Temat postu: Re: Czyżby sterownik silniczka krokowego ?
spiotrek napisał/a: | Teraz mój mechanik (szfagier) proponuje wymianę sterownika silniczka krokowgo. ... |
czyli czujnika kontroli położenia przepustnicy to może być to - najpierw sprawdz czy jakaś izolacja się tam nie "zgubiła"
spiotrek - 19 Sty 2006, 08:19
No właśnie, nie wiem czy tylko w tym modelu, ale silniczek krokowy jest zintegrowany z czujnikiem położenia przepustnicy i to właśnie wymieniliśmy i nadal takie same zachowanie. Ma dobre (1,2) obroty tylko przez jakiś czas po resecie, a później spadają i działają z opóźnieniem. Najgorzej jest przy odpalaniu. Nie dostaje dawki rozruchowej i muszę regulować gazem. A jeśli chodzi o sterownik, to idzie mi o końcówkę mocy z komputerka. Podobno to osobny modół.
szynszyl - 19 Sty 2006, 08:48
w starej poczciwej mk3 czujnik położenie przepustnicy to może jest zintegrowany, ale z linka gazu, nie? (kurcze zaczynam byc zły, ze nie mam jakiejś 1.1i, bo tak to gadam przez pryzmat instrukcji)
spiotrek - 19 Sty 2006, 14:06
qrde, a gdzie proste usterki, jak złe paliwo, słaby akumulator itp. Wszystko sprawdzone, a obroty i tak coraz słabiej. Wcześniej miałem proplemy z pompką paliwa, nie ruszała się z miejsca na mrozie, a silnik kręcił. Wymieniłem pompkę ale było to samo. Pomogła zmiana akumulatora. Od tego czasu żyleta, aż do nowej wesołej usterki.
maerik - 19 Sty 2006, 14:08
Nie wiem dokladnie ale powinno byc tak samo jak w 1.1i - odlacz TPS (czy tam CPP) i sprawdz czy auto zachowuje sie tak samo - jesli tak to juz wiesz co musisz kupic (proponuje nowy czujnik).
To ze ladnie zaizolowales kable, a nawet je wymieniles nie znaczy ze wszystko z czujnikiem jest ok. Ja dosc dlugo walczylem z podobnymi problemami.
Powodzenia!
Pablo - 19 Sty 2006, 16:18
szynszyl napisał/a: | w starej poczciwej mk3 czujnik położenie przepustnicy to może jest zintegrowany, ale z linka gazu, nie? (kurcze zaczynam byc zły, ze nie mam jakiejś 1.1i, bo tak to gadam przez pryzmat instrukcji) |
No raczej nie z linką gazu!!! Tam gdzie jest ten czerwony X to znajduje sie CPP więc razem z Silniczkiem Krokowym
Pozdro
spiotrek - 19 Sty 2006, 17:28
Ej, chyba coś porąbałem. Nie wymieniałem wcale czujnika położenia przepustnicy tylko, silniczek krokowy, w którym jest czujnik skrajnego położenia przputnicy . Rozłącza się on, gdy na tłoczek siłownika naprze przepustnica, czyli gdy puszczony jest pedał gazu. A samego CPP (TPS) nie ruszałem. Hmm, może należałoby spróbować :-/ . Dzięki. Pogadam ze szfagrem.
[ Dodano: Czw Sty 19, 2006 16:44 ]
maerik napisał/a: | odlacz TPS (czy tam CPP) i sprawdz czy auto zachowuje sie tak samo - jesli tak to juz wiesz co musisz kupic (proponuje nowy czujnik).
Powodzenia! |
Sorki, że namieszałem, ale od niedawna mam fiestę. Dzięki za poradę. Zobaczę i dam znać.
Pablo - 19 Sty 2006, 21:10
ja juz nie mam pojecia co ty wymieniałes jezeli to czerwone badziewie to czujnik położenia przepustnicy
JoeMix - 20 Sty 2006, 07:41
spiotrek napisał/a: | Ej, chyba coś porąbałem. (...) Rozłącza się on, gdy na tłoczek siłownika naprze przepustnica, czyli gdy puszczony jest pedał gazu. |
No chyba raczej tak... bo jak puszczas pedal gazu, to kontrole nad nim przejmuje własnie elektronika i za pomoca silniczka ustawia sobie bieg jałowy, więc raczej on się wtedy nie rozłacza...
jackrzec - 20 Sty 2006, 07:50
A tak wogole to o jaki sterownik chodzi? Bo teraz już nic nierozumiem. Silnik krokowy jest bezpośrednio podłączony do kompa, tak samo CPP. Pisząc sterownik silnika krokowego co masz na myśli? Chyba nie kompa?! Na podstawie CPP i krańcówki w silniczku krokowym komp wie czy został zwolniony pedał gazu czy nie i wtedy daje impuls do silnika krokowego. W uproszczeniu można powiedzieć, że krokowiec działa podobnie jak siłownik typu MASTER w centralnym zamku, z tym że w jedną stronę. Te dwie rzeczy nie są ze sobą zintegrowane (przynajmniej mechanicznie) - chyba że masz na myśli tą blachę do której są przykręcone! Ale tak rozumować niemożna, bo przecież "zintegrowany" oznacza jędną obudowę i niemożność odłączenia jednogo od drugiego!, a przecież każdą z tych części sprzedają oddzielnie!
spiotrek - 20 Sty 2006, 17:37
cyt. "ja juz nie mam pojecia co ty wymieniałes jezeli to czerwone badziewie to czujnik położenia przepustnicy"
cyt. "Pisząc sterownik silnika krokowego co masz na myśli? Chyba nie kompa?!"
cyt. "Te dwie rzeczy nie są ze sobą zintegrowane (przynajmniej mechanicznie) - chyba że masz na myśli tą blachę do której są przykręcone!"
Prostuję: w obudowie silniczka krokowego jest czujnik stykowy, który informuje komputer o puszczeniu pedału gazu. Silniczek ma na wyjściu cztery piny. Dwa (2 i 4) od zasilania i kolejne dwa (1 i 3) od czujnika. To na tym czujniczku się skupiłem i to on jest zintegrowany z silniczkiem, a zupełnie nie sprawdziłem czujnika położenia perzepustnicy, który jest tylko przykręcony do wspólnego wspornika i w żaden sposób nie jest z nim zintegrowany. ufff. A o sterownik tylko pytałem, bo myślałem, że to osobny modół, ale ze schematu wynika, że to bezpośrednio idzie do komputerka. Dzięki.
|
|