Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - Przymocowanie strożka do wtryskiwacza w MK3 1.3i

Sobot - 10 Sty 2006, 21:39
Temat postu: Przymocowanie strożka do wtryskiwacza w MK3 1.3i
Witam, jak w temacie jak rozwiązać problem podłączenia rury biegnącej od stożka do wtrysku? Czy jest do kupiena jakiś gotowy plastik "seryjny" czy trzeba jakąś rzeźbe wykonac :hihihi:
Proszę o gotowe rozwiązania :lol: najlepiej ze zdęciem lub innowacyjne pomysły..
Pozdro
Sobot

Lokmen - 10 Sty 2006, 22:16

sprobuj podpasować dolot od VW1,3 -1,8 lub opla 1,4-1,6 na wtrysku jednopunktowym - mają idealne czapeczki na wtysk do których bez problemu powinno sie udać podpiąć stozek...
Sobot - 12 Sty 2006, 15:25

Ej chłopacy no co jest ... nikt nie zakładał stozka w 1.1i lub 1.3i ?? Aż mi sie wieerzyć ie chce...
Dajcie jakieś pomysły bo ja nie mam żadnych ...

mózg - 12 Sty 2006, 19:38

Dowiadywałem się w warsztacie o coś takiego i jest to do zmontowania bez całej tej plastikowej puchy.Powiedzieli mi,że jest to wykonalne.Za robote całości z kwasówki krzyknęli 300zł,ale na razie brak kasy i nie zrobiłem tego.Pozdro
Yoshimitsu - 18 Sty 2006, 00:43

Cze

Pytrasz bo drazni cie wyglad tej obudowy ??
Czy inny masz problem ??

Sobot - 18 Sty 2006, 10:44

Cytat:
Pytrasz bo drazni cie wyglad tej obudowy ??
Czy inny masz problem ??


Pytam bo chce zakładać stożek i nie wiem co tam wykombinować ... i sądząc bo ilości tereściwych postów w tym wątku bede musiał sam mocno kombinować.
Pozdro

Yoshimitsu - 18 Sty 2006, 12:11

Hmmmm jesli chcesz zalozyc Stozek to zostaw ta okragla puszke na filtr i podlacz przewod do tej puszki przewodem elastycznym stosowanym np. w Junkersach bodajze.

Spyder tak ma no i ja Tez juz tak mam :)

Tez bym sie pozbyl tej dupnej puiszki na filtr ale ciezko bedzie to czyms zastapic bo tam jescze wchodza inne przewody od dolu.

Jesli ktos wie z kad wziasc sam przewod to niech pisze bo ten moj jest OK ale chyba za duza srednice ma a ma 8cm , mysle ze to za duza srednica i te powietrze se tam gubi :)

POzdro

Sobot - 18 Sty 2006, 12:27

Nie jak już podłącze stożek to to bedzie profi...
W 1.1 jest mniejsza puszka niż w 1.3 i na 100% chce sie jej pozbyc.
Jedyny problem mam z tym że nie wiem co wykombinować na wtrysk a reszta to jest 'no problem'. sam dolot bedzie z kwasówki z ew. plastikowymi połączeniami a'la Jacky tylko nie wiem jak to dołaczyc.
Pozdro

Yoshimitsu - 18 Sty 2006, 12:33

Aha , no to jesli cos wymyslisz na zastapienie tej puchy to daj znac bo chetnie sie jej tez pozbede :)

cya

Sobot - 30 Sty 2006, 17:25

Odświeżam i przypominam ...
Mogą być też chociaż jakieś fotki skądkolwiek, bo jakos nie mam pomysłu

Pozdro

Nwd - 31 Sty 2006, 17:02

Mam prośbe. Chce sobie zamontować stożek do 1.1i. Jakiej jest on średnicy i czy możecie wrzucić jakieś zdjęcia już zamontowanego? Dzieki
Sobot - 2 Lut 2006, 15:44

Nwd napisał/a:
Mam prośbe. Chce sobie zamontować stożek do 1.1i. Jakiej jest on średnicy i czy możecie wrzucić jakieś zdjęcia już zamontowanego? Dzieki


Kolego ja pytam o dokładnie to samo, 1.1 i 1.3 maja taki sam wtrysk różną sie obudową filtra (1.3 ma większy)
Znalazłem co prawda jakiś tam sposób przymocowania w 1.3i ale w Essim. Wygląda to jak jak piecyk metalowy (jak dla mnie) foto wkleje poźniej)

Czy naprawde nikt nie ma stożka w Mk3 1.1/1.3 ??

PumaRST - 2 Lut 2006, 16:54

myśle ze odpowiedź możesz uzyskać w dziale MK1/2 bo u nich silniki OHV były cześciej ruszane.
Sobot - 3 Lut 2006, 22:29

PUMA napisał/a:
myśle ze odpowiedź możesz uzyskać w dziale MK1/2 bo u nich silniki OHV były cześciej ruszane.

Szukałem tam teżi nic :sad:

Myślę, że niewazne gdzie bedzie post i tak kto bedzie wiedział to coś napisze

P.S. fotki jakie znalazłem, ale sposób montażu mi sie nie podoba

west - 4 Lut 2006, 23:47

wygląda jak pancerfaust :O beznadzieja :/
doogi - 5 Lut 2006, 11:35

wazne ze sie sprawdza...
maerik - 5 Lut 2006, 13:36

west napisał/a:
wygląda jak pancerfaust :O beznadzieja :/


Nie chce nikogo obrazac ale w tym silniku wszystko wyglada beznadziejnie, jedyny plus to wytrzymalosc tego silnika.

Co do pancerfausta to osobiscie mysle ze to dobre miejsce pod wzgledem funkcjonalnosci :]

Sobot - 6 Lut 2006, 10:12

Co do miejsca to zgodzie sie ze dobre: dobry nadmuch zimnego powietrza. Ale to Puszka wygląda fee :yyy: nie dla mnie
Lokmen - 6 Lut 2006, 10:13

Ludzie ja pitole - mówiłem wam zobaczcie jak wygląda czapeczka na wtysku od opla lub golfa i dopasujcie ją sobie. W tych samochodach filtr powietrza jest przed tą czapeczka.
[URL=http://imageshack.us]

Darekmk3 - 6 Lut 2006, 10:19

Łokmen napisał/a:
Ludzie ja pitole - mówiłem wam zobaczcie jak wygląda czapeczka na wtysku od opla lub golfa i dopasujcie ją sobie. W tych samochodach filt powietrza jest przed tą czapeczka.

no własnie Łokmen dobrze gada bo własnie to jest w oplu podobne ksztaltem i po niewielkiej przerobce przypasi a dotego bedzie fajnie wygladac ;)

piterak - 7 Lut 2006, 22:10

Witam
Jak o mnie chodzi to nie podoba mi sie stożek i do tego jakaś plastikowa rura, pracochłonne, a jeszcze przy silniku 1.3 będzie to wyglądało bardziej śmiesznie niż fajnie,
roboty przy robieniu dolotu dużo, ale bardziej podoba mi sie rozwiązanie przymocowania stożka odrazu nad wtryskiem,
ciężko takie coś znaleźć bo nawet przykładowych nie mogłem znaleźć, ale trzeba troche poszperać



Takie coś, tylko jak mówie przymocowane odrazu nad wtryskiem (gaźnikiem),
maska powinna sie zamknąć.

A nawet jak zrobisz nie wiadomo jak wymyślny dolot to mocy ci to raczej nie podniesie, bo musiałbyś jeszcze dorobić wydech itd.
Ale mam nadzieję, że robisz to ze względu na wygląd a nie osiągi. :)

JoeMix - 7 Lut 2006, 22:33

piterak napisał/a:
Takie coś, tylko jak mówie przymocowane odrazu nad wtryskiem (gaźnikiem),
maska powinna sie zamknąć.

Problem w tym że stożek powinien łapać zimne powietrze, a o take trudno nad silnikem...

PumaRST - 7 Lut 2006, 22:40

w jakimś sensie masz racje ale zauważ że w starych autach montuje sie na gaźnik bezpośrednio, czyli twierdzisz że specjalisci od silników (choć by wszyscy ci którzy przygotowywali auta do sportu) użwyajać filtrów "stożkowych" byli w błędzie??
Zawsze zasadnicze ma znaczenie czy dostarczysz mu zimne powietrze!! a gdzie on bedzie to już inna sprawa.

Oczywiście mozna wziąć pod uwage jeszcze długość układu ssącego itd, ale w wypatki gaźnika czy monowtrysku filtr seryjny też seryjnie zaraz przy gaźniku.

JoeMix - 8 Lut 2006, 06:55

Nie, nie twierdze że przymocowanie filtra strożkowego bezpośrednio nag gaźnikiem jest niedobre - jełśi nie bedzie tylko ciągnoł goracego powtrzez z nad sillnika i kolektora wydechowego króty jest w okolicy to będzie pierwsza klasa... dobrym pomysłem (widziałem tak kilka aut) jest dziura w masce i filtr nad maską :-D
xr2fun - 8 Lut 2006, 08:29

Ja mam to tak rozwiązane przy wtrysku.

Oryginalny K&N zamiast standartowego filtra.
Dwie rury ciągną zimne powietrze z przodu.
Taki filtr powoduje niesamowite zwiększenie hałasu w kabinie!

piterak - 8 Lut 2006, 19:42

Nie zapominajmy, że SOBOT robi to ze względu na stylistykę pod maską...
nie ma co się łudzić na powiększenie mocy albo momentu obrotowego przez samo zamocowanie stożka, jakiego dolotu by nie zrobił to samo nic nie da...
On ma silnik 1.3i 60KM :)

Pisałem wcześniej, że w jego przypadku nie ma sensu robienia pracochłonnego dolotu bo krótko mówiąc nic to nie da.

A ze względu na stylistykę to nadal uważam, ze zamocowanie stożka bezpośrednio nad gaźnikiem jest najlepszym rozwiązaniem.

Sobot - 8 Lut 2006, 21:25

piterak napisał/a:
Nie zapominajmy, że SOBOT robi to ze względu na stylistykę pod maską...


Dokładnie. Wiem że z 60 KM po założeniu stożka nie wyskam jakiegoś przyrostu. Po prostu mam materiały (kwasówka) i chęćzrobienia czegoś a aucie. Nie ma to być jakaś podpucha w stylu karton tuning albo patelnia jak na zdjęciach powyżej (2 w moim poscie). Na wiosne zamierzam zmienićwięce elementów komory silnika i wszystko ma sie ładnie komponować.

Pozdro

Artur200 - 19 Mar 2006, 10:59

Ja do swojej Mk3 1.1 stożek założyłem w ten sposób że z tej orginalnej puchy ściągnełem tą plastikową rure i wiej miejsce założyłem z siery od nawiewu taką karbowaną rure która idealnie pasowała,filtr umiejscowiłem przy prawym błotniku i odizolowałem pleksą a na końcu doprowadziłem zimne powietrze z wlotu na masce (który na początku służył jako ozdoba)wykorzystując rure aluminiowom taką jak używa się w kominkach czy jakiś piecykach
Scyhe - 30 Mar 2006, 23:57

Wybaczcie pytane... ale zrobilo sie troche cieplej i calkiem przypadkiem zajrzalem pod maske i pod pokrywe filtra aby sprawdzic jego stan i postanowilem sie przejechac kawalek bez filtra i pokrywy tej puchy - co zauwazylem... poprawil sie dzwiek tego "kosiarkowego" silniczka ;) teraz przy mocniejszym depnieciu powietrze zasysane wytwarza przyjemny basowy pomruk :] Czy jak bym zalozyl stozek na koniec tej rury co idzie z seryjnej puchy to tez moge liczyc na takie dzwieki ? Piszecie o wywaleniu calej puchy a co z ta klapka co jest na poczatku rury od puchy - co otwiera sie i zasysa powietrze cieple znad kolektora ?
Wojtass - 31 Mar 2006, 00:07

No właśnie, więc jakbyś założył filtr na początek rury to nic by nie filtrowało powietrza zasysanego od kolektora, a tak nie może być.
Ogólnie lepiej pomyślec nad jakąś mniejszą kopułką nad wtrysk, jak to wczesniej przedmówcy pokazywali.

3eci - 2 Kwi 2006, 01:15

z tego co wiem, to stożkowy filtr powietrza da nieznaczny efekt przyrostu mocy jak będzie dobrze wyprowadzony, żeby mógł zyskać jak najwięcej chłodnego powietrza!!

UWAGA!: jak będzie źle wyprowadzony to może pogorszyć osiągi autka! Myślę że mam rację.

A kto nie wierzy w filter to niech weźmnie 2 autka o tych samych parametrach tylko w jednym z nich musi być montaż filtra. I kto lepiej pojedzie :) ? odpowiedźcie sobie sami... później zamiana :) :P

Yoshimitsu - 2 Kwi 2006, 12:55

Jestem ciekawy na jakiej podstawie ktos pisze ze w 1,1 czy w 1,3 niezwiekrzy sie moment ??
Ja u sibie zamontowalem stozek i jest ruznica , teraz niema tego zawieszania sie na 2 sek po nacisnei pedalu gazu, tylko reaguje odrazu i szybciej i plynniej sie wkreca na obroty, same plusy jak naraie widze z zamontowania stozka.
A jesli chcecie dowiedziec sie cos na temat stozka to wejdzie sobie na Tuning.pl i tam na glownej stronie jest kilka artykulow, one chba sa platne z tego co pamietam ale moge wkleic jakby co :)

3eci - 2 Kwi 2006, 13:00

Yoshimitsu napisał/a:
Jestem ciekawy na jakiej podstawie ktos pisze ze w 1,1 czy w 1,3 niezwiekrzy sie moment ??
Ja u sibie zamontowalem stozek i jest ruznica , teraz niema tego zawieszania sie na 2 sek po nacisnei pedalu gazu, tylko reaguje odrazu i szybciej i plynniej sie wkreca na obroty, same plusy jak naraie widze z zamontowania stozka.

Dokładnie. A jeżeli ktoś nie odczuwa efektów to prosta odpowiedź: "źle zamontowany stożek"

Yoshimitsu napisał/a:
A jesli chcecie dowiedziec sie cos na temat stozka to wejdzie sobie na Tuning.pl i tam na glownej stronie jest kilka artykulow, one chba sa platne z tego co pamietam ale moge wkleic jakby co


Wklej, na pewno nie zaszkodzi :)

gorszy - 15 Wrz 2006, 23:06

jobot skąd tyś to wziol i fajny pomysl musisz kiedys wpasc do mnie

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group