Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - Silnik: 1.6 CVH specyfikacja

gajoo - 13 Wrz 2004, 17:06
Temat postu: Silnik: 1.6 CVH specyfikacja
Witam wszystkich miłośników fiest.
Ostatnio jeżdżę fiestą 1991/1.6.
Nie znam się za bardzo ale podobno jest to silnik przełożony z forda escorta.
Chciałbym się czegoś więcej o nim dowiedzieć (dane techniczne, osiągi, opinie).
Ponadto może ktoś dydponuje ksiażką serwisową.
Wszystkich znawców tematu proszę :D o pomoc!
POZDRAWIAM
gajoo

pablonas - 13 Wrz 2004, 17:57

skoro to 1991 roczek to jest (znaczy powinien) z katalizatorem, a to znaczy ze ma 104 KM... przy obrotach bodajrze 6200 (odciecie przy 6750), moment chyba 136Nm przy 2900 (jak sie myle to poprawcie bo z pamieci pisze). silnik jest rzeczywiscie z eskorta. pierwszy xr3i z roku chyba 84 mial ten wlasnie silnik (tylko na wtrysku mechanicznym). opinie - ja tam na niego nie narzekam, ale moj trafil sie w miare sprawny. zrobilem 30 tys na gazie oleju nie bierze (jeszcze), ale generalnie te silniki lubią sobie chlupnąć oleju :P . podobno wyrabia sie tez walek rozrzadu zwlaszcza na 4 cylindrze (nie wiem osobisxcie sie z tym nie spotkalem). osiagi - do licznikowej setki przyspiesza w mniej niz 10 sekund (znaczy moja tak przyspiesza), max to leciutko ponad 200. generalnie fajne autko i bardzo niepozorne. wiele ludzi sie dziwi ze fiesta ich wyprzedza i to w tym sprzecie lubie :) . witamy w naszym gronie kolejnego posiadacza xrki :)
Robert - Kojot - 13 Wrz 2004, 18:37

pablonas napisał/a:
podobno wyrabia sie tez walek rozrzadu zwlaszcza na 4 cylindrze (nie wiem osobisxcie sie z tym nie spotkalem).


a mozna wiedziec czym to sie objawia ? bo u mnie słychac dziwne cykanie w okolicach cylindra (pierwszy od strony pasażera)

pablonas - 13 Wrz 2004, 18:52

skoro slyszysz cykanie to prawdopodobnie samoregulator halasuje. (tak na marginesie pierwszy cylinder od strony pasazera to wlasnie pierwszy bo liczy sie od rozrzadu... cylinder pierwszy od szkrzyni to czwarty :P ale to tak mocno na marginesie) wyrobienie walka mozna stwierdzic chocby sprawdzajac cisnienie sprezania.
GienekWichura - 14 Wrz 2004, 09:56

To mogę Ci też wyjaśnić dlaczego się tak dzieje. Po pierwsze wyrabiają
się popychacze hydrauliczne z powodu naturalnego zużycia oraz spadku
ciśnienia na pompie olejowej. Pierwsza para siada najpierw bo ostatnia dostaje
ciśnienie w kolejności czyli najdłużej pracuje bez ciśnienia. W efekcie
występuje reakcja łańcuchowa. Pompa zużywa się z powodu niskiego ciśnienia
i dużego spadku na popychaczach a popychacze siadają bo pompa słabo podaje.

Jeżeli się tą sprawę zaniedba to najlepiej od razu przy wymianie popychaczy
i wałka rozrządu zdjąć pompę olejową zfrezować kopus i splanować koła zębate.
Wówczas uzyska się nawet trochę lepsze parametry pompowania.

Co do wałka i popychaczy to najlepszym wydajnościowo i żywotnościowo jest
wałek sportowy z kompletem popychaczy litych. Potrzebne do tego dźwignie
do ręcznej regulacji luzu. Popychacze lite są smarowane jedynie z zewnątrz
i nie powodują wyraźnego spadku ciśnienia.

Skrajny przykład. Kolega w swoim oplu mancie miał sport wałek i lite popychacze
Jak się tłumaczy leczył samochód z tuningu. Oczywiście wywalił wałek i popychacze
i wstawił nowy z nowymi popychaczami hydraulicznymi. Pierwsze co musiał zrobić
to pompa poszła do remontu. Ciśnienie bowiem spadło o 1,5 bara zaraz po montażu.

KacpeRS - 14 Wrz 2004, 10:12

witam może to głupie pytanie ale teoretycznie czy dało by radę wsadzić taki silnik do fiesty 1.1i z 91 roku bez przerabiania podłużnic lub jakiś innych przerubek mocowań itp?
gajoo - 14 Wrz 2004, 11:10

"skoro to 1991 roczek to jest (znaczy powinien) z katalizatorem, a to znaczy ze ma 104 KM... silnik jest rzeczywiscie z eskorta. pierwszy xr3i z roku chyba 84 mial ten wlasnie silnik"

Dziękuję za informacje, ale czy nie może to być silnik o mocy ok. 90 KM (jak wspomniałem nie znam się za bardzo) - takie też można spotkać w escortach z 1991 r.?

pablonas - 14 Wrz 2004, 11:14

w tym roku nie było fiest z takim silnikiem, wiec jezeli nikt nic nie kombinował to powinien to być 1,6 8v. natomiast ten silnik 90 konny z escorta o ktorym mowisz jest 1,6 16v i te silniki byly w fiescie montowane od (chyba) 94 roku
gajoo - 14 Wrz 2004, 11:16
Temat postu: Prośba o pomoc - C.D.
Może ktoś mi podpowie gdzie w takim razie znaleźć nr silnika (1.6 z escorta 1991) i jak go odszyfrować?
pablonas - 14 Wrz 2004, 14:29

hmm jezeli pytasz o silnik ośmio zaworowy to numer powinien być nad kolektorem wydechowym po prawej stronie (patrząc od przodu samochodu). natomiast gdzie sa numerki w 16v to ja juz nie wiem :) . a co chcesz odszyfrować z numeru silnika??
szynszyl - 14 Wrz 2004, 21:30

końcówka nr nadwozia zgadza się na 100% z numerem silnika. znajdziuesz najprościej koło siedzenia pod wycieraczką od pasażera (chyba że auto kradzione? he he he).Poza wymienionymi objawami zużycia wałka powinny skakać (a raczej skaczą) obroty w szczególności wolne.
szynszyl - 14 Wrz 2004, 21:32

a jeszcze jedno XR3i miały ten sam silnik 1,6i EFI CVH czasem oznaczany jako ohc, co fiesty XR2i
GienekWichura - 16 Wrz 2004, 16:01

Małe sprostowanie

W roku 1989 pojawiła się fiesta 1,6 na gaźniku o mocy 90 KM
był to silnik od fiesty xr2 z poprzedniego modelu. Ford miał nadmiar
tych silników i wypuścił fiestę mk3 o magicznej nazwie Fiesta S
była to matka xr2i 8v. Dla ciekawostki ostatnia fiesta sportowa
po xr2i i rs była także fiesta S tyle że Si ( tzw. Futura).

Fiesta xr2i 1,6 8V nie nic wspólnego z escortem xr3i. Jedynie
silnik. Nawet nie do końca ponieważ ma inną głowicę łącznie z
użebrowaną pokrywą. Całkowicie inny system wtrysku (bosh)
a xr2i ma nowoczesny na tamte czasy EECIV z katalizatorem.
Znaczy więc że bardziej ma coś wspólnego ze swoją poprzedniczką
fiestą S. Zapraszam do poczytania na ten temat na stronie


http://www.fiestaturbo.co...=history#xr2i8v

GienekWichura - 16 Wrz 2004, 16:05

Silnik escorta xr3i mk3


GienekWichura - 16 Wrz 2004, 16:07

Silnik escorta xr3i mk4


GienekWichura - 16 Wrz 2004, 16:10

Silnik escorta xr3i mk5 mk6 1,8 16V 105KM
Dopiero tu można powiedzieć że fiesta xr2i 16V
ma coś wspólnego z escortem xr3i


gajoo - 20 Wrz 2004, 15:38

Z tabliczki odczytałem VIN: WF0BXXGAFBMD73176 ale nie potrafię odczytać z niego nic więcej niż:
KRAJ POCHODZENIA: NIEMCY
PRODUCENT: FORD WERKE AKTIENGESELLSCHAFT, KOLONIA GERMANY
TYP NADWOZIA: 3 DOOR SALOON
POCHODZENIE PODZESPOŁÓW: COLOGNE, GERMANY (OWN ASSEMBLY)
MIEJSCE MONTAŻU: DAGENAHM, KOLN, IPIRANGA
MODEL: FIESTA
TYP NADWOZIA: 3 DOOR SALOON
ROK PRODUKCJI: 03/1991

Co prawda jako typ silnika podano na tabliczce: lU (małe L i duże U) co podobno oznacza silnik 1.6 o zwiększonej kompresji.

Dalej nie wiem ile to maleństwo może mieć mocy i jakie osiągi... ;(

szynszyl - 20 Wrz 2004, 15:50

to jest końców ka oznaczająca nr silnika: MD73176.
Jeśli masz problem z identyfikacją, jak masz w okolicy salon, aso, czy coś tam forda -powinni za darmo ci powiedzieć co i jak. Jak tak zrobiłem


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group