Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Reset komputera

loro19 - 22 Gru 2005, 12:13
Temat postu: [MK3] Reset komputera
Jak przeprowadzic reset komputera?? Czy wystarczy tylko odpiecie kabli czy moze nalezy zrobic cos innego??
Kowal - 22 Gru 2005, 13:12

Było milion razy ale juz :D

Prawidlowy reset (taki jak robia w ASO) wyglada nastepujaco:

1) najlepiej zdjac klemy i je dotknac do siebie
2) odczekac az silnik ostygnie
3) zalozyc klemy
4) POWYLANCZAC wszystkie odbiorniki pradu !!
5) zapalic i odczekac chwilke (2-3 min) az komputer ustawi obroty dla danego silnika - ale NIE DOTYKAJCIE GAZU on ma to zrobic sam !!
6) przejechac sie NORMALNIE nie obciazajac zbytnio jednostki - teoretycznie po 5-8 km komputer powienien byc w 100% gotowy do dalszej pracy

7) jesli po punkcie 5 silnik bedzie gasl lub nie rowno pracowal itd ... oznacza to ze jakis czujnik/odczyt nie prazcuje prawidlowo.

Kowal - 22 Gru 2005, 20:03

Sposób "resetu" ktory podałem jest rowniez w tym temacie ;-)
Ja zawsze postepowałem według niego i jest OK !

A zreszta było tyle o tym , wystarczy poszukac i poczytac !! A potem zrobic jak sie uwaza . Pozdrawiam

xeper - 22 Gru 2005, 21:25

a co jak nie bede jezdził normalnie? jaki moga byc tego efekty??

[ Dodano: Czw Gru 22, 2005 20:33 ]
nawiazujac do tego linka ktory został zamiesczony to jak zrobic ten reset na ciepłym i zylowac czy na zimnym i normalnie??

Piter - 22 Gru 2005, 23:14

TEORETYCZNIE silnik przed odpaleniem po resecie powinien być zimny. Można nawet ściągnąć klemy na noc - teoretycznie. Ja reset robie jutro. Dam znać co z tego wyszło.


Już po resecie. Wymieniłem też świece - skończył się problem z szarpaniem. Na razie jest OK.

xeper - 23 Gru 2005, 20:29

odłączyłem akuś, 3 minuty potem normalna jazda... zobaczymy

[ Dodano: Sob Gru 24, 2005 08:41 ]
hmm moze nie ma takiego zamuła w pewnej chwili (albo to sugestia) a ze spalaniem zobaczym czy cos pomogło

loro19 - 25 Gru 2005, 14:00

No juz po resecie zobaczymy jak bedzie teraz palil i chodzil. Jedno co da sie zauwazyc jak na razie to to ze juz go nei dlawi!! Ja zrobilem ta wersje oficjalna:) Zpbaczymy czy wzrosnie spalanie czy nie !!
Piter - 26 Gru 2005, 13:40

loro19 napisał/a:
Ja zrobilem ta wersje oficjalna:) Zpbaczymy czy wzrosnie spalanie czy nie !!



Ja próbowałem bardziej agresywnej jazdy po resecie i faktycznie pali mniej.

Leon_SSJ - 26 Gru 2005, 14:03

wiec ja mam pewien problem z obrotami wszyscy mowia ze to krokowy ale problem pojawil sie gdy po ladowaniu przez noc akumulatora podlaczylem go na drugi dzien (wtedy jeszcze nei wiedziaelm ze komp sie resetuje) no i odpalilem go i pojechalem do szkoly i pomyslalem sobie ze to moze wina zle zaprogramowanego kompa. chce zreseetowac go i zaprogramowac wedlug waszych wskazowek a noz cos da... tylko jest taki nawal informacji ze juz sie gubie ;-( i nie wiem w koncu co i jak teraz jest zimno to czy powinno sie to robic? najpierw nagrzac silnik i odlaczyc czy na zimnym? na ile czasu odpiac klemy?
Piter - 26 Gru 2005, 19:28

To że jest zimno nie powinno być problemem. Nie ma co czekać na lepszą pogodę jak auto się męczy. Są dwa sposoby resetu które są opisywane przez uczestników na forum i oba są w tym temacie: Pierwszy opisuje Ci "Kowal" a do drugiego masz link od "counterpart" Jak zawsze do każdego sposobu są zwolennicy i przeciwnicy. Ja polecam sposób od "Kowal-a" ale podczas jazdy po resecie przyciśnjij troszkę fieste. Klemy ściągasz na nagrzanym silniku i zakładasz jak ostygnie.
Powodzenia!

Leon_SSJ - 26 Gru 2005, 20:08

aha spoko. mam gaz a z tego to czytalem jazde po resecie trzeba przeprowadzic na benzynie tak? jak dlugo trzeba na niej jechac? u mnie z tym problem bo mi chyba pierdzielnela sonda lambda i mi pali zonk 20 l wachy... powylaczac wszystkei odbiorniki pradu chodzi o radio itp tak? a jakies tam swiatla nawiewy moga chodzic czy lepiej zeby nie itp?
Piter - 26 Gru 2005, 20:18

Wszystkie znaczy wszystkie. Bez świateł nawiewu i radia. Światła włączysz jak ruszysz
6) przejechac sie NORMALNIE nie obciazajac zbytnio jednostki - teoretycznie po 5-8 km komputer powienien byc w 100% gotowy do dalszej pracy
A jak masz problem z gazem to jedz do gazowników.

Leon_SSJ - 27 Gru 2005, 03:23

nie, gazu pali wmiare normalnie tyle benzolu tyle ciagnie :vbad: to trzbea po resecie na benzynie czy mozna na gazie w koncu?
tomcraft - 31 Gru 2005, 13:34

Witam! korzystając z okazji iż znalazł sie w tym dziale taki post chciałem napisać że jestem świeżo po resecie kompa i jak narazie jest ok! szarpanie ustało a silnik lepiej sie wkręca - zobaczymy jak będzie ze spalaniem:) i wogóle jak pojeżdże troche bo po resecie zrobiłem 17 km i autko stoi(wiadomo co dzisiaj jest:) )
ps. dodam tylko że robiłem sposobem opisanym przez Kowala.

Leon_SSJ - 31 Gru 2005, 13:45

a ja mialem robic reset ale jakos nei mialem okazji i samochod poszedl do mechanika (wymiana sworzni, olej przy okazji, klocki) odebralem wczoraj odpalam patrze nie ma juz spadania obotow (spowodowanego rzekomo przez silnik krokowy) :jupi: :jupi: :jupi: :ok: patrze nei dzialaja mi neony otwieram maske kabelki od neonow odpiete od aku czyli musial go odlaczac :-)
stacho35 - 31 Gru 2005, 15:48

To jeszcze ja z pytankiem...
Czy ładowanie akumulatora,bez odpiętych klem ma jakiś wpływ na póżniejszy odczyt kompa?(wiem,wiem,że powinno się...itd)

Leon_SSJ - 2 Sty 2006, 13:54

o nie ale sie wkurzylem :bad: :vbad: juz bylo wszystko spox to ojciec zostawil lapke wlaczna na noc i aku sie rozladowal trzbea bylo naladowal no i dzisiaj problem obrotow wrocil no w k%^&*( j$%^&* !!!wrr probowalem juz z 3 razy resetowac ale to samo :cry: nie iwem co robic nie wiem jakim cudem wtedy sie to naprawilo :?: ja mam sonde lambda rozwalona to nei wiem czy jest w takiej sytuacji mozliwy prawidlowy reset 8|
Kunaj - 2 Sty 2006, 17:49

Podczas zminy silniczka w mojej fiescince trzeba bylo niestety zresetowac kompa i mialem sporo problemow - silniczek byl zwawszy, ladnie wchodzil na obroty jednak palil po 8l na trasie... minelo okolo 2 tyg i dopiero komputerek dobrał optymalne ustawienia i teraz pali mi duuuuzo mniej.takze podsumowujac - po reseciku moze wam sie wydac ze "wow super moja fiesta chodzi jak sportowa" jednak spalanie rowniez wzrosnie ( cos za cos - niema tak lekko) a po pewnym czasie jesli wszystkie czujniki sa ok komputer dobierze odpowiednie ustawienia
Leon_SSJ - 2 Sty 2006, 18:03

kurde juz nei wiem co mam robic.. wiele znakow zapytania.. ile czasu trzeba odczekac zeby sie komp zresetowal po zdjeciu klem? jaki wplyw ma na reset instalacja gazowa tzn co sie dzieje jak po resecie na gazie od razu jezdze? co jak sonda rozwalona? czy naprawde trzbea odpinac klemy na cieplym silniku?? jaki to ma wplyw? zauwazylem ze jak mi spadaja te obroty po odpuszczeniu gazu to zegary przygasaja i wogole obroty sie zmieniaja jak zapalam swiatla np bo to moze nie na ustawieniach kompa polega ta usterka ale to naprawde by musial byc dziwny zbieg okolicznosci dwa razy sie zwalilo akurat po ladowaniu aku... :-(
JoeMix - 2 Sty 2006, 19:28

Leon_SSJ napisał/a:
mam sonde lambda rozwalona to nei wiem czy jest w takiej sytuacji mozliwy prawidlowy reset 8|

Reset kompa jest możliwy, ale błednie sie on zaprogramuje lub przejdzie w tryb awaryjny z pominięciem wskazań z sondy...

[ Dodano: Pon Sty 02, 2006 19:34 ]
Leon_SSJ napisał/a:
ile czasu trzeba odczekac zeby sie komp zresetowal po zdjeciu klem?

Proponuje zostawić auto na noc z odpiętym amumulatorem... choć podobno wystarczą 3 minuty...
Leon_SSJ napisał/a:
jaki wplyw ma na reset instalacja gazowa tzn co sie dzieje jak po resecie na gazie od razu jezdze?

Nieodpowiedni instalacja (czyli inastalacja gaxnikowa wsadzona na monowtrysk) powoduje uszkodzenie jednostki sterujęcej w około 2 lata... po resecie komputera proponował bym nieużywac instalacji gazowej do końca dnia... właczając LPG wyłaczamy połowe elektroniki w silniku,...
Leon_SSJ napisał/a:
czy naprawde trzbea odpinac klemy na cieplym silniku?? jaki to ma wplyw?

Nie, z tego co wiem silnik ma być zimny i ma się nagrzać w trakcie programowania...
Leon_SSJ napisał/a:
zauwazylem ze jak mi spadaja te obroty po odpuszczeniu gazu to zegary przygasaja i wogole obroty sie zmieniaja jak zapalam swiatla

To że na wolnych przygasają swiatła to jeszcze nic nie znaczy świadczy tylko o tym iż alternator nie pracuje na płęnych obrotach, natomiast właczeni swiatł czy innych odbiorników pradu, powinno skutkowac zmniejszenie biegu silnik (pracujący alternator stawia opór) ale elektronika w ukłądach wtryskowych po około 3-5 sekund powinn zwiększyć bieg silnika na zadaną wartośc... podobnie po wyłączeniu swiateł silnik powinien lekko wejśc na obroty by po chwili wrócić do stanu normalnego - w koncu po to jest np. ten cholerny silniczek krokowy sterujący przepustnica... by wolne zawsze miały tą samą wartość.

Leon_SSJ - 2 Sty 2006, 19:46

hmm nie moge na benzynie jezdzic bo mi pali 20l to chyba przez ta sonde a codziennie jezdze do szkoly wiec musze na gazie.. znowu odpielem klemy jutro rano sproboje odrazu po odpaleniu przezucic na gaz i zobacze co bedzie bo dzisiaj rano zrobilem te 3min na benzynie a potem gdy ruszylem przelaczylo sie na gaz i te nieszczesne obroty spadaly wiec musze czegos innego sprobowac
kurde no nie wiem jakim cudem to sie naprawilo jak fiesta byla u mechanika :yyy:

Frycek - 7 Sty 2006, 03:22

To ja napisze co zaobserwowalem.
Przed resetem mialme takiego mulka przy zmianie biegow....
po resecie:

Zostawielm auto na cala noc odlaczone klepy, rano podlaczylem,poczekalem 3 minutki na luzie no i w droge.....ale tak mysle ze kurcze cos nie tak.
niby ni ebylo juz mulka ,ale mam strasznie wysokie obroty.
podczas jazdy i jak wrzuce na luz to ciagle ma gdzies z 2 tys obrotow ,czasem 1,5tys
dopiero jak stane to po chwili zmniejsza sie na prawidlowe??
no i teraz jak lekko nacisne na pedal to wchodza wysokie, nie wiem jak to sie bedzie mialo do spalania.Bo zdrowo myslac jak ciagle ma wysokie obroty to bedzie wiecej palic...co zrobic???
resetowalem kompa juz 3 razy :( i ciagle to samo


Kuzyn powiedzial mi ze moze to byc czujnik na skrzyni biegow zwalony albo silniczek krokowy....

pomozcie ,autko mam od niedawna i nie bardzo wiem co i jak :((

narazie jestem na etapie wymiany plynow i filtrow

jackrzec - 7 Sty 2006, 09:19

Frycek napisał/a:

no i teraz jak lekko nacisne na pedal to wchodza wysokie,


Wg mnie to uszkodzony czujnik położenia przepustnicy

loro19 - 8 Sty 2006, 11:23

Jak zakladalem ten temat mialem problem z wysokimi obrotami i postanowilem cos stym zrobic spytalem sie o reset kompa i chlopaki mi pomgli jednak zaraz po resecie obroty nie opadaly dopiero po kilku przejazdach obroty sie nrmwaly az w koncu sa jakie sa czyli takie jakie powinly byc wiec polecam reseta i troszke pojezdzic jesli nie pomoe to wtedy nalezy szukac problemu w mechanice.
Frycek - 10 Sty 2006, 00:36

no tak .....juz jezdze z 3 tygodnie i dalej nic.
czasem opadaja a czasem nie.....



reset kompa...tak,tylko kto powie jak to zrobic dokladnie bo wysczyalem i kazdy ma inna technike i juz si epogubilem...prosilbym raczej o cos z doswiadczenia

czyli na jak dlugo odlaczyc klemy
jak dlugo trzymac na luzie
czy auto ma byc cieple czy zimne.
czy jzdzic szybko czy powoli ,po miescie czy na trasie?

spotkalem sie jeszcze ze stwierdzeniem aby jak juz podlaczy sie akusia to tak dlugo trzymac az wlaczy sie wentylator - ale fordy z tego co wiem maja to do siebie ze niechca sie zagrzac

jackrzec - 10 Sty 2006, 07:51

tak jest wg książki:

Kam'ol - 17 Mar 2006, 18:19

jackrzec napisał/a:
tak jest wg książki:
[url=http://img208.images....th.jpg]Obrazek[/URL]


witam, wszystko jest cudownie i pięknie jak to w literaturze bywa, ale....
i tu mój 1 zonk narazie mam liczniki bez obrotomierza, nowy czeka na montaż,
2 zonk wynikający z 1 nie mam narazie jak odczytać obrotów silnika, a nie posiadam stroboskopu żeby to pięknie i dokładnie ustalic, więc znów lipa,
plusem może być to, iż jest to automat i nie widzę żadnych problemów z brakiem mocy ani podniesionymi obrotami,
a swoją drogą to Panowie to tak sobei myślę, że cóż za problem jest skopiować podobny mechanizm jaki jest stosowany w komputerach do podtrzymywania zawartości Biosu z Pamięci CMOS, mamy tam malutką bateryjkę i po krzyku, i tak sobie wydumałem, że możnaby wpiąć w instalację jakiś malutki akumulatorek coś na kształt takiej bateryjki z kompa, i problem z kasowaniem sterownika przynajmniej teoretycznie bylby rozwiązany!!

i co Wy na to Panowie i Panie ?? :devil:

picio_18 - 17 Mar 2006, 22:08

Kowal napisał/a:
Było milion razy ale juz :D

Prawidlowy reset (taki jak robia w ASO) wyglada nastepujaco:

1) najlepiej zdjac klemy i je dotknac do siebie
2) odczekac az silnik ostygnie
3) zalozyc klemy
4) POWYLANCZAC wszystkie odbiorniki pradu !!
5) zapalic i odczekac chwilke (2-3 min) az komputer ustawi obroty dla danego silnika - ale NIE DOTYKAJCIE GAZU on ma to zrobic sam !!
6) przejechac sie NORMALNIE nie obciazajac zbytnio jednostki - teoretycznie po 5-8 km komputer powienien byc w 100% gotowy do dalszej pracy

7) jesli po punkcie 5 silnik bedzie gasl lub nie rowno pracowal itd ... oznacza to ze jakis czujnik/odczyt nie prazcuje prawidlowo.


To jest najlepszy sposób na reste kompa sprawdzony przezemnie ale co do silnika 1,1i to jeszcze małe naciągniecie żeby wszystko się dobrze ustawiło musi być prawidłowy odczyt z czujnika temperatury a jak wiadomo zimą z temp. w tym silniku nie najlepiej mój sposób na to: wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu temp. powietrza ustawić na min (czyli max zime) odpalić auto niech popracuje ok 5-10min potem zrobić rundkę po osiedlu i jak wskaźnik temp. dojdzie do połowy to komputer powinien się ustawić prawidłowo!!

hors_e - 29 Maj 2006, 00:28

wszystko wszystkim ale co zrobić gdy odpaliły poduszki a nowych nie zakładamy? jak wtedy postąpić?pytam bo dzisiaj moja Pani wjeźdzała do garażu na moich oczach i przyłożyła w ściane z prędkością ok 2km/h i o dziwo odpaliły poduchy!!!!!!!!!!!!!!
jak teraz będzie się zachowywał komp?w jaki sposób go zresetować?

Kolin - 7 Cze 2006, 20:07

counterpart, Siemano moglbys podac jak sie robi reseta kompa bo ten link co podales nie dziala:) a ten powzszy zamiast cos poprawic to tylko zjebal mi auto pozdro :) :-(
stefan86 - 9 Lip 2006, 23:50

hors_e napisał/a:
wszystko wszystkim ale co zrobić gdy odpaliły poduszki a nowych nie zakładamy? jak wtedy postąpić?pytam bo dzisiaj moja Pani wjeźdzała do garażu na moich oczach i przyłożyła w ściane z prędkością ok 2km/h i o dziwo odpaliły poduchy!!!!!!!!!!!!!!
jak teraz będzie się zachowywał komp?w jaki sposób go zresetować?


A to mnie też interesuje - odpowie ktoś?

jackrzec - 10 Lip 2006, 07:28

stefan86 napisał/a:
hors_e napisał/a:
wszystko wszystkim ale co zrobić gdy odpaliły poduszki a nowych nie zakładamy? jak wtedy postąpić?pytam bo dzisiaj moja Pani wjeźdzała do garażu na moich oczach i przyłożyła w ściane z prędkością ok 2km/h i o dziwo odpaliły poduchy!!!!!!!!!!!!!!
jak teraz będzie się zachowywał komp?w jaki sposób go zresetować?


A to mnie też interesuje - odpowie ktoś?

Kupujesz i zakładasz coś takiego: http://moto.allegro.pl/sh...?item=113506779

stefan86 - 11 Lip 2006, 11:36

Ale tu nie chodziło o efekt wizualny tylko o to czy brak poduszki nie wprowadzi jakiś błędów do komputera przy resecie

P.S. A tak własciwie to to, że poduchy wytrzeliły i pali się konrtolka na desce rozdzielczej to nie wpływa jakoś na pprace silnika?

jackrzec - 12 Lip 2006, 07:15

stefan86 napisał/a:
Ale tu nie chodziło o efekt wizualny tylko o to czy brak poduszki nie wprowadzi jakiś błędów do komputera przy resecie

P.S. A tak własciwie to to, że poduchy wytrzeliły i pali się konrtolka na desce rozdzielczej to nie wpływa jakoś na pprace silnika?
W mk3 poduszka nie ma nic wspólnego z kompem. Wsadź opornik w miejsce podłączenia poduchy żeby kontrolka nie świeciła, albo wykręc samą żarówkę :)
stefan86 - 12 Lip 2006, 11:08

a w Fieście 4?
jackrzec - 13 Lip 2006, 07:16

stefan86 napisał/a:
a w Fieście 4?
W mk4 też :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group