|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - Elektromagnes w XR2i
Qzyn - 16 Gru 2005, 11:01 Temat postu: Elektromagnes w XR2i Hi. W ikserce mam elektromagnes regulujacy prace silnika na wolnych obrotach - to co niektorzy myla z silnikiem krokowym. Do niego dochodza 2 kabelki, czyli wnioskuje ze jedyne sterowanie to impuls elektryczny puszcany z kompa. A ze ja mam inny komp, to nie mam ssania hehehe i zimny mi gasnie. Ale mam pomysl - robie sobie ssanie reczne. Tylko nie wiem jaki potencjometr kupic eby sobie regulowac wolne obroty :/ Nie mam niestety w tejc hwili przy sobie autka - czy ktos madry moze mi podac albo odczytac moc tego urzadzonka? Bo ze na 12v to chya wiem Wilekie dzieki za wszelakie dane
JoeMix - 16 Gru 2005, 18:36
Dokładnie, w Xr2i jest zarór który puszcza dodatkowe powietrze, i w ten sposób EEC IV steruje biegiem jałowym silnika... nie wiem tylko czy dodatkowe wysterowanie zaworu (rozumiem że teraz masz niepodłaczony) spowoduje jakeś zmiany w pracy silnika, wydaje mi się ze EEC IV steruje zaworem, ale razem z tym zmieniają się inne parametry... musiałbyś wystarowac zawór na krótko i zobaczyć co się bedzie działo - to znaczy otworzyć go, albo spróbowac wysterować krótkimi impulsami... jak masz problem z wolnymi na zimnum silniku to spróbuj na dolocie założyć przepustnice regulowaną linką która zmniejszy ilość zasysanego paliwa - czyli zadziałą prawie tak samo jak klasyczne ssanie, albo załuż sobie dodatkową linkę na przepustnice, a na końcu załuż manetkę od przerzutek z roweru, bedziesz wtedy mugł delikatnie dodac gazu i ustalić pewne minimalne uchylenie przepustnicy.
Qzyn - 16 Gru 2005, 22:14
No Joe, bede sie bawil a co do tego zaworu to wlasnie mam niepodlaczony czyli jest w jednej ze skrajnych pozycji - stawiam na zamkniety. Dlatego najprostsze wydawalo mi sie zrobienie regulacji wlansie na nim. Jesli mi sie nie uda to bede probowal czego innego.
JoeMix - 17 Gru 2005, 08:56
Ten elektromagnes ma wbudowaną w siebie diode, czyli nie można go odwrotnie podłaczyć bo nie zadziałą, spróbuj dołaczyć przewody tak zeby po dotknięciu do akumulatora było słychac cykanie - czyli ze zawór pracuje... potem odpal silny silnik i po chwili włącz zawór - zobacz co się dzieje, oraz spróbuj cyklucznie szybko go właczać i wyłączać - zobacz co się wtedy bedzie działo - jeżeli twoje ssanie na dodtykany przewód by działało, to koszt automatyzacji tego jakieś 30 złotych...
Qzyn - 18 Gru 2005, 01:28
Ok, pobawie sie - wielkie dzieki
RKRman - 18 Gru 2005, 12:22 Temat postu: XR sport
Qzyn napisał/a: | Ok, pobawie sie - wielkie dzieki |
Kuba odezwij sie na PW..jakie zainteresowanie Twoim sportowym bolidem ?
|
|