|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - Komputer 2.0
Mafios - 6 Gru 2005, 10:56 Temat postu: Komputer 2.0 Czy podpasuje komputer od mondeo 2.0 do silnika 1.8 fiesty 105 na waklkach od 130 i przepustnicy od 130 ?
PumaRST - 7 Gru 2005, 00:04
Podpasuje ale nie bedzie to to samo co orginalny od RS1800!!
Lokmen - 7 Gru 2005, 06:13
ale zetec 2,0 16V od mondka lub scorpio ma 136KM czyli prawie tyle samo co 1,8 16V 130KM...
Mafios - 7 Gru 2005, 08:38
Puma a myslisz ze bedzie roznica na + czy na -
PumaRST - 7 Gru 2005, 09:47
z tego co czytałem na angielskich stronach to orginalny komp od RS1800 to jest zwykły od 1,8 16v ale z chipem,
natomiast podejrzewam że taki sam komp jak w 2,0 16v jest przy silniku 1,8 16v 115KM. (to jest tylko moje podejżenie). Zmiana napewno bedzie bo 2,0 ma inne tazy rozrządu a skoro wałki w RS to wałki od 2,0 to musi być lepiej.
Rycho - 7 Gru 2005, 12:36
No nie do końca są te same wałki. Jak patrzyłem w microcacie to jest tak, że w jakimś okresie czasu wałek ssący był ten sam ale wydechowy inny, a w innym okresie czasu ssący był inny a wydechowy ten sam. Przynajmniej patrząc na numery finis, bo faktycznie tych wałków w ręce nie miałem i nie mierzylem czy mimo to są identyczne. Z drugirej strony finis kompa montowanego do zetec 130 KM w escorcie i w fieście z zetec 130 KM też mają rózne finis :(, a defacto powinno być to samo w środku przecierz.
Rycho
Mafios - 7 Gru 2005, 12:52
to co kupowac kompa od 2.0 ?
PumaRST - 7 Gru 2005, 13:33
Rycho napisał/a: | No nie do końca są te same wałki. Jak patrzyłem w microcacie to jest tak, że w jakimś okresie czasu wałek ssący był ten sam ale wydechowy inny, a w innym okresie czasu ssący był inny a wydechowy ten sam. Przynajmniej patrząc na numery finis, bo faktycznie tych wałków w ręce nie miałem i nie mierzylem czy mimo to są identyczne. Z drugirej strony finis kompa montowanego do zetec 130 KM w escorcie i w fieście z zetec 130 KM też mają rózne finis :(, a defacto powinno być to samo w środku przecierz.
Rycho |
Te różnice wynikają z różnego numerowania silników i ze względów na serwisowanie żeby wiecej kasy wyciągnąć od klienta. Anglicy twierdzą ze sa to te same wałki8 i ja im wierze
[ Dodano: Sro Gru 07, 2005 1:38 pm ]
Mafios napisał/a: | to co kupowac kompa od 2.0 ? |
Nie wiem!! Ja bym wzioł go ale sie umówił ze jade na hamownie i sprawdzam czy mi coś daje!!
Zrobił pomiar na obecnym kompie a potem podmienił i zobaczył czy jest róznica!!
Zalety:
1) nie kupisz czegoś na darmo;
2) bedziesz wiedział ile masz koni teraz i potem;
Wady:
1) koszta za hamownie bezwzględu czy weźmiesz tego kompa czy nie!!
2) rozczarowanie ze wzgledu na moc jaką posiada auto.
Pozdrawiam i nie moge ci odpowiedzieć na twoje pytanie bo to twoja kasa!!
PS: jesli shamujesz fieste to daj znac co ci pokazała
roofoos - 8 Gru 2005, 22:57
Cześć!
Jak czytam wasze posty to mi gały wyłażą z orbit, a serce się raduje! :)
Ja mam fieste mk4, 1.25i 16v i to ma 75KM, a chciałbym "podciągnąć" ją do 90KM, max 100. Teraz moje pytanie brzmi, czy to możliwe że mam ten sam komp co 1.4 16v, która ma 90KM i czy jak zmienie chipa (albo przeprogramuje) to moc wzrośnie? Czy potrzebna będzie grutowna wymiana części?
Podrzućcie proszę jakieś info, ciekawe linki (np. te stronki angielskie) bo w wolnych chwilach sobie google-uje ale jak się nie bardzo wie co to i znaleźć trudno coś wartościowego.
Pozdrawiam!
PumaRST - 8 Gru 2005, 23:25
Niestety nie pomoge z MK4, nie siedze w tym i nie wiele wiem na ich temat,
Mnie sie wydaje że jak już coś to wymiana silnika na ten od PUMY 1,7 16v ale ja lubie dyrastyczne zmiany;)
Pozdro
PumaRST - 9 Gru 2005, 10:16
Mafios napisał/a: | Puma Ty jestes masta fachur poszukaj mi kompa od RS1800 |
jak ja nawet nie znam numeru tego kompa :-( a ten który podajesz to jeszcze nie wszystko. masz na kompie jeszcze oznaczenie 0FAB, 1ADA, 1AEA, 0FAC (to sa oznaczenia od RST i xr2i cvh) jak bedziesz znał od RS1800 to daj.
Ale ja bym sprawdzał ten od 2,0. Przecież macie Hamownie w łodzi a pomiar maksymalnie kosztuje około 80zł jak sądze więc czemu nie?? Może jestm w błedzie i bedzie iecej niz na kompie od Rs1800??
Pozdro
Daras84 - 9 Gru 2005, 16:13
Rycho napisał/a: | No nie do końca są te same wałki. Jak patrzyłem w microcacie to jest tak, że w jakimś okresie czasu wałek ssący był ten sam ale wydechowy inny, a w innym okresie czasu ssący był inny a wydechowy ten sam. Przynajmniej patrząc na numery finis, bo faktycznie tych wałków w ręce nie miałem i nie mierzylem czy mimo to są identyczne. Z drugirej strony finis kompa montowanego do zetec 130 KM w escorcie i w fieście z zetec 130 KM też mają rózne finis :(, a defacto powinno być to samo w środku przecierz.
Rycho |
z tymi wałkami masz racje... j ajak zminiałem na wałki z rs1800 to sie dziwiłem ze w swoim mam jeden inny od drugiego< ssacy maiał ostrzejsze krzywki>
dzisiaj zauwazyłem dziwna roznice...<wszytsko na gazie> mianowicie jak mierzyłem 0-100 <licznikowo , stoperem, srednia 5 startow> n akompie z rs1800 to bylo gdzies 9.1, teraz mam problem z sonda <dostaje 3V, zamiast max 1>i gazowuik kazał mi wlozyc starego kompa <podjzewał wine sterownika> i jak jej depłem to mi kopara opadła... kilka pomiarow i wyszło 8.6 do setki
|
|