|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Sport w FKP - klatka w fieście
doogi - 5 Gru 2005, 22:43 Temat postu: klatka w fieście z tym pytaniem zwracam sie do ludzi ktorzy sie deko orientuja
chodzi o klatke do fiesty mk3.
osobiscie chce taką założyć i niewiem czy potrzebna jest pełna i jakie koszta się wiązą z nowa klatka. jezeli ktoś ma namiary na uzywke to tez bym poprosił
a tak btw czy mozna startować w pzm z klatką wlasnej produkcji czy musi mieć homo ??
Qzyn - 5 Gru 2005, 23:03
Klatka moze byc "wlasnej roboty" jezeli spelniakilka warunkow. Rodzaje rur jakie trzeba uzyc do jej budowy sa opisane w zalaczniku J i musza byc zachowane i musisz miec papier na ich zakup. Ogolnie mowiac sa to rury cienkoscienne, bezszwowe o odpowiednich srednicach. Pozatym musisz miec papiery spawacza ktory by ja spawal. No i musisz zrobic odpowiednie przymocowanie do nadwozia - też opisane w zalaczniku J. Nowe klatki oscyluja w granicach 2000zl w gore.
doogi - 6 Gru 2005, 08:26
to wydaje mi sie ze jeszce chwilke poczekam
no chyba klatka to bedzie juz finalny efekt dubowy rajdowki ;]
Qzyn - 6 Gru 2005, 10:16
Takie autko sklada sie w penej kolejnosci i dobrze ci radze zaczac od: rozebrania auta do naga, wyczyszzenia karoserii z wszystkich wytlumien, obspawania zgrzewow (czyli tzw wyspawania budy) i zalozenia klatki. Dopiero wtedy robi sie reszte.
doogi - 8 Gru 2005, 17:15
A mozna doczepić sobie do czegoś innego niż do klatki pasy 4-ptk ??
chodzi mi o jakieś zapinki czy coś takiego
czy trzeba zrobić rurke którą przyspawa sie do karoserii zeby tam zaczepić pasy.
bo do rozporki z tyłu rozumiem nie mozna doczepić
Wojtass - 8 Gru 2005, 21:27
Widziałem, że niektózy mają pasy przykręcone po prostu do podłogi z tyłu (oczywiście po wywaleniu kanapy). Dalej tak mają, więc pewnie zdaje examin.
Qzyn - 8 Gru 2005, 22:16
Nie wiem dokladnie jak jest z rozporka. Ale mozna wpinac w seryjne gwinty od tylnych pasow. To nabank. Z tym ze duzo lepiej do poprzeczki klatki.
doogi - 8 Gru 2005, 22:32
3ptk da sie do tylnej ale 4ptk pasy chyba raczej nie
chyba ze po obu stronach naraz
adi08 - 9 Gru 2005, 09:14
tak jak napisał Qzyn mozna w miejsce mocowania tynych seryjnych pasów wkręcić tzn kotwy i do nich podczepić pasy... z tgo co wiem można też w inne miejsca ale muszą one być odpowiednio przygotowane no i kąt pasa bo podłogi chyba musi być mniejszy lub równy 45 stopni (poczytaj sobie załącznik J- tam wszystko jest dokładnie opisane) pozdro
PS. ja mam przymocowane na kotwach do seryjnych mocowań
doogi - 9 Gru 2005, 17:26
adi mam pytanie gdzie kupiles te zapinki ktore masz do pasow no i czy czyms wzmacniałeś te miejsca na nie ??
adi08 - 9 Gru 2005, 22:59
Mocowania nie są dodatkowo wzmacniabe bo seryje mocowania i tak już są mocne... nie ma takiej potrzeby. Kotwy do których są przymocowane pasy kupiłem w sklepie z częściami do sportu motorowego oraz bajerami do tuningu...taka jedna kotwa kosztowała bagatela 14zł :bad:
pablonas - 10 Gru 2005, 11:27
co do klatki robionej samemu (w sensie - nie u specjalisty). z bólem serca ale jednak odradzam. robilismy klatke u mojego ojca w firmie do sto dwudziestki siódemki - autko do zabawy (ale nie w PPZM) jednak uparłem się że robimy zgodnie z załącznikiem J (w końcu te wytyczne po coś zostały wymyślone - bezpieczeństwo przede wszystkim). i tak: sam załącznik i wszystkie rusunki były, dodatkowo na kilka dni zabrałem autko mojego kierowcy (ccs który jeździł w PPZM) żeby nasz spawacz miał "namacalny" przykład jak klatka powinna wyglądać z podstawkami itd. i powiem Wam, że nie sądziłem że tyle problemów z tym będzie. nasz spawacz ma talent ale po wszystkim stwierdził, że drugi raz on już nie chce tego robić . problem był nawet z kupnem rur wymaganych w załączniku. jakbym miał policzyć koszty to tak: same rury jakieś 350pln. 3 dni pracy spawacza też coś koło tego. ale nie licze juz czasu kiedy była przygotowywana buda - obspawywana, zdrapywane wygłuszenia, spawanie dziur itd. niby sporo taniej, ale zlecając budowe klatki to wiemy za co płacimy. zbudować dobrą klatke to trzeba mieć juz spore doświadczenie i kilka klatek na koncie. ponieważ to autko jednak jest budowane z myślą tylko o śmiganiu po lasach to zdecydowałem się na samoróbke. jeśli miałbym jeździć w PPZM to wolałbym zapłacić. do cienkiego można wsadzić klatke już za 1500 pln... niby. podejrzewam, że cena jest elastyczna i można wynegocjować niższe.
moja klatka:
xr2fun - 10 Gru 2005, 11:48
I to jest właśnie tak, że czasami drożej trzeba zapłacić a w sumie wychodzi taniej!
malp - 16 Wrz 2010, 05:04
mam pytanko dotyczące klatki sparco.
czy ktoś ma jakieś doświadczenie z takową? czy są problemy z jej montażem? jak w ogóle wygląda proces jej montażu? plug&play? i przede wszystkim czy ktoś posiada jakieś foty takiej już zamontowanej w mk3 bo szczerze powiem, że na google images nie dużo jest na ten temat.
pozdro
|
|