Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - Walek od Swiatka

virus2 - 2 Gru 2005, 21:53
Temat postu: Walek od Swiatka
Czy ktos z forumowiczow posiada walek od Swiatka lub innego tunera w fiescie Xr2i 1,6 jesli tak to jaki efekt one daly i czy zmienialscie ustawienia elektroniki,no i jakc cena tej imprezy,z gory thx
Rycho - 2 Gru 2005, 21:56

Quzyn zdaje się ma. Zagadajdo niego.

Rycho

adi08 - 2 Gru 2005, 22:19

Rycho napisał/a:
Quzyn zdaje się ma. Zagadajdo niego.

Rycho


Qzyn nie ma od Świątka!!

napisze bardzo zwiąźle.... bardziej sie opłaca (taniej i lepiej) sprowadzić mocny wałek z anglii... jakiś wałeczek Kent'a :) za około 120-140 funtów kupisz bardzo dobry produkt

PumaRST - 2 Gru 2005, 23:30

i z świątkiem są 2 problemy:
1) wałki są napawane nie toczone jako nowe czyli jest z nimi jak z Polonezami jak dobrze trafisz to możesz jeździć 10 lat a jak źle to rpzsypie sie po mieśącu;
2) nie robi do silników cvh!! kiedyś dzwoniłem i powiedział że za słaba jest hydraulika w tym silniku i że sie rozsypuje!!

Pozdro

virus2 - 3 Gru 2005, 10:07

aha czyli inaczej mowiac gra nie wart swieczki.
diodalodz - 4 Gru 2005, 03:30

światek robi tylko do 1.25 zetec . Koszty straszne . Gra nie warto świeczki . lepiej sobie poszukać 2 litry z mondeo o ile wejda . moc wzrośnie napewno , trwałość tez . jedynie buda moze nie wytrzymać presji .
PumaRST - 4 Gru 2005, 11:43

silnik wejdzi a buda wytrzyma te 2,0, i ja sie zgodze z przedmówcą, nigdy 1,4 nie bedzie tak szybkie jak 2,0 :D wiec raczej polecam swapa chyba że auto robione do jakiejs kalsy w jakiś imprezach sportowych??
pozdro

Rycho - 4 Gru 2005, 11:56

Kolega siępytał o wałek od świątka lub inny dlatego wspomniałem o qzynie, bo pamiętałem, że on też się zastanawiał między świątkiem a jakimś innym.
A w ofercie świątka są wałki też do innych zeteców nie tylko 1,25 (przynajmniej ro k temu były bo wtedy sprawdzałem). Przy cenie rzędu 120 kilku funtów to cena jest porównywalna, bo światek do zeteca kosztował w granicach 1500 zł za dwa wałki, no chyba, że to jest cena za sztukę a nie komplet :(

Rycho

virus2 - 4 Gru 2005, 12:42

autko jest robione na 1/4 mili toznaczy nie extremalnie ale zeby niebyc na ostanim miescu a o wlek pytam daltego bo kochane waleczki z cvh padaj szybko a niema mozliwosci regeneracji ich a taki wlek np. od Swiatka przypuszczam ze da sie regenerowac
PumaRST - 4 Gru 2005, 12:48

generalnie nie da sie regenerować wałków niezaleznie jakiej sa produkcji.
a jak ktoś twierdzi że sie da to sciemnie!!

W twoim wypadku to raczejh jest inny plan jak chcesz zostać w klasie do 1550cm, oczywiście jesli mowa o legalnych zawodach.

virus2 - 4 Gru 2005, 13:56

mowa o taki i takich zawodach a fiesta ma potecijal rok temu w Maslowie przegralem o 3 miesce o 0,1 sek auto bylo tylko odcudzone,a teraz robie swapa na 1,6 niesty to juz klasa profi czas jaki by mnie styswakcjionowal to 16,80 ktory jest osigalny z tym silnikem a co doregeneraji walkow dzieki za wskazwke bo w Krk jest pelno takich co napawaja krzywki. :)
PumaRST - 4 Gru 2005, 19:34

to wsadź silnik ale nikomu o tym nie mów i podawaj pojemność 1400 :D ,
powiem ci że w masłowie ja xr2i 1600 110KM robiłem czas 17,800 (co prawda była cała zapakowana a i jeszcze pies siedział na tylniej kanapie :cojest: :hahaha: )

virus2 - 4 Gru 2005, 20:13

to ja wlsnie mialem taki czas 17,81sek a otym zeby sie nie przyznawac ze to 1,6 juz myslem :D o z zewnatrz sa niemal idetyczne tylko trzeba npisy na kolektorach zeszlifowac :rotfl: nawet znalzem fotki



GienekWichura - 5 Gru 2005, 06:50

Według mnie sama zmiana wałka daje niedużo.
Z tego co wiem wałki typu Piper posiadają swoje
odpowiedniki w superchipach. Przede wszystkim
przyspieszenie momentu wtrysku i wydłużenie
jego fazy. Bez tego komora spalania ssie jedynie
więcej powietrza bez proporcjonalności w ilości
paliwa.

virus2 - 5 Gru 2005, 11:29

czyli reasumujac dac sobie spokuj z walkiem zrobic glowice,i bawic sie smt-6 ,jesli cie dobrze zrozumialem
GienekWichura - 6 Gru 2005, 07:01

Dokładnie. Pobaw się też z pompą paliwa i regulatorem ciśnienia
możesz zamontować powiedzmy od sierry cosworth. A ciśnienie
paliwa i przelew na pompie ustawić na jakieś 7 bar daje to większe
ciśnienie wtrysku pomimo tej samej dawki jest lepsze rozpylenie
paliwa. Z tego co czytam na fiestaturbo u kolesiów xr2i 110 KM
daje to jakieś 10 KM.

Jeżeli wałek to naprawdę dedykowany i z programem do komputera.
Tzw superchip. Popytaj u pipera albo kenta. Do tego sztywnoś spęzyn
albo podwójne sprężyny zaworowe. To daje wysoką stabilność i
pełne otwarcie zaworu na wysokich obrotach około 7 tysięcy
gdzie moc przy normalnych warunkach spafa bo hudraulika zaworowa
ma bardzo dużą bezwładność. Właśnie też lite popychacze bez
hydrauliki czyli z regulacją ręczną luzu podnoszą krzywą mocy
o jakieś 500-800 obrotów.

PumaRST - 7 Gru 2005, 00:26

GienekWichura napisał/a:
Dokładnie. Pobaw się też z pompą paliwa i regulatorem ciśnienia
możesz zamontować powiedzmy od sierry cosworth. A ciśnienie
paliwa i przelew na pompie ustawić na jakieś 7 bar daje to większe
ciśnienie wtrysku pomimo tej samej dawki jest lepsze rozpylenie
paliwa. Z tego co czytam na fiestaturbo u kolesiów xr2i 110 KM
daje to jakieś 10 KM.


A wiesz jak rególować ciśnienie na rególatorze??
pod kapselkiem jest śróbka i w którą strone krecić żeby podnieść??

PS. Wszystkie Cosworthy seryjnie miały taki sam rególator jak fiesta xr2i/rs cvh

GienekWichura - 7 Gru 2005, 06:55

Bardziej chodzi mi o przelew na pompie. Dlatego najlepiej
zamontować zupełnie nieseryjną pompę paliwa.

Qzyn - 27 Gru 2005, 19:31

Witam w dziale Tuning :) . A wiec po kolei. Swiatek faktycznie robi walki poprzez napawanie a do cvh nie robi z jednego powodu. Nie chodzi o sama jakosc popychaczy ale o materialy uzyte przez forda do produkcji zarowno walkow jak i popychaczy. Nie udalo sie dotychczas dobrac swiatkowi materialu takiego zeby nie wycieraly sie albo popychacze albo krzywki. Co do modyfikacji to: nie ma sensu zwikszac dostepu powietrza bez zwiekszenia dawki paliwa i na odwrot. Co do cen to jak pytalem Swiatka to pojedynczy walek do forda kosztowal ok 1500zl. Za podobna cene masz u Kenta zestaw skladajacy sie z walka, lepszych popychaczy regulowanego kola zebatego paska rozrzadu i nie wiem czy nie daje tez sportowych sprezyn zaworowych. Sam walek ok 750zl. ja na twoim miejscu jezeli juz bym robil to kompleksowo. Wyjmij glowice i powieksz oraz wyrownaj kanaly dolotowe i wylotowe. Poobcinaj prowadnice wystajace do kanalow. Wypoleruj trzonki zaworow. Splanuj glowice o ok 1mm. Zapodaj dobry walek a najlepiej caly kit. A potem sie baw cisnieniem paliwa (regulatorem) albo jezeli masz kase to modyfikacjami elektroniki :)
Gregor3 - 12 Lut 2006, 17:06
Temat postu: Wałki od Świątka
Panowie nie macie racji co do wałków od świątka albo informacje macie nie aktualne u świątka nie napawają wałków tylko toczą nowe zamawiałem do mojego sporta wysłałem swoje tylko na wzór i przyszły z powrotem moje i nowe zrobione poza tym świątek daje roczną gwarancje na swoje wałki jeżeli ktoś jest zainteresowany zmianami mocy to mogę się podzielić info w przyszłym tygodniu w środę biore się za rozkopywanie silnika pozdro. :twisted:
xr2fun - 12 Lut 2006, 17:35
Temat postu: Re: Wałki od Świątka
Gregor3 napisał/a:
Panowie nie macie racji co do wałków od świątka albo informacje macie nie aktualne u świątka nie napawają wałków tylko toczą nowe zamawiałem do mojego sporta wysłałem swoje tylko na wzór i przyszły z powrotem moje i nowe zrobione poza tym świątek daje roczną gwarancje na swoje wałki jeżeli ktoś jest zainteresowany zmianami mocy to mogę się podzielić info w przyszłym tygodniu w środę biore się za rozkopywanie silnika pozdro. :twisted:

Przeczytaj następnym razem dokładnie cały wątek o jakim silniku jest mowa a potem pisz odpowiedź. Świątek do CVH nie dorobi ani nie naprawi wałka!!! Jeżeli masz Fiestę z silnikiem Zetec to nie jest to to samo co CVH! i do tych silników robi.

Papa - 17 Lut 2006, 18:04

Nie zgodzę się z tym że wałków nie da się regenerować. Jakieś 4 lata temu pękła mi szklanka w 1.3 OHV przez co zjechała się krzywka i silnik zaczął terkotać. Oddałem wtedy wałek do Pana Świątka wraz se szklankami. Metodą napawania usupełnił ściachaną krzywkę i przerobił cały wałek (na drogę nie do ścigania), do tego dorobił 4 swoje szklanki. Od jakiś 80-ciu tysięcy wałek się świetnie sprawuje a ja jestem bardzo zadowolony bo kosztowało mnie to 600PLN a nie tak jak piszecie 1500. Oczywiście to było te 4 lata temu, ale dlaczego miało by to niby tak bardzo zdrożeć.
Moje auto miało również splanowaną głowicę, powiększone zawory ssące i odciążone koło zamachowe i robi 11s do 100-ki, co może nie jest czymś niesamowitym, ale nie zrobiłem z silnikiem ani z elektroniką nic więcej.

virus2 - 18 Lut 2006, 18:14

Tylko ze silniki CVH maja walki z jaks powloka utardzalna czy cus takiego i na nich nieda sie napwac przynajmnej tak mowia spece z Krk w OHV mozliwe ze sie da
xr2fun - 18 Lut 2006, 19:09

Na temat wałków do CVH lepiej zakończyć dyskusję. Bardzo proszę kolegów o sprawdzanie bezpośrednio u Świątka co regeneruje lub robi, a potem wstawianie wiadomości na forum. Ja powtarzam jeszcze raz do CVH
nie robi i nie regeneruje wałków a dlaczego tego nie wiem bo mi w jego zakładzie nie powiedziano.

PumaRST - 18 Lut 2006, 22:59

xr2fun napisał/a:
Na temat wałków do CVH lepiej zakończyć dyskusję. Bardzo proszę kolegów o sprawdzanie bezpośrednio u Świątka co regeneruje lub robi, a potem wstawianie wiadomości na forum. Ja powtarzam jeszcze raz do CVH
nie robi i nie regeneruje wałków a dlaczego tego nie wiem bo mi w jego zakładzie nie powiedziano.


a mnie udzielono odpowiedzi czemu nie robią:
nie umieją sobie poradzić ze stopem na te wałki i albo szybko końcyz sie wałek albo popychacze. wiec po kilku próbach dali sobie spokój. Informacja uzyskana dzieki zaprzyjażnionej firmie która współpracuje z Świątkiem.

Nie do końca rozumiem czemu Zachodnie firmy sobie poradziły ale świątek nie bardzo.

Qzyn - 19 Lut 2006, 10:10

Puma odnosnie oproblemow dokladnie to samo napisalem ciutke wyzej ;) mi informacji udzielil jakis inzynier od Swiatka calkiem oficjalnie przez telefon. Dlatego Gregor prosze Cie nie zarzucaj mi nieaktualnosci moich informacji. Co do ceny, to podalem ja rowniez po rozmowie z kims od Swiatka. Ty masz zupelnie inny model fiesty a wiec to ty jestes ciutke Offtopic raczej.
Uwazam ze na temat walkow sz. p. Swiatka i silnikow CVH powiedziano tutaj wystarczajaco. Prosze moderatora o zamkniecie tematu bo dyskusja robi sie jalowa.
Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group