|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - Walek od Swiatka
virus2 - 2 Gru 2005, 21:53 Temat postu: Walek od Swiatka Czy ktos z forumowiczow posiada walek od Swiatka lub innego tunera w fiescie Xr2i 1,6 jesli tak to jaki efekt one daly i czy zmienialscie ustawienia elektroniki,no i jakc cena tej imprezy,z gory thx
Rycho - 2 Gru 2005, 21:56
Quzyn zdaje się ma. Zagadajdo niego.
Rycho
adi08 - 2 Gru 2005, 22:19
Rycho napisał/a: | Quzyn zdaje się ma. Zagadajdo niego.
Rycho |
Qzyn nie ma od Świątka!!
napisze bardzo zwiąźle.... bardziej sie opłaca (taniej i lepiej) sprowadzić mocny wałek z anglii... jakiś wałeczek Kent'a za około 120-140 funtów kupisz bardzo dobry produkt
PumaRST - 2 Gru 2005, 23:30
i z świątkiem są 2 problemy:
1) wałki są napawane nie toczone jako nowe czyli jest z nimi jak z Polonezami jak dobrze trafisz to możesz jeździć 10 lat a jak źle to rpzsypie sie po mieśącu;
2) nie robi do silników cvh!! kiedyś dzwoniłem i powiedział że za słaba jest hydraulika w tym silniku i że sie rozsypuje!!
Pozdro
virus2 - 3 Gru 2005, 10:07
aha czyli inaczej mowiac gra nie wart swieczki.
diodalodz - 4 Gru 2005, 03:30
światek robi tylko do 1.25 zetec . Koszty straszne . Gra nie warto świeczki . lepiej sobie poszukać 2 litry z mondeo o ile wejda . moc wzrośnie napewno , trwałość tez . jedynie buda moze nie wytrzymać presji .
PumaRST - 4 Gru 2005, 11:43
silnik wejdzi a buda wytrzyma te 2,0, i ja sie zgodze z przedmówcą, nigdy 1,4 nie bedzie tak szybkie jak 2,0 wiec raczej polecam swapa chyba że auto robione do jakiejs kalsy w jakiś imprezach sportowych??
pozdro
Rycho - 4 Gru 2005, 11:56
Kolega siępytał o wałek od świątka lub inny dlatego wspomniałem o qzynie, bo pamiętałem, że on też się zastanawiał między świątkiem a jakimś innym.
A w ofercie świątka są wałki też do innych zeteców nie tylko 1,25 (przynajmniej ro k temu były bo wtedy sprawdzałem). Przy cenie rzędu 120 kilku funtów to cena jest porównywalna, bo światek do zeteca kosztował w granicach 1500 zł za dwa wałki, no chyba, że to jest cena za sztukę a nie komplet :(
Rycho
virus2 - 4 Gru 2005, 12:42
autko jest robione na 1/4 mili toznaczy nie extremalnie ale zeby niebyc na ostanim miescu a o wlek pytam daltego bo kochane waleczki z cvh padaj szybko a niema mozliwosci regeneracji ich a taki wlek np. od Swiatka przypuszczam ze da sie regenerowac
PumaRST - 4 Gru 2005, 12:48
generalnie nie da sie regenerować wałków niezaleznie jakiej sa produkcji.
a jak ktoś twierdzi że sie da to sciemnie!!
W twoim wypadku to raczejh jest inny plan jak chcesz zostać w klasie do 1550cm, oczywiście jesli mowa o legalnych zawodach.
virus2 - 4 Gru 2005, 13:56
mowa o taki i takich zawodach a fiesta ma potecijal rok temu w Maslowie przegralem o 3 miesce o 0,1 sek auto bylo tylko odcudzone,a teraz robie swapa na 1,6 niesty to juz klasa profi czas jaki by mnie styswakcjionowal to 16,80 ktory jest osigalny z tym silnikem a co doregeneraji walkow dzieki za wskazwke bo w Krk jest pelno takich co napawaja krzywki.
PumaRST - 4 Gru 2005, 19:34
to wsadź silnik ale nikomu o tym nie mów i podawaj pojemność 1400 ,
powiem ci że w masłowie ja xr2i 1600 110KM robiłem czas 17,800 (co prawda była cała zapakowana a i jeszcze pies siedział na tylniej kanapie )
virus2 - 4 Gru 2005, 20:13
to ja wlsnie mialem taki czas 17,81sek a otym zeby sie nie przyznawac ze to 1,6 juz myslem o z zewnatrz sa niemal idetyczne tylko trzeba npisy na kolektorach zeszlifowac nawet znalzem fotki
GienekWichura - 5 Gru 2005, 06:50
Według mnie sama zmiana wałka daje niedużo.
Z tego co wiem wałki typu Piper posiadają swoje
odpowiedniki w superchipach. Przede wszystkim
przyspieszenie momentu wtrysku i wydłużenie
jego fazy. Bez tego komora spalania ssie jedynie
więcej powietrza bez proporcjonalności w ilości
paliwa.
virus2 - 5 Gru 2005, 11:29
czyli reasumujac dac sobie spokuj z walkiem zrobic glowice,i bawic sie smt-6 ,jesli cie dobrze zrozumialem
GienekWichura - 6 Gru 2005, 07:01
Dokładnie. Pobaw się też z pompą paliwa i regulatorem ciśnienia
możesz zamontować powiedzmy od sierry cosworth. A ciśnienie
paliwa i przelew na pompie ustawić na jakieś 7 bar daje to większe
ciśnienie wtrysku pomimo tej samej dawki jest lepsze rozpylenie
paliwa. Z tego co czytam na fiestaturbo u kolesiów xr2i 110 KM
daje to jakieś 10 KM.
Jeżeli wałek to naprawdę dedykowany i z programem do komputera.
Tzw superchip. Popytaj u pipera albo kenta. Do tego sztywnoś spęzyn
albo podwójne sprężyny zaworowe. To daje wysoką stabilność i
pełne otwarcie zaworu na wysokich obrotach około 7 tysięcy
gdzie moc przy normalnych warunkach spafa bo hudraulika zaworowa
ma bardzo dużą bezwładność. Właśnie też lite popychacze bez
hydrauliki czyli z regulacją ręczną luzu podnoszą krzywą mocy
o jakieś 500-800 obrotów.
PumaRST - 7 Gru 2005, 00:26
GienekWichura napisał/a: | Dokładnie. Pobaw się też z pompą paliwa i regulatorem ciśnienia
możesz zamontować powiedzmy od sierry cosworth. A ciśnienie
paliwa i przelew na pompie ustawić na jakieś 7 bar daje to większe
ciśnienie wtrysku pomimo tej samej dawki jest lepsze rozpylenie
paliwa. Z tego co czytam na fiestaturbo u kolesiów xr2i 110 KM
daje to jakieś 10 KM. |
A wiesz jak rególować ciśnienie na rególatorze??
pod kapselkiem jest śróbka i w którą strone krecić żeby podnieść??
PS. Wszystkie Cosworthy seryjnie miały taki sam rególator jak fiesta xr2i/rs cvh
GienekWichura - 7 Gru 2005, 06:55
Bardziej chodzi mi o przelew na pompie. Dlatego najlepiej
zamontować zupełnie nieseryjną pompę paliwa.
Qzyn - 27 Gru 2005, 19:31
Witam w dziale Tuning . A wiec po kolei. Swiatek faktycznie robi walki poprzez napawanie a do cvh nie robi z jednego powodu. Nie chodzi o sama jakosc popychaczy ale o materialy uzyte przez forda do produkcji zarowno walkow jak i popychaczy. Nie udalo sie dotychczas dobrac swiatkowi materialu takiego zeby nie wycieraly sie albo popychacze albo krzywki. Co do modyfikacji to: nie ma sensu zwikszac dostepu powietrza bez zwiekszenia dawki paliwa i na odwrot. Co do cen to jak pytalem Swiatka to pojedynczy walek do forda kosztowal ok 1500zl. Za podobna cene masz u Kenta zestaw skladajacy sie z walka, lepszych popychaczy regulowanego kola zebatego paska rozrzadu i nie wiem czy nie daje tez sportowych sprezyn zaworowych. Sam walek ok 750zl. ja na twoim miejscu jezeli juz bym robil to kompleksowo. Wyjmij glowice i powieksz oraz wyrownaj kanaly dolotowe i wylotowe. Poobcinaj prowadnice wystajace do kanalow. Wypoleruj trzonki zaworow. Splanuj glowice o ok 1mm. Zapodaj dobry walek a najlepiej caly kit. A potem sie baw cisnieniem paliwa (regulatorem) albo jezeli masz kase to modyfikacjami elektroniki
Gregor3 - 12 Lut 2006, 17:06 Temat postu: Wałki od Świątka Panowie nie macie racji co do wałków od świątka albo informacje macie nie aktualne u świątka nie napawają wałków tylko toczą nowe zamawiałem do mojego sporta wysłałem swoje tylko na wzór i przyszły z powrotem moje i nowe zrobione poza tym świątek daje roczną gwarancje na swoje wałki jeżeli ktoś jest zainteresowany zmianami mocy to mogę się podzielić info w przyszłym tygodniu w środę biore się za rozkopywanie silnika pozdro.
xr2fun - 12 Lut 2006, 17:35 Temat postu: Re: Wałki od Świątka
Gregor3 napisał/a: | Panowie nie macie racji co do wałków od świątka albo informacje macie nie aktualne u świątka nie napawają wałków tylko toczą nowe zamawiałem do mojego sporta wysłałem swoje tylko na wzór i przyszły z powrotem moje i nowe zrobione poza tym świątek daje roczną gwarancje na swoje wałki jeżeli ktoś jest zainteresowany zmianami mocy to mogę się podzielić info w przyszłym tygodniu w środę biore się za rozkopywanie silnika pozdro. |
Przeczytaj następnym razem dokładnie cały wątek o jakim silniku jest mowa a potem pisz odpowiedź. Świątek do CVH nie dorobi ani nie naprawi wałka!!! Jeżeli masz Fiestę z silnikiem Zetec to nie jest to to samo co CVH! i do tych silników robi.
Papa - 17 Lut 2006, 18:04
Nie zgodzę się z tym że wałków nie da się regenerować. Jakieś 4 lata temu pękła mi szklanka w 1.3 OHV przez co zjechała się krzywka i silnik zaczął terkotać. Oddałem wtedy wałek do Pana Świątka wraz se szklankami. Metodą napawania usupełnił ściachaną krzywkę i przerobił cały wałek (na drogę nie do ścigania), do tego dorobił 4 swoje szklanki. Od jakiś 80-ciu tysięcy wałek się świetnie sprawuje a ja jestem bardzo zadowolony bo kosztowało mnie to 600PLN a nie tak jak piszecie 1500. Oczywiście to było te 4 lata temu, ale dlaczego miało by to niby tak bardzo zdrożeć.
Moje auto miało również splanowaną głowicę, powiększone zawory ssące i odciążone koło zamachowe i robi 11s do 100-ki, co może nie jest czymś niesamowitym, ale nie zrobiłem z silnikiem ani z elektroniką nic więcej.
virus2 - 18 Lut 2006, 18:14
Tylko ze silniki CVH maja walki z jaks powloka utardzalna czy cus takiego i na nich nieda sie napwac przynajmnej tak mowia spece z Krk w OHV mozliwe ze sie da
xr2fun - 18 Lut 2006, 19:09
Na temat wałków do CVH lepiej zakończyć dyskusję. Bardzo proszę kolegów o sprawdzanie bezpośrednio u Świątka co regeneruje lub robi, a potem wstawianie wiadomości na forum. Ja powtarzam jeszcze raz do CVH
nie robi i nie regeneruje wałków a dlaczego tego nie wiem bo mi w jego zakładzie nie powiedziano.
PumaRST - 18 Lut 2006, 22:59
xr2fun napisał/a: | Na temat wałków do CVH lepiej zakończyć dyskusję. Bardzo proszę kolegów o sprawdzanie bezpośrednio u Świątka co regeneruje lub robi, a potem wstawianie wiadomości na forum. Ja powtarzam jeszcze raz do CVH
nie robi i nie regeneruje wałków a dlaczego tego nie wiem bo mi w jego zakładzie nie powiedziano. |
a mnie udzielono odpowiedzi czemu nie robią:
nie umieją sobie poradzić ze stopem na te wałki i albo szybko końcyz sie wałek albo popychacze. wiec po kilku próbach dali sobie spokój. Informacja uzyskana dzieki zaprzyjażnionej firmie która współpracuje z Świątkiem.
Nie do końca rozumiem czemu Zachodnie firmy sobie poradziły ale świątek nie bardzo.
Qzyn - 19 Lut 2006, 10:10
Puma odnosnie oproblemow dokladnie to samo napisalem ciutke wyzej mi informacji udzielil jakis inzynier od Swiatka calkiem oficjalnie przez telefon. Dlatego Gregor prosze Cie nie zarzucaj mi nieaktualnosci moich informacji. Co do ceny, to podalem ja rowniez po rozmowie z kims od Swiatka. Ty masz zupelnie inny model fiesty a wiec to ty jestes ciutke Offtopic raczej.
Uwazam ze na temat walkow sz. p. Swiatka i silnikow CVH powiedziano tutaj wystarczajaco. Prosze moderatora o zamkniecie tematu bo dyskusja robi sie jalowa.
Pozdrawiam
|
|