Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - Wydech , Układ wydechowy , Tłumik Przelotowy

lukop2 - 7 Wrz 2004, 14:20
Temat postu: Wydech , Układ wydechowy , Tłumik Przelotowy
Witam kolegow...wiem ze ten temat poruszany byl juz wielkorotnie ale nie chcialem dopisywac mojegop pytania do innego postu gdyz moglo by byc niezauwazone.
Mam Fiestke '91 1.1 silnik i chcial bym aby ladni mruczala:)..wiem ze na pewno bede niebawem usuwal katalizator ktory zreszta juz nie spelnia swojej funkcji. Wyczytalem w pewnym poscie ze mozna zamiast koncowego tlumika wstawic tlumik przelotowy od Poloneza - to prawda ??Od jakiego poldka , nowego czy starego....Chce poprostu aby bylo mnie slychac (chociaz nie za mozno)
Dzieki za rady i nie wsciekajcie sie ze poruszam ten temat poraz n-ty L:)

ehaer - 7 Wrz 2004, 15:16

hmmm ja mam koncowy tlumik WM sport polecam bo fajnie sobie buczy(nie jest to wyjec ale zostawia fajne brum za samochodem) i ladnie wyglada 8)
2pet - 7 Wrz 2004, 15:22

od polonka mozesz dopasowac WuPexa jak nie bedziesz miał kat. to bedzie ciekawy efekt
.mat. - 7 Wrz 2004, 19:58

eee,zwykły ze starego polda,tylko nie wiem jak w mk3 jest,możliwe,że bedziesz musiał chwile pokombinować,jak wywalisz kata i zamiast ostatniego dasz poldolotowego to bedzie fajnie :D
tłumik do starego polda kosztuje 30,- i jest to zwykła przelotówka bez udziwnień,np.KM to przelotówka z takim buczy gównem w środku,więc poldolot jest lepszy,bo mniejszy opór stawia :D .
moje zdanie odnośnie Twojego wydechu,to pier wywal kata potem zobacz jak chodzi,bo może bez kata brzęczeć troche to jest normalne,jeżeli chcesz bas,to potrzebujesz sprawny mały tłumik przelotowy zamiast katalizatora i ostatni tłumik bardzo luźny :D bo[upraszczając]pierwszy tłumik[katalizator to swego rodzaju tłumik]tłumi dzwięki wysokiej częstotliwości a tylni niskiej,to duże uproszczenie,ale sprawdza sie jeżeli nie wiemy z której strony zabrać sie za wydech :D .
osobiście wsadziłbym wolny wydech z tłumikiem z polda :D teraz mam tylko ostatni tłumik z mk2 i jest bardzo cicho :)

lukop2 - 8 Wrz 2004, 09:32

Oki...wiec bede powoli kombinowal ...moze cos z tego wyjdzie , napewno podziele sie uwagami....fajnie by bylo gdyby tanim kosztem mozna uzyskac ladny dzwiek :)
Pozdrawiam

.mat. - 8 Wrz 2004, 13:24

tłumik z polda,wymiary:
średnica puszki : 120mm
długość puszki : 400mm
średnica rury : 40mm
te wszystkie wymiary są niezbyt dokładne,zwłaszcza średnica rury wchodzącej do tłumika,z tego co wiem powinno być 42mm :D
oprócz puszki jest jeszcze kawałek rurki,ale to można obciąć więc nie pisałem :D

Wodz - 8 Wrz 2004, 13:36

Ja jestem zadowolony z ultera.Jak dla mnie bardzo przyjemny pomruk basu szczególnie w granicy 2000obr.
Jareczek - 8 Wrz 2004, 15:16

A ja już mam naraszcie KM i bardzo mi siępodoba w okolicach 3500 obr/min :D
RKRman - 8 Wrz 2004, 22:13
Temat postu: wydeszek..
cze !

zamontowałem do MK-3 1100 cm pojedynczego Ulterka fi 80
za dwórurką mam strumienia łuskowego a z serodkowego tłumika została tylko obudowa
jazda bardzo przyjemna niemęcząca ( wypaliłem dopiero jakieś 3000 km. )- na pewno już słychać różnice po założeniu.
strumień robi ładny , metaliczny przedzwięk po 3500 tyś .

POZDRAWIAM :)

Findziu - 21 Wrz 2004, 22:24

Miałem podobny problem: Fajny dźwięk + moc. W sklepie polecili Mi wstawić cały nowy wydech, ale od modelu z większą pojemnością. DO tego strumienica imitująca katalizator żeby się na kontroli nie przyszepili, ładna końcówka i ponoć da się pobrykać z ładnym bassem. Wyliczyli Mi taką zmianę na 320zł z robocizną... Jak zarejestruje, uzbieam i pozmieniam to opiszę efekt :lol:
KacpeRS - 21 Wrz 2004, 22:27

to tanio jak cholera
DŻEJKU - 21 Wrz 2004, 22:44

co za idiota z tego sklepu polecił ci wydech z większej pojemności i strumienice zamiast kata? chcesz się pozbyć resztek wigoru ze swojego 1,1??
Findziu - 21 Wrz 2004, 22:46

DŻEJKU napisał/a:
co za idiota z tego sklepu polecił ci wydech z większej pojemności i strumienice zamiast kata? chcesz się pozbyć resztek wigoru ze swojego 1,1??


Nazwiska nie znam, ale kolo był strasznie ubogi z ryja!

Czyli mówisz że takie zmiany zjebią Mi autko?!

DŻEJKU - 21 Wrz 2004, 22:48

pomyśl nad wydechem jak najbardziej odpowiadającym twojej pojemności, strumienice mógłbyś sobie podarować (no chyba że kaski ci zostanie) a kata jak chcesz wywalać to wypatrosz go i wstaw w niego prostą rurę dzięki czemu nie będzie metalicznego dźwięku a z zewnątrz nikt nie zczai ze go niema
Findziu - 21 Wrz 2004, 23:08

DŻEJKU napisał/a:
pomyśl nad wydechem jak najbardziej odpowiadającym twojej pojemności, strumienice mógłbyś sobie podarować (no chyba że kaski ci zostanie) a kata jak chcesz wywalać to wypatrosz go i wstaw w niego prostą rurę dzięki czemu nie będzie metalicznego dźwięku a z zewnątrz nikt nie zczai ze go niema


Tak teraz zacząłem się głębiej zastanawiać...

W tym sklepie mówili Mi całkiem logicznie: Większa rura od wydechu = większe przepustowość spalin. Do tego dołączenie strumienicy daje jescze szybsze opróżnianie komór ze spalin => więcej mocy
Brzmi całkiem logicznie.
Koleś nie mówił Mi o przeciwwskazaniach. Możesz Mi przybliżyć temat? Widzę że siedzisz w tym, to Cię trochę "wykorzystam"! :wink:

DŻEJKU - 21 Wrz 2004, 23:23

nie jestem specem w tym temacie ale producent obliczył w jakiś sposób układ wydechowy i jak go zabardzo odetkasz to pogorszysz osiągi. le wciąż nie wiem czy masz na myśli tylko tłumik końcowy czy cały układ.
powiekszanie średnicy układu ma sens w silnikach turbo a w wolnossących moim zdaniem nie wolno przesadzić.
ja ucze się na swoim aucie i cały czas staram się dojść do złotego środka :D próbuj i ty-może sprzedawca wiedział co mówi- dla mnie to bzdura

Findziu - 21 Wrz 2004, 23:27

Koleś mówił o całym wydechu. Twoja logika jest jednak także poprawna - nie można przesadzać! Jednak wybebeszenie katalizatora i doodanie strumienicy to będzie chyba podstawa! Do tego końcówki, albo sportowy końcowy wydech i jestem w niebie 8) Dzięx za radę. Będę informował o postępach!
DŻEJKU - 21 Wrz 2004, 23:36

tylko nie dawaj strumienicy zamiast kata ale w miejsce środkowego tłumika. na koniec załóż przelotowy tłumik i będzie cacy. ale wszystko trzeba z umiarem bo jak zabardzo odprężysz układ to będzie kicha.
Lokmen - 22 Wrz 2004, 09:30

Findziu napisał/a:
DŻEJKU napisał/a:
pomyśl nad wydechem jak najbardziej odpowiadającym twojej pojemności, strumienice mógłbyś sobie podarować (no chyba że kaski ci zostanie) a kata jak chcesz wywalać to wypatrosz go i wstaw w niego prostą rurę dzięki czemu nie będzie metalicznego dźwięku a z zewnątrz nikt nie zczai ze go niema


Tak teraz zacząłem się głębiej zastanawiać...

W tym sklepie mówili Mi całkiem logicznie: Większa rura od wydechu = większe przepustowość spalin. Do tego dołączenie strumienicy daje jescze szybsze opróżnianie komór ze spalin => więcej mocy
Brzmi całkiem logicznie.
Koleś nie mówił Mi o przeciwwskazaniach. Możesz Mi przybliżyć temat? Widzę że siedzisz w tym, to Cię trochę "wykorzystam"! :wink:

Jesli przesadzisz z większym przekrojem rury - to efekt odetkania bedzie taki ze cześć mieszanki będzie poprostu wyssysana zanim zdąży sie spalić - a nawet może dojść do tego ze nnie bedzie chciał jeździć samochód bo nie bedzie paliwa w cylindrach....

KacpeRS - 22 Wrz 2004, 09:54

jak to przecież podczas spalania zawory są zamknięte!! to jak może wyssać mieszankę
Lokmen - 22 Wrz 2004, 19:09

Teoretycznie są zamknięte - ale mniej więcej w praktyce wygląda to tak ze podczas napełniania miesznki zawory wydechowe są przez jakiś czas otwarte w celu przepłukania silnika świeżą miesznką (oczywiście sa to ułamki sekund - ale w zupełności wystarczy to zeby w przypadku znacznego odetkania silnika wyssać całkowicie miesznkę)...
Findziu - 22 Wrz 2004, 19:56

Czyli najnormalniej w Świecie trzeba utrzymać umiar. Popytam się u specjalistów czy wsadzenie do 1.1 wydechu od 1.4 + strumienica jak najbliżej kolektora wpłynie negatywnie.
Z drugiej strony jak część mieszanki będzie sie spalała poza cylindrami, to fajnie będzie wybuchało z rury :wink:

KacpeRS - 22 Wrz 2004, 22:53

a ja słuszałem że to raczej zasysa troszeczke spalin z rury wydechowej
lukop2 - 14 Paź 2004, 15:11

A czy ktos z was robil cos takiego : zastapic caly wydech czyli, kata i I tlumik jakas 2" rura i na koncu tylko wstawic ladnego KM lub remusa ?? jestem ciekaw jaki by to dalo efekt......ja bym chcial aby moja fiesta mimo iz ma 1.1 :) :) ladnie a nawet glosno mruczala :) :) Poradzcie cos co wy robiliscie...
Pozdro

sify - 14 Paź 2004, 23:14

wywalić układ wydechowy i bedzie głośno :D
Ługol - 15 Paź 2004, 00:19

Podepne sie pod temat z pytaniem: Czy jak będe wymieniał tłumik końcowy, to przy spawaniu mam odkręcać sonde lambda bo szczerze mówiąc wolałbym jej nie ruszać?
ehaer - 18 Paź 2004, 16:29

Ługol napisał/a:
Podepne sie pod temat z pytaniem: Czy jak będe wymieniał tłumik końcowy, to przy spawaniu mam odkręcać sonde lambda bo szczerze mówiąc wolałbym jej nie ruszać?

Nie musisz pozdr


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group