|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - MK3, gaśnie, sprawdzony TPS
piotrekk - 15 Lis 2005, 18:26 Temat postu: MK3, gaśnie, sprawdzony TPS Gdy silnik jest zimny, wtedy potrafi zgasnąć po przejachaniu kilku metrów, przy dojeżdżaniu do skrzyżowań także gaśnie, dopiero gdy się nagrzeje zaczyna chodzić normalne. Silnik jest na monowtrysku.
Sprawdziłem czujnik położenia przepustnicy (z kodów wychodziło, że to on może być walnięty), ale pomiar wskazuje, że jest sprawny. Gdzieś trafiłem w kodach na to, że ten sam kod odpowiada za silnik (bodajże przy przepustnicy) - czy to prawda i czy może mieć on wpływ na gaśnięcie ? Czy to ten silnik obok czujnika położenia przepustnicy (4 przewody) ? W jaki sposób w aucie działa ten silnik - czy może coś w stylu ssania na zimnym silniku ?
Czy czujnik temperatury silnika ma jakikolwiek wpływ na pracę silnika czy ma charakter wyłącznie informacyjny (pokazywanie temp. na tablicy) ?
PS. Auto nie ma instalacji gazowej.
hans666 - 15 Lis 2005, 19:03
podepne sie pod temat..bo mam DOKŁADNIE ten sam problem.. czyszczenie silniczka krokowego nic nie dało..denerwujaca "usterka"
szynszyl - 15 Lis 2005, 19:32
krokowiec przekształca impulsy elektryczne w dyskretne ruchy mechaniczne. Oś silnika krokowego obraca się o niewielkie przyrosty kąta pod wpływem impulsów elektrycznych, podawanych w odpowiedniej kolejności. Obroty silnika są związane bezpośrednio z podawanymi impulsami na kilka sposobów. Kierunek obrotów osi jest ściśle związany z sekwencją podawanych impulsów, prędkość obrotów zależy od częstotliwości tych impulsów, a kąt obrotu - od ich ilości. reasunując: silnik krokowy działa na sekwencje impulsów napieciowych, dajac precyzyjny obrót, małą bezwładność i natychmiastowy obrót lub zatrzymanie. budowa w zasadzie prosta. jest wiele ich rodzajow, zatem szkoda sie rozpisywac, bo to do niczego nie doprowadzi. może lekturka tego pomoże. http://www.roverki.pl/article.php?sid=312
nasz thomas z kolei napisał http://fiesta.dobrynet.pl...zepustnica.html
jak wyszyścić: http://www.fiestaklubpols...=silnik+krokowy
jak reaktywować http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=400
hans666 - 15 Lis 2005, 19:54
reasumując Twe dywagacje Szynszyl :lol: -krokowiec może być przyczyną takiego zachowania silnika czy nie?
cofam pytanie....może, thx
szynszyl - 15 Lis 2005, 21:15
hans666 napisał/a: | -krokowiec może być przyczyną takiego zachowania silnika czy nie?
cofam pytanie....może, thx |
w mojej 1.6i 8V nie ma krokowca. a u ciebie 1.8i 16V pewnie już znowu jest :yyy: - nigdy sie nad tym nie zastanawiłem
Rycho - 16 Lis 2005, 09:50
W 1,8 16V nie ma silnika krokowego. Jest tylko czujnik położenia przepustnicy i zawór doprowadzający powietrze, który jest odpowiedzialny za wolne obroty. Dawkowanie powietrza na wolnych obrotach odbywa się poprzez regulację częstotliwości otwierania i zamykania się tego zaworu.
Inną przyczyną wachania wolnych obrotów, może być zabrudzenie przepływomierza. Można spróbować przepłukać go beznyną ekstrakcyjną. Przy okazji sprawdzić jakość połączeń elektrycznych przy zaworze wolnych obrotów i przepływomierzu.
Rycho
hans666 - 16 Lis 2005, 10:57
Rycho napisał/a: | W 1,8 16V nie ma silnika krokowego |
nie twierdze Rychu, ze sie mylisz..ale co to jest w takim razie?:
http://www.ford.sklep.pl/...n,172926,0.html
jak to w koncu jest? mylnie nazywają tą czesć?
szynszyl - 16 Lis 2005, 12:57
w nawiasie podali nazwe zwyczajowa
|
|