Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - Przeniesienie napędu : ślizganie sprzęgła

FG - 7 Lis 2005, 23:55
Temat postu: Przeniesienie napędu : ślizganie sprzęgła
Szukalem na Forum i nieznalazlem podobnego problemu do mojego, a jesli taki post juz jest wybaczcie :)

Od pewnego czasu zauwazylem ze jak wcisne gaz zeby przyspieszyc, obroty wchodza mi na wyzsze i to slychac po pracy silnika, jako ze niemam obrotomierza w liczniku, natomiast po paru sekundach spadaja do pierwotnego stanu dalej wkrecajac silnik juz normalnie lub czasem zostaja i musze spuscic noge z gazu, o tyle jest to niebezpieczne ze podczas wyprzedzania juz nieraz musialem uciekac przed rozpedzonymi autami z naprzeciwka.

To strasznie irytujace falowanie obrotow bo czasem oprocz tego ze wyskoczy na wyzsze obroty to pracuja nierownomiernie po tym jak spadną

Moze ktos z was ma jakies pomysly w czym szukac mam przyczyny, dodam ze silnik jest na Gaźniku

Jaroslaw82 - 8 Lis 2005, 06:48

szczerze mowiac to troche dziwne.... wskazuje na problemy z przepustnica. Najpierw sprawdzilbym linke od gazu (nie do konca wiem jak to jest rozwiazane w MK3) czy o cos nie chaczy.
A jaka benzyne lejesz? Na dobrej stacji czy "taniej"? Moze w gazniku sa jakies swinstwa? Chc wtedy objawy bylyby inne.
Moze sonda lambda? (jesli ja masz- bo szczerze mowiac nie wiem) Jesli masz to jej uszkodzenie jest bardzo prawdopodobne- falujace obroty i podwyzszone spalanie, takie sa tego objawy, czyli calkiem podobne do twoich.
Poza tym to nie mam wiecej pomyslow, ale spytam sie kumpla ktory jest mechanikiem- i dam Ci znac.
Pozdro

MARIUSZ.B - 8 Lis 2005, 08:40

Rozumiem, że obroty wzrastają podczas jazdy kiedy przyśpieszasz (dodajesz gazu) a auto nie rozpędza sie proporcjonalnie do obrotów. Jeśli tak to masz problem ze sprzęgłem, ślizga się.
FG - 8 Lis 2005, 09:34

Tak, obroty wzrastaja tylko kiedy przyspieszam, najpierw autko rozpedza, potem wchodzi na wysokie obroty, chwilke faluja, auto wtedy nieidzie proporcjonalnie z obrotami bo jak skoczy na wysokie niema mocy, potem spada do odpowiednich i auto znowu dostaje moc.

Leje na Orlenie i w sumie nigdy niemialem problemu z ich benzyna, wymienialem ostatnio swiece, olej wraz z filtrem i akumulator, a jeszcze wczesniej filtr powietrza,

Najgorsze jest to ze czasem dzieje sie to na kazdym biegu od 2go wzwyż a czasem objade sporo kilometrow zanim obroty wzrosną przy przyspieszaniu, nastepnie faluja i normują się, naprawde opadaja mi rece bo bylem juz o 2 mechanikow i kazdy rozklada rece, mowiac zebym wymienil mase czesci, tylko po co jak prawdopodobnie jedna z nich odpowiada za usterke

Lokmen - 8 Lis 2005, 09:58

Sprzęgło na bank do wymiany - zrób sobie taki test jak masz porządny ręczny to go zaciągnij wrzuć 1 bieg i na ręcznym spróbuj ruszyć. Jam masz słąbawe sprzęgło to bedzie widać ze na początku bedzie sie slizgać a pod koniec wysprzęglania samochód może bedzie próbował jechać.
kazi - 8 Lis 2005, 12:32

Na bank sprzeglo tez tak mialem po wymianie gut powiem lepiej niz gut :D
FG - 8 Lis 2005, 13:19

Łokmen dzieki! Sprawdzilem, faktycznie objawy sprzegla, przy okazji znalazlem usterke kolektora ssacego ktory lapal mi lewe powietrze.

Zmienilem linke gazu przy okazji i auto niedopoznania, juz niemusze cisnac do dechy zeby cos z niego wydusic :-/

Zrobilem ten test jak pisał Łokmen, faktycznie ślizga sie jak cholera, dojezdze go do konca, a pod koniec miesiaca kupie nowa tarcze, bo nadkladac niema sensu

Dziekuje wszystkim za pomoc

[ Dodano: Wto Lis 08, 2005 14:35 ]
Kurcze pol auta musze rozebrac zeby wymienic tarcze sprzegla Eszz.... wrrrr

Panowie wystarczy wymiana samej tarczy czy cale sprzeglo musze zmieniac :( ?

Lokmen - 8 Lis 2005, 18:06

FG napisał/a:
..... faktycznie ślizga sie jak cholera, dojezdze go do konca, a pod koniec miesiaca kupie nowa tarcze, bo nadkladac niema sensu
.............
....Panowie wystarczy wymiana samej tarczy czy cale sprzeglo musze zmieniac :( ?

Ja bym odrazu wymieniał a nie dojeżdzał do końca bo tak zaraz załatwi sie docisk oraz koło zamachowe...

FG - 8 Lis 2005, 20:56

Ekhm sorrki ze tak natretnie, ale wlasnie jechalem na niedalekim dystansie i od samego poczatku eskapady do powrotu w chwili obecnej kazde mocniejsze przycisniecie gazu skutkowalo wejsciem na wysokie obroty, natomiast delikatnie rozpedzajac i wciskajac gaz powoli sie rozpedza

Nadal Twierdzicie po tych objawach ze to sprzeglo na 100% ?
Chce miec poprostu pewnosc zanim skrzynie sciagne zeby dobrac sie do wymiany na nowe lub nadlozenia na tarcze nowych okladzin :(

Dodam ze dzieje sie to tylko i wylacznie podczas jazdy na jakims biegu, bo na luzie jak cisne gaz to pieknie wchodzi i spada z obrotow

Co do wymiany Łokmen, odstawilem dzisiaj juz fieste i musze przesiasc sie do mazdy, wiec spokojnie docisku nierozwale (o ile juz moze byc niesprawne ;) )

Lokmen - 8 Lis 2005, 22:06

Tak to na 100% tarcza sprzęgła
odyniec - 9 Lis 2005, 01:32

sprzeglo bo kiedys jak jechalem mondeo to podobnie bylo. obroty wysokie a jakos mocy malo przy 1.6 16V :S
pawlooo - 10 Lis 2005, 17:22

mam takie pytanie...czy mozna kupic przewody te ktore ida od silnika krokowego, nie mam wogole na nich izolacji...??[/quote]

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group