|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika silnika - Zapłon w mk2
Jerry_20 - 28 Paź 2005, 21:09 Temat postu: Zapłon w mk2 Mam problem, jestem troche początkujący i mam (pewno) głupie pytanie:
W mojej mk2 1.6 cvh sie coś spsuło...
-nie może złapać niskich obrotów (poniżej 1.5tys gaśnie, trudno złapać regularne obroty, tzn raz są 1.5 tys raz 2 a raz 2.5)
-straciła moc
-chodzi jakby chciała a nie mogła
-dziura w granicach 4tys obrotów i w górę, ciężko go wykręcić
wydaje mi sie że to coś od zapłonu, ale od czego sie zabrać żeby robić to z głową a nie rozebrać wszystko niepotrzebnie? Przewody wymieniłem rok temu, świece pół, nie wydaje mi się (po odgłosie) żeby chodziła na 3 garki, pali nieźle. W co patrzeć? w rozdzielacz zapłonu? w aparat? zapłon ustawiony, na początku jak ustawiłem wszystko git, jakby się zaczął przestawiać?? sam?? przy okazji wałek nowy, popychacze nowe, głowica sprawdzona szczelna...
ma Ktoś pomysł??
Bazyli - 28 Paź 2005, 21:16
Moja sugestia to sprawdzic na poczatek czy aparat zaplonowy sie nie obluzowal, odrazy mowie ze nie wiem jak to jest w CHV ale u mnie raz obejma pekla i mialem kosmos z zaplonem.
Nastepnie sprawdz inne swiece, to ze maja pol roku nic nie znaczy, u mnie 1 dostala przebicia po 2 tyg od wymiany. Kable tez "pozycz".
Cos mi jeszcze podpowiada zeby sprawdzic droznsc odmy....czyli tych gomowych wezy odpowietrzajacych wychodzacych z pokrywy zaworow
JoeMix - 28 Paź 2005, 22:12
CHV - tam lubi lecieć wałek rożrzadu - ściera się krzywka czy coś - tez by wypadało zerknąc jak się ma...
przyczyn - 29 Paź 2005, 10:46 Temat postu: znam to.. jezdze czyms takim... i cwiczylismy u kolegi takie akcje, u niego wyszlo na to ze modul zaplonowy padl i musielis,y wykombinowac drugi, ale oprocz tego u mnie tez yla taka opcja wymienilem rurke podcisnienia idaca do modulu kabelki, palec rozdzielacza kopulke i uszczelki po gazniczkiem ale to z innego powodu i.... jest spokoj. Powodzenia.
diodalodz - 29 Paź 2005, 16:08
ja bym na wstępie sprawdził czy nie zablokował sie (odłączył ) elektrozaworek w gaźniku bo narazie wszystkie objawy na to wskazuja .
przyczyn - 29 Paź 2005, 21:44
tu kolega ma racje sprawdz elektrozaworek. najlepiej go wykrec przytknij do masy i niech ktos ci zalaczy zaplon jak sienie ruszy to lipa a jak tak to spoko tyle ze on dziala dopiero od takiego momentu ze musi byc delikatnie wcisniety.
Jerry_20 - 30 Paź 2005, 06:08
dzięki za wszystkie rady będę się dziś ( w niedziele niestety :( ) brał patrzeć na to
od razu moge powiedzieć że elektrozaworek jest wporządku a i wałek cały, przynajmniej w teorii- wałek nie ma nawet 1000 km jest nowy, popychacze też więc go nie wybiły.
Dziś posprawdzam sobie wężyki kable jakieś inne też mam, na świece polookam na luz aparatu....
A taką obudowę aparatu zapłonowego jakiś palec itd idzie dostać w sklepie??
Ostatnio szukałem poduszki pod silnik i ... NIE MA
może gdzieś na necie można takie coś kupić??
mam na myśli raczej nowe części
przyczyn - 30 Paź 2005, 13:48
swiece kable i kopulke i palec mozna kupic w sklepie. polecam intercars jesli takowy masz w swoim miescie. pale c gdzies w granicach max 15 zl a kopulka ok 50. jkaby co to pisz smialo jabys mial jakis problem. moze potrebujesz ksiazke (poradnik napraw) do mk2 jakby co to mam takowa w pdf wiec moge podeslac na maila. pisz na priv. pozdrawiam
jackrzec - 30 Paź 2005, 13:52
przyczyn napisał/a: | ...moze potrebujesz ksiazke (poradnik napraw) do mk2 jakby co to mam takowa w pdf wiec moge podeslac na maila. pisz na priv. pozdrawiam |
Narażasz sie! Materiały powinny byc dostępne tylko dla klubowiczów!
http://www.fiestaklubpolska.pl/viewforum.php?f=28
przyczyn - 30 Paź 2005, 14:19
ok jelsi tak to przepraszam. a w jaki sposob nienarazajac sie nikomu moge kozystac i udostepniac materialy?? jak zostac prawowitym klubowiczem??
[ Dodano: Nie Paź 30, 2005 13:24 ]
juz wiem wszytsko przepraszam.
Jerry_20 - 30 Paź 2005, 20:38
spoko spoko Panowie nie chce żeby Ktoś miał przeze mnie przechlapane
patrzyłem i wypatrzyłem, urwał mi się gwint pod mocowaniem kopułki, więc skręciłem nakrętką ;-) no i myślałem że git (ponadto musiałem porobić z ssaniem i wymienić płyn) ale nie do końca, ustabilizowały mi się niskie obroty ale dziura została :( no cóż nie ma w życiu łatwo, mamy intercars w Bielsku hehehe aż taka wiocha to nie jest więc myśle że wymienie sobie kopułke (nie wygląda w środku zbyt ładnie) przewody (bo są lipne) no i palec, zobaczymy co dalej będzie....
mam prośbę; mógłbyś mi jakoś cyknąć fotke jak wygląda cewka w xr2? bo wydaje mi sie ze odkąd ją kupiłem jest jakaś kombinowana....
propo porad i członkowstwa w Waszym klubie myślę nad tym bardzo intensywnie
mam książke ford fiesta-sam naprawiam ale traktuje ja jako wzór regulacyjny i rozwiązanie typowych problemów lub gdy czegoś (co sie jakoś samo rozkręciło ) nie potrafie skręcić.
dzięki z góry za tą fotkę gdybyś mógł
Bazyli - 2 Lis 2005, 02:34
ha !!! czulem ze cos z aparatem zaplonowym
Sorki ale musialem sie podbudowac
JoeMix - 2 Lis 2005, 06:36
http://fiestomaniak.pl/mk1/tabela.html
lehu8 - 6 Sty 2006, 21:34
"dzięki wytrwałości nielicznej grupy użytkowników klasycznych fiestek, a zwłaszcza uporowi Leszka ta strona ponownie rusza."
adi08 - 7 Sty 2006, 09:44
Jerry_20 napisał/a: |
Ostatnio szukałem poduszki pod silnik i ... NIE MA
mam na myśli raczej nowe części |
Ja wymieniłem jakieś 6 miesięcy temu wszystkie 3 poduszki i nie było problemu z ich dostaniem !!! Jeżeli lubisz troche poszleć swoją XR-ką to polecam przy okazji wymiany "utwardzić je"!!! Wtedy wytrzymują duuuuzo dłużej i o wiele bardziej można je katować
Jak będzie jakiś problem to pisz ..... pozdro
Żółwik Tuptuś - 7 Sty 2006, 21:19
adi08 - wy to macie fajnie - w mk2 przesunęli belkę i wystarczy założyć twardsze poduchy .
W mk1 trzeba zmienić główną daćtwardsze pod sankami i dołożyćdwa stabilizatory - inaczej pocisk wychodzi spod maski
|
|