|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK3] Założenie oryginalnego centralnego zamka i elektr. szy
macziom - 3 Paź 2005, 16:44 Temat postu: [MK3] Założenie oryginalnego centralnego zamka i elektr. szy Opowiadanie jak wyglądało zakładanie zamka i szybek pod tytułem "Drzwi i zasilanie"
Tak jak obiecałem (http://www.fiestaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=10468) przedstawiam w miarę krótki opis uzupełniony zdjęciami.
Zaczynamy
Boczek:
Jak zdjąć boczek to już każdy wie, ale ku ścisłości: należy odkręcić 2 śrubki w podłokietniku, 3 w drzwiowym schowku i jedną w klamce. Odbezpieczyć zawleczkę na korbce i zdjąć ją wraz z plastikową podstawką. Teraz trzeba odpiąć boczek ze wszystkich zatrzasków znajdujących się na obwodzie, lekko unieść do góry. Tak to wygląda po zdjęciu boczku (tu akurat już zdjąłem folię):
Założenie, tak samo jak zdjęcie tylko w drugą stronę
Centralny zamek, siłownik:
Odbezpieczenie pręcików bębenka i klamki zew. polega na odpięciu zielonego i czerwonego plastiku. Lekko nacisnąć plastikową dźwigienkę i wepchnąć za pręt.
Poluźnić 3 śruby trzymające zamek, następnie przytrzymując jego obudowę wykręcić całkowicie śruby. Dołożenie siłowników do starego zamka wyposażonego w dźwigienkę jest łatwe, należy odpowiednio zahaczyć siłownik i przykręcić go na 2 wkręty do korpusu zamka.
W miejscu zaznaczonym żółtym kółeczkiem znajduje się dźwigieneczka
Zamek zamontować na swoje miejsce i podłączyć pod pręciki. Oryginalna wiązka kabli przebiega jak na kolejnym zdjęciu, czyli "wierzchem". (proszę się nie obrażać nie chciałem pokazać , tak wyszło)
Przy nieoryginalnych kablach należy podłączyć siłowniki tak jak pisałem wcześniej: czerwono-biały lub czerwono-żółty = 12V; brązowy = masa, żółty i biały łączyć z takimi samymi kolorami z drugiego siłownika
Szyby:
Po zdjęciu boczku pierwsze co to szyba do pozycji "zamknięte" i wykręcamy wkręty widoczne przez te 2 dziurki pokazane na pierwszym zdjęciu. Podpieramy szybę, do tego wykorzystałem dwa drewienka. Ja rozwiercałem nity, ktoś mówił mi o ich ścinaniu, ale nie chciałem sobie porysować niczego brzeszczotem czy inną gumówką. U mnie niektóre nity zaczęły się obracać więc pomogłem im pozbyć się łebków za pomocą śrubokręta i młotka . Otworki z miejsca zamalowane "czerwoną". Wyjęcie i włożenie mechanizmu opuszczania szyb zaczynałem zawsze od wyciągnięcia(włożenia) korbki(silniczka). Następnie prawie poziomo układałem prowadnicę szyby i wyciągałem przez największy otwór.
Przykręcamy silnik szyb i walczymy z prowadnicą. Na początku planowałem w miejsce rozwierconych nitów dać śruby, ale w garażu znalazła się nitownica więc znowu mam nity.
Głośnik:
Stara wiązka miała tylko kabelek do głośnika, wkładając inną wyrzucałem to co szło do niego. Nie warto wykręcać głośnika, wystarczy trochę poszarpać wtyczką znajdującą się wewnątrz, za głośnikiem, u dołu. Uwaga kabelek (u mnie) parę centymetrów dalej był przytrzymywany przez plastikowy uchwyt.
Zasilanie:
Jak pisałem na początku udało mi się kupić cały komplet wraz z wiązką i guzikami.
Wg mnie wiącha kabli bardzo ułatwia montaż, zwłaszcza, że udało się odnaleźć gniazdko, w które podłącza się oryginalną wtyczkę, zasilania szybek i "CZ" to jest ta w lewym, górnym rogu. Należy jej szukać tu:

Dla zainteresowanych - można tam się wlutować z prowadzonymi przez siebie przewodami zasilania do CZ lub szybek. Od razu jesteśmy podłączeni pod właściwy bezpiecznik (u mnie tak było). Zasilanie CZ 12V -> dość gruby czarno-żółty. szybek 12V -> czerwono-żółty, masa-> brązowy, siłownik klapy 12V-> czerwono biały.
Nie wiem jeszcze tylko co idzie w niebieskim i żółto-białym przewodzie
Problemy:
1. U mnie problem stanowiło połączenie drzwi-wnętrze autka, ponieważ słonik (trąbka, gumowy łącznik) wiązki którą dostałem z siłownikami ma za małej średnicy końce i za cholerę nie trzymają się w otworach, w których siedział stary słonik :cry: . Teraz mam małą zagwózdkę - jak rozebrać tą wtyczkę:
Planuję kabelki przeciągnąć przez starego słonika. W grę wchodzi jeszcze odcięcie wtyczki i zlutowanie z powrotem po przepchnięci przez trąbkę (ostateczność).
2. Po tym jak się schrzaniła pogoda i wjechałem do garażu tak, aby się dało całkiem otworzyć drzwi pasażera trudno się było położyć tak żeby dostać się pod kierownicę w poszukiwaniu wtyczki
3. Przy wymianie prowadnicy szyby przyda się druga osoba, która będzie biegać po garażu w poszukiwaniu drewnianych klocków, w chwili gdy my będziemy zajęci trzymaniem szyby żeby nie spadła na dół.
hans666 - 3 Paź 2005, 21:23
zajebiscie! czekałem na taką fotorelacje..mam zamiar dobrac sie do elektrycznych szybek (ciezko chodza w gore) skwapliwie skorzystam z rad, dzieks
vis - 15 Paź 2005, 16:25
Dla zainteresowanych montażem centralnego zamka dołanczam zdiecia jak zamontowac zwykły uniwesalny siłownik powszechnie dostępny i tani, tak azeby spełnił funkcje w zamku fiesty.
ROMEZ - 15 Paź 2005, 23:06
witam
co do tego ostatniego posta to nie jest raczej zwykly silownik
ja mam taki sam a qpilem go za 250 plnow (2x master)i na dodatek niezbyt pasowaly do moich kaset zamka ale i tak taniej niz orginalne fordowskie
pozdro 4 all
macziom - 15 Paź 2005, 23:46
Widziałem na allegro cały taki komplet siłowników - z tymi uchwytami. Nie chce tu bronić oryginalnych siłowników tylko dla tego, że takie mam ale nie jestem przekonany do takiego montażu. Piszę jak ja to widzę, takie moje spostrzeżenia, różne za i przeciw.
1. Element ciągnący za linkę jest fajny, ale jak takie coś wykonać samemu w domowym zaciszu, tak żeby się nie rozleciało po kilkuset użyciach?
2. Linka i zamek nie zawsze chodzi super luźno więc może to powodować poluźnienie się metalu w oczku siłownika.
3. Niby siłownik ciągnie w swojej linii, ale jeżeli linka/zamek będzie chodzić ciężej to będzie się odginał, co podobno przyspiesza jego zużycie.
4. Taki kątownik, do którego jest przymocowany siłownik będzie łatwo zrobić.
5. Jeżeli ktoś się zdecyduje na kupienie ZESTAWU do montażu (bez siłowników) na allegro to zapłaci 80zl za elementy do 4 drzwi.
6. Nie wiadomo jak to działa ze zwykłymi, najtańszymi siłownikami skoro sprzedawca nawet pisze: "Jeśli zamki pracują lekko, możesz założyć nawet zwykłe TESOR-y lub inne uniwersalne powszechnie dostęne. Osobiście do zamków w aucie Ford polecam siłowniki o sile uciągu 6kg, daje to gwarancję, że nawet w zimie i w nienajnowszych Fordach centralny zamek będzie działał prawidłowo!"
7. Przy oryginalnym rozwiązaniu jest dźwigienka, która powinna pomagać na ciężko chodzący zamek. Ktoś kiedyś powiedział, żeby dać mu odpowiednią dźwignię, a ruszy z posad Ziemię, albo punkt podparcia pod dźwignię .
8. Z drugiej strony nowy uniwersalny siłownik powinien (teoretycznie) dłużej działać niż taki wyjęty z innej fiesty.
9. Według mnie oryginalny siłownik nie musi być dużo droższy od takiego rozwiązania. Wystarczy poczekać na okazję
10. Łatwiej jest założyć fordowski zamek niż męczyć się z wykonywaniem takich dźwigienek.
11. Przy oryginalnym CZ mogą pojawić się dodatkowe koszty, jeżeli nasza kasetka zamka nie ma dźwigienki.
12. W podanym rozwiązaniu nie ma już zamontowanej plastikowej klapki, która zabezpiecza, przed przedostawaniem się kurzu/pyłów do wnętrza zamka.
Ogólnie takie było parę moich przemyśleń. Powiem szczerze, że sam zastanawiałem się nad założeniem uniwersalnych zamków w jeden ze sposobów przedstawiany na forum. Jednak trafiłem na "okazję", o której pisałem. Dałem 350 za komplet (wszystko sprawne):
- oryginalne siłowniki do 2 drzwi i klapy
- elektryczne mechanizmy otwierania szyb 2 drzwi (jeden prawie nówka)
- wiącha kabli ze wszystkimi wtyczkami, złączkami, gumowymi łącznikami "trąbkami" drzwi, kabelkiem aż do klapy
- przełączniki do sterowania szybami
- guziczek do otwierania klapy
- bardzo miły sprzedawca dosłał na swój koszt i bez dopłat z mojej strony zamki z dźwigienkami
Nie wiem jak wyliczyć ile kosztowały mnie siłowniki i ich sposób na montaż, ale raczej nie uważam tego za drogą imprezę 8) .
vis - 16 Paź 2005, 11:08
macziom napisał/a: | Widziałem na allegro cały taki komplet siłowników - z tymi uchwytami. Nie chce tu bronić oryginalnych siłowników tylko dla tego, że takie mam ale nie jestem przekonany do takiego montażu. |
Masz w 100% racje sugerując że orginalne jest lepsze. Jednak dla kogos kto chciałby tanim kosztem zamontowac centralny zamek jet rozwiązaniem conajmniej dobrym.
Ja sam zamontowałem centralny sposobem "kombinowanym" tylko dlatego że mialem w domu używane siłowniki które zagracały mi piwnice. A zdięcia ktore wstawilem wyżej pochodza z allegro i były dla mnie inspiracją. Oczywiscie ze cena(80zł) na aukcji jest nie do przyjecia za te elementy mocujące-(wg. mnie max 20zł).
Sam zrobilem wszystkie uchwyty - jednak nie zrobilem zadnego zdiecia poniewaz nie mialem pod reka aparatu (ale jak znajde chwile czasu to zrobie i uzupełnie opis o własna koncepcje) - czas pracy ok 4 godzin łącznie z przygotowaniem i sprzataniem po montazu.
Co do ciężko pracujących zamków - chyba nie stanowi problemu przy rozebraniu "boczków" dzwi, zakonserwowac je - czyli troche oleju do pancerza linki i tawotu na pracujące elementy.
Zrobilem kilka zdjec:
Radziu - 22 Lis 2005, 21:32 Temat postu: Centralny zamek Witam!
Chce zalozyc centralny i mam pytanie czy taki uniwersalny by przypasowal?
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=72846133
jogar26 - 22 Lis 2005, 21:57
Zadaj pytanie sprzedającemu. Po przeróbkach pewnie będzie pasował - to ze względu na specyficzne dla Forda rozwiązanie zamykania. Gdzieś na Forum już o tym było. Też pytałem się na Allegro lecz sprzedawca polecił mi droższy, pasujący do Fordów
Presto - 22 Lis 2005, 23:33
napewno idzie taki założyć ale dosyć sporo roboty z tym jest...dzisiaj mi właśnie kumpel opowiadał jak zakładał taki zamek do mk3...dosyć pracochłonne to jest zadanie..
Jak ja kupowałem centrala do mk2 do gościu mi mówił, że do mk3 są trochę inne, i zakłada się je bez problemów
picio_18 - 24 Lis 2005, 21:57
ja kupiłem też uniwersalny (tylko mój jeszcze ma 2 dodatkowe kanały tzn: klapa i np: domykanie szyb ) jeżeli chodzi o założenie to męczyłem sie z tym coś ok tygodnia i nie założyłem!! Pojeździłem troche po elektrykach samochodowych i znalazłem jednego który podjoł sie założenia tych siłowników uniwersalnych (40zł jeden) nie do klamki (bo to mi na wstepie odreadził) tylko do zamka!! POZDRAWIAM!
reaven - 24 Lis 2005, 22:27
całkiem niedawno kupowałem orginalne siłowniki [mk3] forda.. w fordzie jeden kosztował 40pln. przyczepiłem je do zamka dospawując dźwigienkę.
wladziu - 24 Lis 2005, 22:33
napewno beda pasowac... ale sie troche omeczylem z tym az pojechalem do znajomego mechanika i jemu poszlo to znacznie szybciej
cipojsza - 28 Sty 2006, 23:08
Czy ktos ma moze fotke tego mechanizmu z tej strony zaznaczonej strzala ?
Wlasnie jestem na etapie samowykonawstwa i mysle jak to przypasowac do puszki zamka. Z tamtej strony jest plastik w puszcze zamka wiec byl bym wdzieczny za informacje do czego przymocowac ten uchwyt no i jak go wyprofilowac.
Radziu - 29 Sty 2006, 00:06
Nie wiem czy o to Ci chodzi?
cipojsza - 29 Sty 2006, 08:38
nenenenene, właśnie mnie interesuje mocowanie tej blaszki do puszki zamka ale z drugiej strony.
Patrząc na Twoje zdjęcie - z lewej strony.
BTW: To zdjecie jest wyżej, mądralo
Radziu - 29 Sty 2006, 13:00
cium cium napisał/a: | BTW: To zdjecie jest wyżej, mądralo |
Rzeczywiscie nie zauwazylem!
hans666 - 2 Lut 2006, 13:42
małe OT...czy orientuje sie ktos z Was ile moze kosztowac takie podpiecie ukladu sterujacego na pilota do oryginalnego centrala fordowskiego?
macziom - 2 Lut 2006, 14:04
Mnie kosztował tyle co alarm magicar + lutownica i troche samozaparcia .
Podsumowując jak ktos lubi lutowanie w ekstremalnych pozycjach to koszt bedzie kosztem samej centralki sterujacej (na pewno jest takie cos na allegro) + koszta zwiazane z lutowaniem (pare mm cyny, termozgrzewka, itp.)
hans666 - 2 Lut 2006, 14:08
sęk w tym, ze oprócz samozaparcia potrzebne jest jeszcze miejsce, w ktorym to mozna zrobic...a moja fiesta nie wiedziala garazu od 6mcy...i nie zobaczy jeszcze dlugo...nie moge czekać az zrobi sie cieplej...bo zamek robi problemy i musze to zrobic jak najszybciej...a raczej zaplacic komus zeby to za mnie zrobil
marcus_87 - 2 Lut 2006, 21:50
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=84840469
cos takiego? gdzie w fiescie jest zamontowana ta centralka?
jeszcze mam jedno pytanie czy da sie jakos poprawic zamykanie szyby, bo cos powoli chodzi
dday - 2 Lut 2006, 22:17
marcus_87 napisał/a: |
jeszcze mam jedno pytanie czy da sie jakos poprawic zamykanie szyby, bo cos powoli chodzi |
u mnie to jest kwestia padających przycisków - jak podmieniłem przyciski to okazało sie ze okno śmiga jak powinno
macziom - 2 Lut 2006, 22:19
W fiestach (nie tylko mojej) nie ma jako takiej centralki (oryginalny central). Siłowniki dogadują się przez 2 z 4 kabli, pozostałe 2 to zasilanie. Obydwa siłowniki działają jako "master". Ja podłączając swoje pod autoalaram zająłem się właśnie tymi 2 "kablami do romzow".
Jeżeli chodzi o szyby to można spróbować kapnąć smarem do środka pancerza linki (strzelam).
sowa - 2 Lut 2006, 22:37 Temat postu: warto?? http://www.allegro.pl/show_item.php?item=83954706 jak myslicie czy warto??? ... złotą rączką nie jestem ale chcialabym mimo to sprobowac swoja rączką...wiec szukam najmniejszej lini oporu 8) ...zaraz po zleceniu tego komus
marcus_87 - 2 Lut 2006, 23:03
co to znaczy padajace przyciski u mnie od pasazera padla a od kierowcy bardzo wolno chodzi
macziom - 2 Lut 2006, 23:08
Można sprawdzić, czy styki wewnątrz przycisku nie zaśiedziały i przelecieć je drobnym papierkiem ściernym dla lepszego przewodzenia.
Tak mi się wydaje
marcus_87 - 2 Lut 2006, 23:26
seryjne i centralny tez ,nie wiem jak z otwieraniem klapy bo sa spory czy seryjne czy ladnie 'dorobione'. u Ciebie przycisk od dachu jest podswietlany?
dday - 2 Lut 2006, 23:34
marcus_87 napisał/a: | co to znaczy padajace przyciski |
co dokladnie to oznacza to nie wiem bo mi się ich rozbierać nie chciało jedynie podmieniłem na chwile na inny/sprawny i działało wszystko tip top
marcus_87 - 2 Lut 2006, 23:34
nie przecieka ale na drobne pekniecie z tylu nakleilem latke ze starej aktowki klej odporny na wode mroz i cieplo trzyma bardzo dobrze juz z 3 miesiace mozesz sprobowac jak znajde podam Ci nazwe kleju. co do szumienia to nie jest tak zle przynajmniej u mnie, sprawdz czy dach jest do konca dociagniety, innych pomyslow nie mam.. narazie ;-)
hans666 - 3 Lut 2006, 08:52
macziom napisał/a: | Można sprawdzić, czy styki wewnątrz przycisku nie zaśiedziały i przelecieć je drobnym papierkiem ściernym dla lepszego przewodzenia.
Tak mi się wydaje |
z tymi stykami to nie do konca...one po jakims czasie nie "odbijaja" tak jak powinny...plynie przez nie stosunkowo duzy prąd bo nie ma osobnego przekaznika poza pstryczkiem, ktory je wygina.. kupisz nowe przełączniki...przez jakis czas bedzie ok...a potem z powrotem to samo...szybki wolno chodza z powodu duzego obciazenia-tarcia na prowadnicach linek...dobrze zdjac tapicerke i potraktowac je np. wd40
Kam'ol - 17 Mar 2006, 18:36
marcus_87 napisał/a: | http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=84840469
cos takiego? gdzie w fiescie jest zamontowana ta centralka?
jeszcze mam jedno pytanie czy da sie jakos poprawic zamykanie szyby, bo cos powoli chodzi |
owszem da się, najlepiej wymienić siłowniki na "porządne" 6-7 kg i będzie chodziło jak złoto, a co do uniwersalnych to możeby trzeba jakis mały reduktor wykombinować??
emceha - 1 Lip 2008, 15:37
Witam was serdecznie
Podepnę się pod temat. Gdzie były oryginalnie montowane przełączniki do szyb w mk3 ??? I jak one wyglądały??? Z góry dzięki za pomoc.
kazi - 1 Lip 2008, 16:20
oryginalnie były 2 wersje albo w wiekszosci pod popielniczka w konsoli srodkowej na biegi albo w kieszonkach drzwi.
emceha - 2 Lip 2008, 10:35
Rozumiem że mówimy o miejscu gdzie jest obecnie górna półeczka???
Ma ktoś fotkę jak to oryginalnie wygląda ??? (albo link do tematu gdzie znajdę taką fotkę).
MISIEK - 1 Paź 2008, 13:15
Witam
Mam pytano,może troch e błache,ale jednak:).Przymierzam sie do zamontowania centralnego,generalnie pozostały mi do zamontowania same siłowiniki i pojawił sie mały problem.Otóz sa to orginalne fordowskie siłowniki,tylko zamki mam nieco inne bez mozliwosci zamontowania ich (tzn,sa one płasnie,bez tej blaszki z boku do której sie mocuje siłownik).Czy miał ktos podobny problem??I czy mozna to jakos obejsc??
Pozdro
adamon - 9 Gru 2008, 19:12
Witam
odświeżę trochę temat
mam zamontowany do fiesty alarm firmy "PRESTIG" , chciałbym sobie do tego zamontować centrala (bo mi się popsuł zamek w drzwiach )
czy taki http://moto.allegro.pl/it...ig_na_zime.html zamek będzie dobry, oczywiście do tego dorobię sobie brakujące części.
bo myślę, że to za drogo http://moto.allegro.pl/it...na_2_drzwi.html jak do 14 letniej fiesty
Maki - 16 Lut 2009, 20:01
Czy jest możliwość zamontowanie siłownika w ten sposób na zamkach oryginalnie bez centralnego.
drjanusz - 16 Lut 2009, 20:06
Dokładnie ta fotka przedstawia taki przypadek
Maki - 16 Lut 2009, 20:35
Ogólnie stwierdzam że pomysł ze bezpośrednim zamontowaniem siłownika do zamka jest ok.
Założenie centralnego do mk3 jest trochę problematyczne. Czas jaki trzeba poświęcić to min. te 15godz. jak nie więcej. Same poprowadzenie kabli to z 6godz.
drjanusz - 16 Lut 2009, 21:33
No troche przesadziłeś z tym czasem,mnie to zajeło ok 9 godzin i to z artykułem pierwszej potrzeby
Radexik - 17 Lut 2009, 10:13
Witam mam zamiar założyc centralny do fiesty mk4 97 rocznik czy ten będzie dobry::?
http://allegro.pl/item552...y_katowice.html
drjanusz - 17 Lut 2009, 10:51
Po co jeszcze raz pytasz???
K@rolrider - 17 Lut 2009, 19:07
Siema wszystkim mam takie pytanie ... mam po śmiesznych pieniądzach do kupna całe zamki z siłownikami, pilotem oraz silniczki do elektrycznych szyb. I znajomy który handluje częściami powiedział że silniczek do el.szyb mi nie podejdzie na pewno i zamki. A chciał bym sie zapytać was bardziej doświadczonych co do fiesty ... czy jak bym odkręcił sam siłownik od escorta czy by mi podszedł do mojego forda ... a problem w tym że forda mam u mechanika i nie moge sprawdzić tego. A jak na zdjęciu oryginalnego siłownika tamten też jest obudowany tyle że w czarny plastik. Mianowicie chodzi mi o jedno czy podejdzie siłownik do centralnego zamka i gdzie jest umieszczony moduł na pilota. Bo z szyb chyba jednak zrezygnuje i wezme tylko te zamki.
Maki - 22 Lut 2009, 13:58
A jam pytanie. W zakupionym prze zemnie uniwersalnym centralnym jest dodatkowy kanał do podłączenia pod kierunkowskazy. O to chodzi że jak uruchomię centralny to mój ford mrugnie kierunkowskazami. Pytanie brzmi tak: Gdzie się podpiąć z tym kanałem by kierunkowskazy mrugały.
drjanusz - 22 Lut 2009, 14:05
Pod przewody od kierunków przy lewym słupku(ja tak zrobiłem)Tyle tylko że dla świętego spokoju zrobiłem to na małym przekaźniku i do tego diody i działa
Maki - 22 Lut 2009, 14:31
Tak jaśniej bo niezbyt czaję. Gdzie dokładnie
drjanusz - 22 Lut 2009, 14:40
Schemat do łapy i obok lewego słupka jest taka gruba wiązka przewodów (przy skrzynce bezpieczników) Tylko uważaj i sprawdź dokładnie bo tam jest pare podobnych przewodów (prawie takie same zestawy kolorów) .Zrobiłbym foto ale na zewnątrz zimno ,śnieg SYPIE-a ja we wyrku i na GRYPSKO zalegam
Maki - 22 Lut 2009, 15:57
mam schemat tylko weź się połap w nim. Jak dla mnie niemożliwe. Myślałem by podłączyć się pod przycisk awaryjnych na kierownicy. Czy zdało by egzamin.
drjanusz - 22 Lut 2009, 18:19
No raczej nie Ale głowy nie dam Jak dla mnie( a orłem w elektryce nie jestem)lepiej podpinać w okolicy bezpieczników
Może to pomoże bo bardzo podobne (o ile się nie myle te same kolory) http://www.fordescort.org/content/view/235/45/
DemptD - 22 Lut 2009, 18:25
no dokładnie, skrzynka z bezpiecznikami trzyma sie na dwoch srubkach okrecisz je i masz do niej swobodny dostep zawsze mozesz zrobic prowizorke bez lutowania i innych babrow wepchnac kabel pod bezpiecznik tylko uwazaj zebys tego kabla tak nie wepchnal zeby sie z innymi nie stykal i pamietaj ze prowizorka jest zawsze najskuteczniejsza kabel, nóż i taśma izolacyjna to podstawa w aucie
pzdr
drjanusz - 22 Lut 2009, 18:32
DemptD No nie takie rady na poważnym forum-jaka prowizorka (może na sznurek i drut jeszcze) nie propaguj tandety
DemptD - 22 Lut 2009, 18:36
drjanusz, ja tylko mówie co moze zrobic jakby to potrzebował na szybko a co do sznurka i drutu to sie nie wypowiadam.. znam takich co maja tapicerke drzwiowa na drucie przymocowana
trzeci - 22 Lut 2009, 18:52
I na tym już wystarczy OT w tym topicu.
Żebym nie musiał więcej postów usuwać ponad te które już tu usunąłem
Pozdro ...
kazi - 22 Lut 2009, 18:53
DemptD napisał/a: | i pamietaj ze prowizorka jest zawsze najskuteczniejsza |
Ta jasne a potem pytanie dlaczemu mi auto nie działa? czemu mi śmierdzi w środku paloną izolacją lub lepiej ..... auto odwiedziła straż pożarna Precz z prowizorkami !! przy 12 V to nie umrzesz ale zasada brzmi : " saper i elektryk myli sie tylko raz !" wiec proszę nie wpajać swoich złych nawyków innym osobom.
Co do kierunków najlepiej jak kupisz zatrzaski wciskające się w przewody zaciskane kombinerkami. Wcisniesz się w jeden i drugi migacz ale pamiętaj o odseparowaniu obu diodą tzw. prostowniczą ( i to nie byle jaką bo pójdzie z dymem). Jeśli się nie czujesz na sile daj elektronikowi samochodowemu, auto jest więcej warte niż usługa w warsztacie ( chociaz i tam bywają partacze)
drjanusz - 22 Lut 2009, 19:12
Yes,my Lord
bzyq90 - 5 Cze 2009, 23:49
Panowie przepraszam za odkop ale mam pytanie. Mam jedną szybę elektryczną (prawą), do lewej jest instalacja. Problem to silniczek z linką itp.
Czy musi być konkretnie z Forda Fiesty? Czy może być z jakiegoś innego forda? Proszę o odpowiedzi osób które mają z innego forda. Czy nie trzeba jakoś przerabiać? Czy są takich samych wymiarów? Te same otwory montażowe?
Na szrocie u mnie w mieście mają tylko do Forda Fiesty prawą stronę.
wojtek_kato - 10 Cze 2009, 19:07
Jestem nowy, więc na początku mówię: Witajcie.
Przeglądając forum natknąłem się na sposoby otwierania tylnej klapy fiesty ze środka.
Przeglądając aukcje internetowe zauważyłem, że dobry siłownik kosztuje ok. 15 zł + przesyłka to będzie ok. 25 zł.
Postanowiłem, że wolę dołożyć i zakupię centralny zamek z 4 siłownikami (ja mam auto z 2 drzwiami ) i jeden z tych, które pozostaną pójdzie do klapy, a przy okazji będe mógł otwierac ją z pilota ( a w miarę możliwości i czasu również ze środka).
Mam teraz do Was pytanie, bo się bardziej znacie odemnie.
Czy z tym centralnym będzie dużo roboty, żeby przystosowac go do mojej fiesty (mk4, 1996r)?
Aukcja: http://allegro.pl/item658...unki_klapa.html (uciąg 6 kg)
Dziękuję z góry za wszystkie odpowiedzi.
Freeman - 10 Cze 2009, 20:32
Będzie dobry, a co do roboty to troszkę trzeba go będzie przystosować do fordowskich zamków.
wojtek_kato - 10 Cze 2009, 21:11
dzięki bardzo freeman, bo mam akurat trochę wolnego czasu, to mogę się z tym pogrzebać, zapewne trzeba te blachy mocujące dorobić, ale chyba dam rade, blachy mam pod dostatkiem :p
marco - 1 Lis 2009, 10:19
Witam mam zamiar do mojej fiesty mk3 zamontowac centralny zamek
czy ktorys z nich bedzie pasowal czy polecacie cos innego ?
http://allegro.pl/item797...zo_funkcji.html
http://allegro.pl/item797..._najtaniej.html
http://allegro.pl/item798...unki_metal.html
http://allegro.pl/item799...ierunki_fv.html
Liczę na wasza fachowa odpowiedz bo nie wiem ktory....
pozdrawiam i oczekuje pomocy
wawik - 1 Lis 2009, 14:22
Też jestem na początku zakupu, ale jeśli już, to ten:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=788536862
Posiada alarm i inne funkcje.
marco - 1 Lis 2009, 15:45
mi chodzi o jakiś do 100 zł i nie potrzebuje alarmu ;-)
Rafal_W_wa - 16 Lis 2009, 13:23
Panowie czytam czytam... i nie moge doczytać...
mam nowy profil na forum ale juz tu byłem ... pod innym nickiem... wiec nie bede sie przedstawiał...
Interesuje mnie podłaczenie alarmu lub samego centralnego zamka do fiesty mkIV ... gdzie się wpiąć ? ma ktoś jakąs rozpiskę.
KAMIL82 - 20 Lis 2009, 20:44
Koledzy Witam.Mam pytanie.Czy oryginalne silniczki elektrycznie opuszczanych szyb W fiescie mk3 3D nie maja zadnego hamulca? Jak opuszczam w dół lub w góre i szyba dojdze do konca przytrzymując na sekunde lub dwie przycisk to silniczek dalej chce chodzic i jest dosc duzy pobor prądu.Wiem ze Fiesty Mk3 nie miały sterownika jak np miałem wczesciej w audi 4el.szyby=cztery sterowniki.A moze w silniczku jest jakis wyłacznik zasilania wtedy kiedy szyba ma opór...prosze o pomoc.pozdrawiam
Piter - 22 Lis 2009, 23:06
Chyba nie ma, bo ja mam to samo.
KAMIL82 - 23 Lis 2009, 15:38
U ciebie Piter tak pewnie nie czuc poboru prądu masz dwa razy mocniejszy motor a u mnie swiatła przygasaja,spadaja obroty itd...nie jest to za ciekawe..
drjanusz - 23 Lis 2009, 19:23
U mnie jest też tak samo-trza uważać i puścić przycisk jak dojdzie do końca
KAMIL82 - 23 Lis 2009, 20:22
Ja o tym wiem ale moja Pani nie zawsze....
Piter - 23 Lis 2009, 20:48
Chłopaki nie róbcie tu
kubasa976 - 25 Lis 2009, 12:37
ma moze ktos schemat jak podłaczyc szybki ale pod przełoczniki w boczkach
Maki - 29 Sty 2011, 21:05
A to fotki jak ja to zrobiłem.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
TomeX500 - 27 Gru 2011, 14:51
Trochę odgrzebię temat, zakupiłem sobie wiązkę elektryki "fuhl wypas" - pod kolumną kierownicy mam wtyczkę, ale tylko na jednym z 6 pinów w niej jest 12V (bodajże czerwony przewód z białym paskiem). Po podłączeniu wiązki do owej wtyczki, na wtyczkach centralnego nie ma na żadnym pinie napięcia. Z elektryki super znawcą nie jestem, wiem mniej więcej jak się obsłużyć miernikiem, ale nie wiem jak na wiązce to ma wyglądać w oryginale, ale podejrzewam, że na wtyczce pod kolumną powinno być napięcie na więcej niż jednym pinie. Bezpieczniki niby są wszystkie, jeszcze sprawdzę czy nie popalone. Wiązka ma w pewnym momencie osobno idący obcięty przewód czerwono żółty, jest bezpiecznik i z drugiej strony wychodzi przewód czerwono biały. Podejrzewam, że to od radia, ale nie jestem pewny...
TomeX500 - 27 Gru 2011, 18:34
Problem rozwiązany, okazało się, że ułożenie kabli różni się we wtyczce pod kolumną i tej w wiązce (prawdopodobnie różnica mk3 - mk3,5 choć głowy nie dam...), rozebrałem po stronie wiązki, pozamieniałem piny i zaczęło hulać. Jutro wszystko zamontuję na stałe.
smolar - 29 Lut 2012, 08:27
Witam, czy central z escorta MK7 wejdzie do Fiesty MK3??
drjanusz - 29 Lut 2012, 10:24
smolar, Z mk5 zakładałem do fiesty mk4 i to pasowało-no może troche kabelki dłuższe ale grało i gwizdało
|
|