Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - Swap mk4 + 1.8 Zetec

Dynamike - 12 Wrz 2005, 09:57
Temat postu: Swap mk4 + 1.8 Zetec
Tak się zastanawaim nad kilkoma sprawami i m.in. zaświtał mi taki pomysł: może by tak zamienić mk3 na mk4 i dopiero wtedy próbować swapa... Mam już właściwie wszystkie graty do zeteca 1.8 i teraz tak myśle:
1. czy komora silnika w mk4 jest taka sama?
2. czy jest różnica czy bedzie to oryginalnie 1.3, czy zetec 1.25?
3. czy wogóle warto zmieniać mk3 na mk4?

Nie wiem w sumie czy bardziej nadaje się to do tego działu czy do mechanicznego, ale jakoś tak bardziej mi pasowało :D

Lokmen - 12 Wrz 2005, 10:01
Temat postu: Re: Swap...
Dynamike napisał/a:
Tak się zastanawaim nad kilkoma sprawami i m.in. zaświtał mi taki pomysł: może by tak zamienić mk3 na mk4 i dopiero wtedy próbować swapa... Mam już właściwie wszystkie graty do zeteca 1.8 i teraz tak myśle:
1. czy komora silnika w mk4 jest taka sama?
2. czy jest różnica czy bedzie to oryginalnie 1.3, czy zetec 1.25?
3. czy wogóle warto zmieniać mk3 na mk4?

Nie wiem w sumie czy bardziej nadaje się to do tego działu czy do mechanicznego, ale jakoś tak bardziej mi pasowało :D


Ad1 nawet nie wiem czy nie ciutkę większa - bo mniejsza to na 100% ona nie jest od MK3
Ad2 nie
Ad3 moim zdaniem tak bo raz ze nowszy to dwa bedzie niezły wilk w owczej skórze ;) ...

Dynamike - 12 Wrz 2005, 10:13

W sumie pytanie o silniki zadałem ze względu na podłużnice...bo nie wiem czy zetec by Yamaha w mk4 jest na jednej, czy na dwóch poduchach, bo powiem szczerze nie jestem przekonany co do dłubania przy tym elemencie, który bądź co bądź jest dość ważny i niechciałbym się kiedyś niemiło zaskoczyć w jakiejś sytuacji...
mellow - 12 Wrz 2005, 19:13

Czesc Michal, widze ze w koncu bierzesz sie za przekladke :) , odezwij sie na gg bo musimy tam jeszcze pogadac o kilku sprawach ...

W mk4 jest wiecej dlubania z mocowaniami silnika, bo inaczej rozwiazano mocowanie silnika od strony rozrzadu.
Jak dobrze poszukasz to znajdziesz info + foto na Fiestaturbo.com fiesty mk4 z Zetecem.

Pozdrawiam

Fordon - 13 Wrz 2005, 18:55

To ja si epodepne pod temat... zeby nie zakladac nowego... pytanie jest nastepujace... czy silnik 1.8TD Endura (chyba jakos tak sie to pisze) ma takie samo mocowanie lap jak w MK3 bo chce zmienic silnik... a ten juz powoli zaczyna umierac... :| PROSZE POMOZCIE... :)

Pozdrawiam

mellow - 13 Wrz 2005, 20:17

Nie bedzie bo w mk3 byla lapa na gorze przy kielichu, a w mk4 jest troche inne rozwiazanie ciut bardziej rozbudowane... co nie znaczy ze nie da sie tego dorobic ;-)

Pozdro

Fordon - 13 Wrz 2005, 23:28

mellow napisał/a:
Nie bedzie bo w mk3 byla lapa na gorze przy kielichu, a w mk4 jest troche inne rozwiazanie ciut bardziej rozbudowane... co nie znaczy ze nie da sie tego dorobic ;-)

Pozdro

No dobra czyli tak jest to do zrobienia... a jak ze skrzynia...?? tez jest inna czy taka sama jak w KM3?? :)

Pozdrawiam

Lokmen - 13 Wrz 2005, 23:28

prawie tak - bo w MK3 sprzęgło jest sterowane mechanicznie a MK4 hydraulicznie ale przełożenia poszczególnych skrzyń są te same...
Fordon - 13 Wrz 2005, 23:32

Czyli wystarczy tylko dorobic tylko mocowanie silnika... a skrzynie wstawic swoja... :) super... :D

Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group